Flashback bygger pepparkakshus!
2017-03-23, 15:21
Medlem
kanelkakas avatar
Hey folks! Jag har svårt att acceptera att salta pinnar fortfarande är en grej som existerar. Vad är grejen?

Finns det någon som på riktigt tycker om hur de smakar? (...Eller utseendet? Eller faktumet att man skär upp gommen på dem?)
Citera
2017-03-23, 15:28
Medlem
Syrebrists avatar
Är det bara jag som tycker att salta pinnar är guds gåva till mänskligheten?

Finns inget bättre att knäcka ett paket salta pinnar (gärna ICA's egna) efter en lång arbetsdag, som sedan sköljs ner med en ljummen Sofiero som man glömt ställa in i kylen.

Funkar också bra som ersättare om man inte orkar laga mat dessutom. Okej med näring och fyller upp magen.

Mvh,
Citera
2017-03-23, 15:34
Medlem
Djävulens plockepinn? Isåfall är jag satanist. Finns inget finare än ett paket salta pinnar. Skölj ner det med några klunkar Trocadero så är man i helvetet (hehe)
Citera
2017-03-23, 15:37
Asgoda ju!

Tyvärr tar dom slut fort, har man väl börjat äta dom är det svårt att sluta. Lite som chilinötter.
Citera
2017-03-23, 15:45
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syrebrist
Är det bara jag som tycker att salta pinnar är guds gåva till mänskligheten?

Finns inget bättre att knäcka ett paket salta pinnar (gärna ICA's egna) efter en lång arbetsdag, som sedan sköljs ner med en ljummen Sofiero som man glömt ställa in i kylen.

Funkar också bra som ersättare om man inte orkar laga mat dessutom. Okej med näring och fyller upp magen.

Mvh,

Ja ICA gör riktigt goda pinnar.

Förstår inte hur man kan ogilla dem. De är både goda och riktigt roliga.
Brukar försöka få in så lång pinne som möjligt mellan kinderna och kila fast, eller tugga i mig pinnen som en kanin hade gjort det.

Inte så snuskigt snask i mina ögon, en känsla man kan få av chips och lösgodis.
Citera
2017-03-23, 15:52
Medlem
Syrebrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytologi
Ja ICA gör riktigt goda pinnar.

Förstår inte hur man kan ogilla dem. De är både goda och riktigt roliga.
Brukar försöka få in så lång pinne som möjligt mellan kinderna och kila fast, eller tugga i mig pinnen som en kanin hade gjort det.

Inte så snuskigt snask i mina ögon, en känsla man kan få av chips och lösgodis.

Haha, det brukar jag också göra! Ibland brukar jag även dela på dom, så det blir lixom en massa små pinnar som jag sedan brukar stoppa i käften och suga på tills saltet försvinner.

Mycket fräschare än chips och godis. Kan lätt trycka i mig ett par paket om jag var riktigt sugen eller hungrig, utan att känna mig äcklig eller illamående.
Citera
2017-03-23, 15:52
Medlem
Sun Rulers avatar
Det finns stora livsgåtor såsom teodicéproblemet, mörk materia och salta pinnar. Det sistnämnda tillhör det mest obegripliga att de existerar över huvud taget.
Citera
2017-03-23, 16:10
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syrebrist
Haha, det brukar jag också göra! Ibland brukar jag även dela på dom, så det blir lixom en massa små pinnar som jag sedan brukar stoppa i käften och suga på tills saltet försvinner.

Mycket fräschare än chips och godis. Kan lätt trycka i mig ett par paket om jag var riktigt sugen eller hungrig, utan att känna mig äcklig eller illamående.

Det har jag aldrig testar faktiskt, ska nog köpa ett paket imorgon och suga lite

I min butik har de inget annat än ICA's egna pinnar, vill man ha Esterella får man fint gå till Statoil intill.
Finns det fler sorter att smaka på?

Ärligt så tycker jag att Esterellas är ganska äckliga, inte alls samma grej. Har ni som hatar på pinnarna smakat ICA's?
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Det finns stora livsgåtor såsom teodicéproblemet, mörk materia och salta pinnar. Det sistnämnda tillhör det mest obegripliga att de existerar över huvud taget.

Precis som Flashbacks moderatorer menar du?
Skillnaden är väl i stort att det faktiskt finns de som tycker om salta pinnar.
Senast redigerad av mytologi 2017-03-23 kl. 16:13. Anledning: edit1. Skriver som en kratta Edit2. Glömde fylla i detta fält
Citera
2017-03-23, 16:13
Medlem
Opportunitiess avatar
Vedervärdigt! Det och riskakor...
Citera
2017-03-23, 16:20
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Vedervärdigt! Det och riskakor...

Och? Det finns naturligtvis andra som tycker om det. Idiotiskt inlägg av dig.

Anledningen till att salta pinnar finns är för att folk tycker om dem och köper dem, annars hade de inte funnits. Tänk lite...
Citera
2017-03-23, 16:25
Medlem
Syrebrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytologi
Det har jag aldrig testar faktiskt, ska nog köpa ett paket imorgon och suga lite

I min butik har de inget annat än ICA's egna pinnar, vill man ha Esterella får man fint gå till Statoil intill.
Finns det fler sorter att smaka på?

Ärligt så tycker jag att Esterellas är ganska äckliga, inte alls samma grej. Har ni som hatar på pinnarna smakat ICA's?

Precis som Flashbacks moderatorer menar du?
Skillnaden är väl i stort att det faktiskt finns de som tycker om salta pinnar.

Kom över ett paket av OLW's salta pinnar för nån månad sen. Fyfan säger jag bara. Inte nog med att jag satt skiten i halsen men smaken var verkligen annorlunda, så illa att jag var tvungen att spotta ut skiten fortare än en gris blinkar.

Lååångt ifrån samma kvalité som ICA's egna. Esterella har jag faktiskt aldrig provat innan. Förjävligt att man skall behöva traska till en bensinmack för att få tag i lite pinnar. Min ICA har bara ICA's egna samt OLW.

Har dock funderat på att prova märket "Chio" som jag såg på Willys för ett tag sen. Dom har nämligen mini-sticks. Slipper man dela på dem om man vill prova sug-tekniken.
Citera
2017-03-23, 16:45
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Är väl samma personer som äter lättsaltade chips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in