Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Jag skrev t. ex. ett inlägg i Italien-traden nyligen, som handlade om att strömmen av asylsökande nu ökar kraftigt. Resultat? Inte en enda kommentar! Jag tror inte att en sadan passivitet hade varit möjlig för säg ett ar sedan, och det gör mig bekymrad. Manga tidigare aktiva invandringskritiker här verkar ha tystnat, och i stället avlösts av en del PK-stollar.

Jag känner igen det här. Jag orkar själv inte längre gå in och läsa alla eländiga nyheter om hur tusentals icke-europeiska migranter väller in i Europa dagligen. Det betyder inte att jag har gett upp utan bara att jag gått in i en ny fas i uppvaknandeprocessen. Jag vet redan att invandringen är en katastrof så jag behöver inte läsa varenda nyhet om det, det får mig bara på sämre humör.

Bättre att fokusera på saker som får en att må bra och sedan handfast hur man ska agera för att vända utvecklingen. T.ex. genom att gå med i demonstrationer, sprida opinion, skriva inlägg på sociala medier och så vidare. Delta i det metapolitiska kriget där varje liten like har betydelse.

Alla som är emot massinvandringen borde börja med att klargöra detta på sin wall på facebook. Förhoppningsvis har man 600-700 vänner och då når man ut till rätt många. Många går i dessa tankegångar och behöver bara höra nån annan säga det, för att de ska inse att de är korrekta.
Citera
2017-03-23, 02:46
Medlem
MaxDLs avatar
Vänstern förlorar stort, det blåser högervindar. DET är en upplyftande tanke. Fler och fler bli rödpillade tack och lov ju mer dom inser galenskaperna i invandring och all förödelse som kommit och kommer med den. Nu senast i england ytterligare terrordåd från extrema islamistiska radikaler.
Folk börjar inse många av dessa som kommer till våra länder ligger bakom en skrämmande stor del av allt kaos i samhället, och därför blir folk rödpillade mer och mer.
Fejknyheter om pewdiepie som nazist osv ökar bara föraktet mot medias tidigare storyline om hur man vore nazist om man är för säkra gränser och att prioritera ens eget folk i landet, istället för att försöka slänga pengar på den promille som lyckas ta sig hit som ändå inte vill anpassa sig och hellre vill ha sharia lagar etc etc. Inte konstigt det leder till kaos.
Citera
2017-03-23, 03:02
Avslutad
Mycket viktigt ämne att diskutera, tror problemet är att folk blir lacka när dom har vaknat upp och inser att dom har gått på en fet jävla lögn i så många år.
Senast redigerad av Hinku 2017-03-23 kl. 03:05.
Citera
2017-03-23, 03:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiuIV
Icke du är Putins bitch och farlig för samhället, vi är fortfarande chockade över att en sverigedemokrat kunde vinna usas presidentval så vi tänker inte lyssna.
Jaha är du Putins bitch....
Ja det får du väl vara men nu handlar tråden inte om dig och dina bitchhistorier.

Det handlar om Svensken och högervindarna som håller på att blåsa iväg vänstermarxisterna.
Och hur Svensken skall tackla det.
Ska den stå i ett hörn och gråta eller ska den vakna och bli en Viking

Spelet är över nu....makten är i gungning
Senast redigerad av goran744 2017-03-23 kl. 03:24.
Citera
2017-03-23, 06:45
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det finns ett ordspråk som heter: den lilla människans makt ligger i dess antal.
Det ordspråket säger allt.
Vi måste alltså börja att resa oss upp mot etablissemanget och då i antalet människor som visar sig och missnöjet.

Visst har du rätt i det, folkets krav på fred, bröd och jord osv...
Men vem är inte en del av etablissemanget? Det är snarare den frågan som är intressant.

SD som tidigare utgett sig för att vara utanför, slickar nu AKBs pumps och fantiserar om att få vara lika accepterade som V.
Citera
2017-03-23, 07:08
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Defeaitismen här på Integration&Invandring ligger som en våt, fuktig och möglig filt över alla diskussioner som förs här...och det är otroligt tråkigt.

Defaitism är en förlust utan kamp. Man ger upp fylld av pessimism inför en till synes hopplös situation, ett moment 22.

Det är ett ständigt klagande på hur mesig svensken är, hur omanliga svenska män är, cuck, loser osv.

Jag vet inte åldersfördelning, klasstillhörighet, utbildning eller arbetssituation på majoriteten som kommenterar här, men jag tror att det är folk från alla delar och åldrar av det svenska samhället.
Vilket gör mig en aning orolig.

Om kommenterarna som flödar varje dag på I&I är en sann bild av svenskens mentala tillstånd, så är jag orolig för vår framtid.
Om vi svenska män redan mentalt gett upp, om vi redan ser oss som svaga, vårt land förlorat och redo att ge sig av (vilket ytterst få i verkligheten kommer göra) så har vår fiende redan vunnit.
Har man redan intalat sig att man är värdelös, att man inte duger, att det inte finns något att kämpa för, så har den andra sidan redan vunnit.
Allt sitter i huvudet. Du kan aldrig vinna något om du redan intalat dig själv att du är en förlorare och ditt lag är förlorare.

Frågeställning: Hur ändrar vi på den här deprimerande stämningen som råder på I&I?

Jag lämnar er med följande citat som tåls att tänka på:

“Supreme excellence consists of breaking the enemy's resistance without fighting.”
― Sun Tzu, The Art of War
Finns ingen anledning till oro. Alla med det minsta sans och förnuft i huvudet har slutat göra inlägg här för många år sedan. Denna tråd är det första jag läser och kommenterar i denna soptipp till forumdel på typ 5 år. Det finns helt enkelt ingenting som kan liknas vid intellektuellt meningsutbyte att hämta här, så du kan i lugn och ro, hitta en annan plattform.
Citera
2017-03-23, 07:15
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
[...diverse bajs från Wikipedia...]

...som tåls att tänka på:

“Supreme excellence consists of breaking the enemy's resistance without fighting.”
― Sun Tzu, The Art of War

Vad är det för fiender du talar om? Varför har du fått för dig att vi är i något slags krig?
Riktiga män uppvisar näppeligen någon defaitism, och utgår inte heller från att andra människor är mindre värda.
Citera
2017-03-23, 07:37
Medlem
Sygnotives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Vad är det för fiender du talar om? Varför har du fått för dig att vi är i något slags krig?
Riktiga män uppvisar näppeligen någon defaitism, och utgår inte heller från att andra människor är mindre värda.

Människor som på ett generaliserat sätt delar kulturarv (vare sig de vill erkänna det eller inte) kan faktiskt tycka att synd om sig själva om de anser att deras "folk", kultur, sätt att leva kommer att försvinna eller förändras utan att tycka någon annan folkgrupp är mindre värde i sig.

Ifall det t.ex. bor främst siameser på en ö och det sedan flyttar in norska skogskatter som har en annan demografisk utveckling på det sätt att de normalt förökar sig snabbare än siameserna, så kan man tycka att det är synd om siameserna utan att för den skulle tycka illa om norska skogskatter.

Det handlar om hur man upplever saker subjektivt och att en del tycker att vissa ömtåliga fenomen (i denna tråd t.ex. svensk/nordisk kultur) inte besitter förmåga att möta främmande "hot" effektivt.

Sådana saker (som vår kultur) menar de då har ett skyddsbehov som inte tillgodoses för tillfället.
Precis som man i många länder (speciellt de som ligger lite avsides och har utvecklats på ett unikt sätt) försöker hindra invasiva arter från att etablera sig för att skyllda den inhemska floran och faunan.

På många sätt kan faktiskt Sveriges kultur liknas vid den unika floran och faunan i t.ex. Nya Zeeland, då vi har en väldigt extrem kultur, troligtvis p.g.a vår historiska relativt icke utsatta del av Europa. Det skulle kunna tolkas som så att vår kultur inte har utvecklat skydd mot främmande kulturer och därför har ett skyddsbehov.
Citera
2017-03-23, 07:56
Medlem
"Vi" har släppt fram kvinnorna till köttgrytorna och låtit dessa ta störst plats i både media och makten.
Det har gått så längt att de genom historien mest dugliga ledarna och välfärdsbyggarna - de vita männen - betraktas som något negativt. Många svaga män har hjärntvättats att verkligen tro att de är dåliga på flera sätt.

Detta påverkar förståss inställningen och kampandan när det gäller inte minst invandring och integration.
Det är liksom ingen ide att uppta sitt liv med att slåss mot väderkvarnar. Bättre då att backa och studera vansinnet med så mkt distans det går.

Det enda som skulle kunna vända detta är en svensk "Trump". Gärna på steroider.
Kommer antagligen aldrig att hända. I varje fall inte under överskådlig framtid.
Citera
2017-03-23, 08:18
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det här är en bra tråd med ett bra ämne. Jag håller inte med riktigt med din text ovan, inte helt i alla fall. Problemet med svenskarna är att de är extremt självgoda och har en stark övertro på sig själva vilket automatiskt projeceras på landet också. Denna mentalitet övergår även ofta till narcissism hos många svenskar. 40-talisterna är egentligen den generation som startade detta eftersom de var födda efter kriget då det var lätt att få jobb och den globala konkurrensen var liten för sveriges del och landet kunde kassa in ordentligt på återuppbyggandet i Europa. Samtidigt är de generationen som blivit marxistiskt indoktrinerade och t.ex. den sexuella revolutionen var inget annat än marxistisk subversion. Pratar man med en 40-talist har de noll förståelse varför det kan finnas svårigheter i samhället, det är som de fortfarande är mitt i LSD ruset.

Allting fint sedan några decennier tillbaka men nu håller världen på att komma ikapp Sverige som egentligen bara är ett litet skitland i världen med bara 9 miljoner invånare. Nu börjar verkligheten knappa in och det kommer bli problem med jobb, ekonomin och hela samhällssystemet. Trots att det finns gott om tecken på att Sverige håller på att få en systemkollaps så är svenskens mentalitet fortfarande 40-talistens mentalitet, dvs fixar sig mentaliteten men världen idag är inte världen precis efter andra världskriget och det kommer inte fixa sig.

Svenskarna kommer få en ordenlig kalldusch men detta skulle ske utan massinvandring också och de hade klarat det ... om de hade avstått från massinvandringen.

Jag har personligen försökt få folk att öppna ögonen minst 15 år tillbaka då jag redan såg denna utvecklingen som massinvandringen skulle få. Mycket av det jag förutspådde har redan hänt nu. Som exempel kan läsa Exit folkhemssverige som var skriven 2008 och nu ca 10 år efter är det verkligen deja vu läsning så jag är inte ensam när det gäller att ha förutspått utvecklingen, men trots det att det finns flertal som varnat om utvecklingen så forsätter svenskarna som ingeting har hänt. Istället är det som att försöka prata med en vägg och man blir kallad massa saker istället så jag måste erkänna att det känns hopplöst.

Vad som händer just nu i Sverige är marxism och folk är så pass indoktrinerade att det är irrevesibelt för flera generationer framöver. Vi vet detta eftersom vi har tidigare exempel att studera. Detta är också anledningen till att folk inte är mottagliga för sanningar och fakta, de vill helt enkelt inte erkänna det, ungefär som en alkoholist som vägrar erkänna missbruket.

Bra inlägg Hiptobesquare. Insiktsfullt. Instämmer i din analys av situationen.

Det positiva är att om man jämför med 40-talisterna och den generation som nu skall rösta för första gången i valet nästa år så är det två motpoler av varandra.
Det var väl Churchill som sa: “If a person is not a liberal when he is twenty, he has no heart; if he is not a conservative when he is forty, he has no head."

Och det är säkerligen en stor andel första gångsväljare som "har hjärtat till vänster" men vad jag kan se, så är det allt färre jämfört med tidigare val.
Den nya generationen är höger och populistisk.
Många unga, många 18-åringar kommer rösta höger. Dagens 18-åringar har upplevt massinvandringen på nära håll och jag tror att de inte är lika indoktrinerade som de tidigare generationerna.

Den sista PK-generationen var 80-talisterna.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-03-23 kl. 08:46.
Citera
2017-03-23, 08:29
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arieswar
Det kan vara svårt att inte drabbas av defaitism ibland. Det jag kan rekommendera är att man gör något positivt så att man kommer ur den där mentaliteten och får hopp för framtiden. Gå med i NMRs första maj-tåg i Falun. Det finns inga ursäkter. Vad har ni att förlora? Den nationella vågen kommer bli en tsunami inom den närmaste framtiden.

Jag håller med. De som vill visa sitt missnöje skall demonstrera. Det börjar bli acceptabelt att öppet visat sitt missnöje.

Problemet med NMR är att många inte delar deras politiska ideologi, mig själv ink. Därav ryggar nog en hel del tillbaka för att gå i deras tåg.
Det hade varit bättre med en icke-politisk och ren nationalistisk demonstration, en demonstration som gick över alla politiska gränser, fylld med barnfamiljer, gamlingar, tonåringar och vuxna män.
Alla svenskar...alla mot befolkningsutbytet.

Men vi svenskar har inte tid att börja bråka med varandra om politik, så gå med i demonstrationen ni som funderar på det.

Det finns inget att vara rädd för längre. Ingen kommer förlora sitt arbete om man går med i demonstrationen eller liknande event.
Vinden har vänt.
Det kan man se i medias alltmer desperata jakt efter oliktänkande samt den storm av troll som besudlat Flashback och I&& på senaste tiden.
De lägger in en högre växeln. De har börjat tappa makten och blir oroliga.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-03-23 kl. 08:45.
Citera
2017-03-23, 08:37
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Intressant tradstart. En liknande trad startades faktiskt för nagon manad sedan, men där kom flera skribenter och förnekade att de skulle givit upp. Jag tror dessvärre, att Ts har rätt - det finns en utbredd defaitism bland invandringskritiker pa detta forum - liksom kanske i Sverige för övrigt.

Jag skrev t. ex. ett inlägg i Italien-traden nyligen, som handlade om att strömmen av asylsökande nu ökar kraftigt. Resultat? Inte en enda kommentar! Jag tror inte att en sadan passivitet hade varit möjlig för säg ett ar sedan, och det gör mig bekymrad. Manga tidigare aktiva invandringskritiker här verkar ha tystnat, och i stället avlösts av en del PK-stollar.

Jag bor utomlands sedan länge, och har inte totalkoll pa läget i Sverige, men jag far en känsla av att en del anser att landet redan kvaddats av invandringen, och att skadorna är irreparabla. En del har t.o.m. skrivit det rent ut. Det är trist att se, att det inte verkar finnas nagon geist i invandringskritikerna pa I&I.

Jag tycker det är helt fel, att ge kampen förlorad! Titta pa vad som sker ute i Sverige; SD ökar i opinionen, och har chans att bli största parti om 1,5 ar. Katerina Janouch och Peter Springare vagar säga vad de tycker - och det kommer säkert att bli fler. Masspsykosen haller sakta men säkert pa att släppa.

Man kan se det så här också; Flashback var den sista platsen för yttrandefrihet för oss svensktalande.
Det finns inget annat forum där det fria ordet råder utan att man tystades ner av makten.

Vi var många skrivbordskrigare här som sedan flera år skrev och diskuterade på I&I.
Men nu har vinden har vänt.

Opinionen har svängt och majoriteten av etniska svenskar och speciellt svenska män är nu populister.
Vi vinner tillbaka det vi förlorat. Det är inte längre tabu att tala om sanningen runt fikabordet på jobbet eller med vänner och bekanta.

Därav spekulerar jag att många inte längre känner lika stor vikt att diskutera de här frågorna på I&I.
Jag tror faktiskt att det kan vara så.

Nästa steg blir demonstrationer, där man öppet visar sitt missnöje och det har jag skrivit tidigare och skriver det igen, det kommer komma under detta och nästa år.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-03-23 kl. 08:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in