Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-03, 10:20
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Det är olyckligt att barnen hamnar i kläm men det betyder inte att män borde offras för att väga upp kvinnoskapade orättvisor.
"kvinnoskapande"?????

Är det kvinnor som skapat livmödrar/ äggceller/ hormoner och spermier?

Nej det är en mänsklig realitet som även män måste ta hänsyn till i sin sexualitet och reproduktion och inte bara kvinnor.

Om vi tog bort det retroaktiva preventivmedlet fri aborträtt för kvinnor, så tror jag inte du skulle anse att kivnnan ensam ska avkrävas bära ansvaret för oönskade barn, inte heller att dessa oönskade barn ska komma i kläm pga att fadern bangar sitt ansvar över den mänskliga reproduktionen. Nu har vi infört en möjlighet för kvinnor att välja abort, vilket är en enorm fördel även för män, men det är allstå ett beslut som enbart kivnnor kan ta. Och vill inte hon, kan hon inte pga samvete ( hon kan ju vara abortmotståndare ex ) så trist..men de tär alltså så realiteten ser ut.
Båda könen bär konsekvenser/ risk vid sex...Kvinnan fysisk sådan och män juridisk.

Lär er leva med det.
Citera
2017-04-03, 10:23
  #206
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"kvinnoskapande"?????

Är det kvinnor som skapat livmödrar/ äggceller/ hormoner och spermier?

Nej det är en mänsklig realitet som även män måste ta hänsyn till i sin sexualitet och reproduktion och inte bara kvinnor.

Om vi tog bort det retroaktiva preventivmedlet fri aborträtt för kvinnor, så tror jag inte du skulle anse att kivnnan ensam ska avkrävas bära ansvaret för oönskade barn, inte heller att dessa oönskade barn ska komma i kläm pga att fadern bangar sitt ansvar över den mänskliga reproduktionen. Nu har vi infört en möjlighet för kvinnor att välja abort, vilket är en enorm fördel även för män, men det är allstå ett beslut som enbart kivnnor kan ta. Och vill inte hon, kan hon inte pga samvete ( hon kan ju vara abortmotståndare ex ) så trist..men de tär alltså så realiteten ser ut.
Båda könen bär konsekvenser/ risk vid sex...Kvinnan fysisk sådan och män juridisk.

Lär er leva med det.

Precis, de har rätt till abort. Alltså är det de som skapar problemen när de väljer att bli ensamstående mödrar.
Citera
2017-04-03, 10:33
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Precis, de har rätt till abort. Alltså är det de som skapar problemen när de väljer att bli ensamstående mödrar.

Nej kivnnor "skapar" inte barn, då hade vi varit gudar..
Kivnnor lever i en realitet, där oönskade graviditeter kan uppkomma.

I den sitsen så är väger hennes rätt till sitt val starkare än mannens rätt till sitt.
Barnet har dock inget med detta val att göra, det är helt oskyldigt och fortsatt till hälften mannens.
Citera
2017-04-03, 10:45
  #208
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej kivnnor "skapar" inte barn, då hade vi varit gudar..
Kivnnor lever i en realitet, där oönskade graviditeter kan uppkomma.

I den sitsen så är väger hennes rätt till sitt val starkare än mannens rätt till sitt.
Barnet har dock inget med detta val att göra, det är helt oskyldigt och fortsatt till hälften mannens.

Jo, det är bara du som inte kan skilja på biologi och reproduktion i praktiken. Hennes rätt stannar inte vid hennes eget val utan mannen ska bekosta det mot sin vilja, och det gör ingen skillnad för mannen att barnet är oskyldigt när han själv också är det.
Citera
2017-04-04, 12:41
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Jo, det är bara du som inte kan skilja på biologi och reproduktion i praktiken. Hennes rätt stannar inte vid hennes eget val utan mannen ska bekosta det mot sin vilja, och det gör ingen skillnad för mannen att barnet är oskyldigt när han själv också är det.

