2009-01-29, 16:47
Medlem
C2H6Os avatar
Gravitation, detta ständiga gissel!

Det begav sig som så att tre vänner från Svea Rikes sydligare vidder bestämde sig för att bege sig mot fruktsamma vidder i norr.
Sagt och gjort, en grådaskig fredagseftermiddag i januari klev de in i sin automobil och begav sig norrut, mot Framstjärten, även kallad Göteborg av sina mer inhemska element.
Chauffören, vars namn man varken kan eller får nämna, då det inte är möjligt att göra så med ett mänskligt psyke, eller för den delen stämband, utan att för alltid falla ned i ett katatoniskt svart hål, hade en bror i denna sägenomspunna högborg för svarvare, byggare och 'goa gubbar'. Denna broder var målet för resan, och det var hos honom berättelsen skall komma att utspela sig.

Fredagskvällen började stillsamt med inmundigande av starköl, whiskey och Max Hardcore, samt en alldeles förträfflig mängd röka. Det var, på det stora hela, en mycket trevlig afton, förutom då den Onämnbares broder for illa av Domedagsbongen och dess ibland omänskliga effekter, vilket ledde till en kvick färgskiftning från en mänskligt grisrosa nyans, till en som liknade rökat i dess ej upprökta form. Han blev alltså grönare än ett mangroveträsk.

Sängledes för brodern, och natten fortsatte sålunda in i ett mjukt insomnande för vännerna, för att vakna pigga och krya till en ny dag. Denna nya dag inleddes otroligt nog inte med rusmedel, något som tog fart än senare på kvällen, då Domedagsbongen och HaschGrötOboy-ondskan åter igen halades fram.

Ungefär samma visa som förra kvällen, det vill säga ett soft rus, i goda vänners lag lade sig som en varm och gosig filt runt oss. Det var inte förrän långt in på natten som en ytterst märklig händelse drabbade undertecknad, er kära författare.

Klockan hade sedan länge klämtat midnatt, och det var tyst och lugnt i lägenheten. Alla inblandade hade somnat så stilla och lugnt, förutom Brodern, som med förnyade krafter vaknat upp från de (inte så) dödas rike, och beslutat sig för att förinta någon onämnbar fiende i ett psykadeliskt pang-pang-lir på sin KryssLåda. Då fick jag ett plötsligt sug efter en vanlig, hederlig fesen svensson-cigg (inget hokus pokus alltså). Tänkt och gjort försvann jag ut på balkongen där jag tog ett par bloss.

Det var under de inledande blossen som jag blev vämjeligt medveten om det vi kallar för Gravitation. Med ens kändes min lekamen oerhört tung, som om alla helvetets demoner drog i mina lemmar, nedåt mot avgrunden. Oron sådde sitt gift i mitt hjärta, och jag bestämde mig för att ta mig in i lägenhetens trygga famn än en gång. Cigaretten fimpades och de första, oändligt tunga stegen mot dörren togs. Väl framme vid dörren försvann min förmåga att över huvud taget förflytta mig medelst steg och jag kunde med nöd och näppe få av mig skorna, innan jag föll huvudstupa ned på golvet framför tv-apparaten (på vilken vi tidigare bevittnat bajsiga kukar och slappa sköten).

Nu låg jag alltså här, på golvet. Ur högtalarna strömmade ljud från tusen själar, som skrek och ylade ur sig alla känslor människan kan frammana och uppfatta, samtidigt som jag låg och försökte återfå kontrollen över mig själv. Trägolvet befanns en tid senare som alldeles för hårt, och mattan bakom den stora fotöljen i vilken Brodern satt och spelade blev mitt mål, halvt krälandes, halvt krypandes (Ja, det är en skillnad!) tog jag mig dit.

Här fortsatte ylen och ropen, och jag våndades ännu. Känslan av att inte ha någon kontroll över mig själv och fasorna från fjärran sänkte mig in i ett svart hål av desperation och panik när jag ur dimman, genom det hemska mörka hörde en vibrerande stämma, en bekant röst som med värme kallade mig tillbaka till livet.
Den sade: "Hehe, mår du bra?"

Med ett ryck drogs jag ur Helvetets käftar och tillbaka in i livet. Det var fortfarande snurrigt när jag reste mig upp, men jag anser nog, så här i efterhand, att det var en ytterst lindrig bieffekt av en tripp till Lucifers domän och tillbaka.

Så, hur var er helg?
Citera
2009-01-29, 21:00
Medlem
Autoshoters avatar
hahahahahha ofyafan ahhaahaha så jävla kul
Citat:
Ursprungligen postat av mxr
vaknade upp på golvet av att en polare frågade vadfan jag höll på med,
så märkte jag att jag låg på mage med ben och armar upp i luften, som när man hoppar från ett flygplan med fallskärm, fast jag trodde jag var en säl...
Citera
2009-01-30, 19:01
Medlem
Var en sommar när vi var ute och åkte mycket cross på elljusspåren som finns här.

Ritktigt skönt väder.. bra röka osv.

Så vi börjar åka på som fan nerför en lång väg.. och efter ett tag är det en halvstor sten som vi åker förbi och när jag kollar på den så ser det ut som ett ansikte i stenen. Inte ett riktigt ansikte men ändå. Halvsvårt att förklara. ansikte GROVT hugget i sten om man säger så.. Hur som helst.

Tyckte det var lite småläskigt så gasar lite extra med crossen och tänker att detta ska mina polare få höra så fort vi stannar.

Längre fram så stannar min polare och säger stressat.. "men fyfan, såg du ansiktet i stenen" hahaha. Han hade sett exakt samma sak som mig Har återvänt till stället men ser inte ansiktet nu längre

Var troligen solen som lyste så precis så det vart nån skum skugga
Citera
2009-01-30, 21:13
Medlem
n155es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skheaton
Var en sommar när vi var ute och åkte mycket cross på elljusspåren som finns här.

Ritktigt skönt väder.. bra röka osv.

Så vi börjar åka på som fan nerför en lång väg.. och efter ett tag är det en halvstor sten som vi åker förbi och när jag kollar på den så ser det ut som ett ansikte i stenen. Inte ett riktigt ansikte men ändå. Halvsvårt att förklara. ansikte GROVT hugget i sten om man säger så.. Hur som helst.

Tyckte det var lite småläskigt så gasar lite extra med crossen och tänker att detta ska mina polare få höra så fort vi stannar.

Längre fram så stannar min polare och säger stressat.. "men fyfan, såg du ansiktet i stenen" hahaha. Han hade sett exakt samma sak som mig Har återvänt till stället men ser inte ansiktet nu längre

Var troligen solen som lyste så precis så det vart nån skum skugga

Fan va nojjig jag skulle bli
Citera
2009-01-31, 01:33
Medlem
Rullkardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n155e
Fan va nojjig jag skulle bli

MEE 2 fy fan läbbigt..
Citera
2009-01-31, 03:36
Medlem
Haha sjukaste jag varit med om var när jag och en polare hade rökt spice för första gången!

Vi puffade på rätt rejält och efter ett tag så traskar jag ut på balkongen och tittar ner mot en bil som står precis under oss, vad ser jag?

Jo jag ser en man sitta i bilen o titta mot mig, han vänder inte bort blicken heller så jag blir sjukt nojjig och tänker "vafan är det en civilare eller något?

Bestämmer mig då för att ropa på min polare som kommer ut på balkongen och han ser exakt samma sak!

Fast det visar sig senare att det bara var armstödet och själva sätet som gjorde att det såg ut som att en gubbe satt där!

Det var iaf en jävligt kul upplevelse
Citera
2009-01-31, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenfantasi
Haha sjukaste jag varit med om var när jag och en polare hade rökt spice för första gången!

Vi puffade på rätt rejält och efter ett tag så traskar jag ut på balkongen och tittar ner mot en bil som står precis under oss, vad ser jag?

Jo jag ser en man sitta i bilen o titta mot mig, han vänder inte bort blicken heller så jag blir sjukt nojjig och tänker "vafan är det en civilare eller något?

Bestämmer mig då för att ropa på min polare som kommer ut på balkongen och han ser exakt samma sak!

Fast det visar sig senare att det bara var armstödet och själva sätet som gjorde att det såg ut som att en gubbe satt där!

Det var iaf en jävligt kul upplevelse

Lät verkligen inte roligt, jag skulle nojjat som fan!
Citera
2009-01-31, 13:42
Medlem
jugulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C2H6O
Text

Shit jag fattar ingenting! Måste verkligen komma ihåg att läsa detta när jag inte är stenad

Annars gjorde jag en jävligt dum grej i morse.. fast i nyktert tillstånd..
Skulle tanka polarens bil och hade satt in kortet i automaten och skulle slå in koden. Knappade in siffrorna och fick till svar att jag hade tryckt fel kod. wtf tänkte jag och slog in koden igen.. Fel kod igen! va i helvete?!?! tänkte jag har jag tagit fel kort eller?? Fast jag knappade in koden igen och fick till svar: Fel kod kortet matas ut! Å då såg jag ju såklart att det var fel kort
Helvete! sa jag och polaren garvade gött åt mig! Satte in nästa kort i automaten och knappade in koden. Fel kod! Äh vafan! jag har ju tagit fel kort igen!!
Citera
2009-02-01, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexone
WALL OF TEXT
Jag slutade läsa efter 5 raden. Sluta göra , efter , varje , ord,
Citera
2009-02-01, 06:17
Bannlyst
Vet inte om det är så roligt men jag brukar suga lite på bongen för att sedan lägga mig i badet med tända ljus och lyssna på Bill Hicks - Rant in E-minor. Jävligt behagligt på alla sätt och vis måste jag säga.
Citera
2009-02-03, 22:25
Medlem
rykings avatar
såg en rolig sak under benghetens hetta satt och kollade i en almanacka när jag plötsligt såg det på kornungens födelsedag har marijana efternamn:P garva sönder
Citera
2009-02-04, 17:32
Medlem
PerpetualVoids avatar
Jag tror att jag fick den ultimata uppenbarelsen vid ett röktillfälle i förra veckan. Två av mina goda vänner kom över till mig, och en stund efter att klockan klämtat för häxtimman så sögs det friskt på bongen.

När sedan den eviga hungern satte in begav vi oss till mitt kök för att käka potatisgratäng alá Bängh; dvs direkt ur formen, endast med gaffel och med en doppskål med alla möjliga tillbehör i, t.ex. ketchup, svartpeppar, hamburgerdressing, etc. Vi åt tills vi nästan kräktes, sen skall all mat plockas undan.

Till sist är det bara svartpepparn kvar. I samlad trupp går vi till kylen, där vi står en stund. Vi kollar mystiskt och undrande på varandra och burken med svartpeppar. Vi når ett outtalat samförstånd; den måste stå i kylskåpet. Jag ställer in den på översta hyllan... Men något känns fel. De andra ser äcklade ut; de känner likadant. Då får jag ett slag av genialitet! Självfallet måste svartpepparn stå ovanpå gräddfilen! Jag ställer den där, och alla brister ut i körer av stön, "Ååååååh! Jaaa! Där, PRECIS!!!". Glada som kretiner skrockar vi förnöjt och beger oss tillbaka till bongandet.

Jag kan bara tänka mig hur dumt detta måste sett ut. Fan att man aldrig filmar något.

En hemskt rolig sak hände också samma kväll. När vi var inne på andra eller tredje bongkoppen är det den ena kompisens tur att inhalera, så han stoppar lite extra i koppen, tänder på, och drar det största blosset jag skådat, förmodligen kapabelt till att mörda en elefant. Med ett ansiktsuttryck som antyder viss oreda bland kromosonerna blåser han ut ett gigantiskt rökmoln, och börjar flaxa med armarna. Han kippar efter luft, och utbrister sedan med skräckblandad fascination "STURE STÅNG-GÅS!".

Som sagt, en kamera hade varit på sin plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in