Vilket trams, varken mannen eller kvinnan är oskyldiga, om de inte är helt mongolida dvs. Det är däremot barnet och det har enligt mig en helt självständig rätt till liv. Att barnet är den svagaste parten i den här ekvationen gör det inte rätt att mörda döda det. Ett system där det är den starkes rätt som gället har ett namn, fascism !

Vuxna människor som anser sig vara offer för situationer de själva försatt sig i borde omyndigförklaras , både män och kvinnor.
Citera
2017-04-04, 13:08
  #210
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildtoring
Vilket trams, varken mannen eller kvinnan är oskyldiga, om de inte är helt mongolida dvs. Det är däremot barnet och det har enligt mig en helt självständig rätt till liv. Att barnet är den svagaste parten i den här ekvationen gör det inte rätt att mörda döda det. Ett system där det är den starkes rätt som gället har ett namn, fascism !

Vuxna människor som anser sig vara offer för situationer de själva försatt sig i borde omyndigförklaras , både män och kvinnor.

Antingen båda eller ingen - men du anser alltså ingen av dem. Ja ok. Men vad är det som är så bra för barnet att födas till föräldrar som inte vill ha det?
Citera
2017-04-04, 13:22
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Antingen båda eller ingen - men du anser alltså ingen av dem. Ja ok. Men vad är det som är så bra för barnet att födas till föräldrar som inte vill ha det?

Det är naturligtvis inte bra, därför måste folk växa upp och bli vuxna. Inse att livet inte är lek och att inget ansvar finns. Sverige är ett rikt land och inga barn svälter ihjäl. Allt handlar om i ställning och ta sitt ansvar.

För barnet är det nog bättre att få ett liv än att inte få det.
Citera
2017-04-04, 13:26
  #212
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildtoring
Det är naturligtvis inte bra, därför måste folk växa upp och bli vuxna. Inse att livet inte är lek och att inget ansvar finns. Sverige är ett rikt land och inga barn svälter ihjäl. Allt handlar om i ställning och ta sitt ansvar.

För barnet är det nog bättre att få ett liv än att inte få det
.

Varför är det bättre att få ett dåligt liv än att inte födas? Icke-existens känner inte av någonting så det finns liksom ingenting att vara orättvis mot till att börja med.
Citera
2017-04-04, 16:28
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Varför är det bättre att få ett dåligt liv än att inte födas? Icke-existens känner inte av någonting så det finns liksom ingenting att vara orättvis mot till att börja med.

Jag anser mig inte kompetent att fälla det avgörandet i alla fall. Om det finns liv så finns det alltid möjligheter , med död -ingenting.
Citera
2017-04-05, 16:20
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Absolut inte, vi pratar sjukdomsfall, graviditet är inte det.
Om jag bjuder hela krogen på en runda och ångrar mig dagen efter skall staten och skattebetalare bekosta rundan tycker du…..en lite ur min synvinkel mer korrekt liknelse.

Det var väl ingen liknelse ?! Att bjuder dina polare på dricka kan väl inte liknas vid det vi diskuterar?! Vadå sjukdom om missbruk?? Det väl för fan ingen som trycker in spriten, maten eller drogerna i någons hals. Man väljer själv att göra det och får väl iså fall också ta konsekvenserna av det kan jag tycka... Om vi nu ska hård dra det.

Men nu är det inte så vårt system fungerar utan alla får bistå sjukvården oavsett vad det handlar om. Dessutom vet ingen när eller om man kan behöva hjälp av vården.
Citera
2017-04-06, 10:27
  #215
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Kvinnans val till 100% innan man väljer att ligga, alla som har sex vet konsekvenserna av det så efter befruktning borde inte längre något val finnas, jag är nämligen för bebisar och emot mördare.

Gäller även detta för kvinnor som har blivit gravida efter en våldtäkt? Att det är kvinnans val till 100%?
Citera
2017-04-06, 12:13
  #216
Medlem
Loperinas avatar
SJÄLVFALLET för alltid! Allt annat är misogynt kvinno-hat!! Gubbslem
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback