Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-22, 21:43
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Defeaitismen här på Integration&Invandring ligger som en våt, fuktig och möglig filt över alla diskussioner som förs här...och det är otroligt tråkigt.

Defaitism är en förlust utan kamp. Man ger upp fylld av pessimism inför en till synes hopplös situation, ett moment 22.

Det är ett ständigt klagande på hur mesig svensken är, hur omanliga svenska män är, cuck, loser osv.

Jag vet inte åldersfördelning, klasstillhörighet, utbildning eller arbetssituation på majoriteten som kommenterar här, men jag tror att det är folk från alla delar och åldrar av det svenska samhället.
Vilket gör mig en aning orolig.

Om kommenterarna som flödar varje dag på I&I är en sann bild av svenskens mentala tillstånd, så är jag orolig för vår framtid.
Om vi svenska män redan mentalt gett upp, om vi redan ser oss som svaga, vårt land förlorat och redo att ge sig av (vilket ytterst få i verkligheten kommer göra) så har vår fiende redan vunnit.
Har man redan intalat sig att man är värdelös, att man inte duger, att det inte finns något att kämpa för, så har den andra sidan redan vunnit.
Allt sitter i huvudet. Du kan aldrig vinna något om du redan intalat dig själv att du är en förlorare och ditt lag är förlorare.

Frågeställning: Hur ändrar vi på den här deprimerande stämningen som råder på I&I?

Jag lämnar er med följande citat som tåls att tänka på:

“Supreme excellence consists of breaking the enemy's resistance without fighting.”
― Sun Tzu, The Art of War
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-03-22 kl. 21:45.
Citera
2017-03-22, 22:15
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Defeaitism kan vara svårt att identfiera dock. Man kan kategorisera all form av negativ omskrivning om mångkulturen som defaitism. Utvecklingen är ju inte möjlig att beskriva positivt om man nu inte arbetar som journalist och/eller använder stora mängder droger. Men det är många som skriver att de lämnar landet. Landet är kört(brukar själv skriva att Sverige är FUBAR).

Kan TS ge några exempel mer specifikt på vilken defaitism han menar. Lite citat från inlägg tex?
Citera
2017-03-22, 22:30
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Defeaitism kan vara svårt att identfiera dock. Man kan kategorisera all form av negativ omskrivning om mångkulturen som defaitism

Jag menar att massinvandringen kan kommenteras i negativa ordalag... utan att man hänger sig åt defaitism.

Ett lag kan vara på väg att förlora matchen, tränaren klagar på spelarna, men samtidigt ger tips och instruktioner hur de skall spela för att vinna matchen. Han låter aldrig en negativ spiral av hopplöshet få slå rot i laget, för då har de förlorat.
Ett lag som ligger under i första halvlek kan fortfarande vinna hela matchen.

https://www.youtube.com/watch?v=D_Vg4uyYwEk

"Let me tell you something you already know. The world ain't all sunshine and rainbows. It's a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done! Now if you know what you're worth then go out and get what you're worth. But ya gotta be willing to take the hits, and not pointing fingers saying you ain't where you wanna be because of him, or her, or anybody! Cowards do that and that ain't you! You're better than that!"

- Rocky Balboa

Dessutom ligger vi inte under. Det må se grått ut på horisonten men jag menar att vi svenskar kommer ta oss ur detta.
Det kommer inte bli lätt, men vi kommer få tillbaka vårt land.

Citat:
Utvecklingen är ju inte möjlig att beskriva positivt om man nu inte arbetar som journalist och/eller använder stora mängder droger.

Både ja och nej.
SD, även om de aldrig kan rädda Sverige, börjar toucha 30%. I stort sett alla länder i Västvärlden leder höger-och populistiska partier i mätningarna.

Citat:
Men det är många som skriver att de lämnar landet. Landet är kört(brukar själv skriva att Sverige är FUBAR).
Ja, 18-24 åringar som fortfarande bor hemma hos mamma och pappa... och som aldrig kommer lämna landet. Jag skulle också flytta utomlands när jag var 20 år. Sedan blev jag vuxen.

Citat:
Kan TS ge några exempel mer specifikt på vilken defaitism han menar. Lite citat från inlägg tex?
Det är så otroligt mycket. Bara läsa första bästa tråd.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-03-22 kl. 22:40.
Citera
2017-03-22, 22:47
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Jag tror att vi svenskar går igenom ett "stress test".

Vi har vaggats in i en falsk trygghet av välfärd i snart 100 år.
Vi blev lärda av våra föräldrar och dem av sina att våra politiker ville oss väl.
När det nu blir mer och mer tydligt för oss svenskar att vi blivit förda bakom ljuset, att allt var en lögn.. så faller hela ens världsbild samman.

Det är som en f.d. sektmedlem som får se sanningen, får se hur världen verkligen är.
Först vägrar man tro på det.
Sedan kommer ilskan.
Därefter önskar man att den läran man växte upp med ändå är sann.
Sedan kommer man till insikt och går vidare.

Samma för svensken. Man önskar att det finns några politiker kvar som kan rädda oss utan att vi behöver göra något, SD, men det kommer inte hända och innerst inne vet många detta.

Därav all den här pessimismen och hopplösheten.

Men jag ser möjligheter. Inte ett slut.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-03-22 kl. 22:55.
Citera
2017-03-22, 22:50
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Korrigering: Defaitism är den korrekta stavningen. Såg det nu. Kan mod vänligen hjälpa till med detta!?
Citera
2017-03-22, 22:54
Medlem
retepm.s avatar
Jag skrattar varje gång någon kommer med argument som "svenne är feg". Vem fan är det som flyr som små råttor egentligen. Ingen mening lyssna på dessa råttor de är förrädadre utan heder.
Citera
2017-03-22, 23:02
Medlem
Kan bara hålla med. Det är en balansgång att beskriva vilken jävla katastrof Sverige går mot och samtidigt utstråla hopp för framtiden.

Jag tror också att vi kommer gå mot en ljusare framtid till slut, efter mycket blod, sorg och lidande.

Folk borde allmänt lära sig att uttrycka sig på ett mer genomtänkt sätt. Etablissemanget har satt spelreglerna för debatten och en stor del av nationalister följer deras regler.
Citera
2017-03-22, 23:12
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Jag har postat defaitistiska inlägg här tidigare. Inga jättemängder men jag har gjort det. Dock har jag slutat med detta.

Samtidigt hatade jag när andra skrev defaitistiska inlägg så jag var inte helt konsekvent där.

I mitt fall handlade det mer om frustration än om att jag egentligen tyckte att svensken var feg eller svag. Antagligen kände jag en naiv förhoppning om att kunna provocera fram en reaktion.

Har dock insett att den retoriken antagligen gör mer skada än nytta så nu är det andra tongångar.

Jag erkänner mig alltså skyldig men är sedan en tid tillbaka en bättre människa.

Idag hyser jag mycket starka förhoppningar om framtiden och jag älskar mitt folk (om man inte är journalist).
Citera
2017-03-22, 23:14
Medlem
Det bästa man kan göra är att se det som ett äventyr, en stor kamp som kommer eka i historien. Oavsett om vi lyckas eller inte så kommer vi som kämpat för Sverige ha varit del av något som stått för det rätta.
Citera
2017-03-22, 23:38
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Jag skrattar varje gång någon kommer med argument som "svenne är feg". Vem fan är det som flyr som små råttor egentligen. Ingen mening lyssna på dessa råttor de är förrädadre utan heder.

Ja, dem är verkligen patetiska många av dem. https://www.youtube.com/watch?v=CsbbEPmfxzI
Citera
2017-03-22, 23:57
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Kan bara hålla med. Det är en balansgång att beskriva vilken jävla katastrof Sverige går mot och samtidigt utstråla hopp för framtiden.

Jag tror också att vi kommer gå mot en ljusare framtid till slut, efter mycket blod, sorg och lidande.

Folk borde allmänt lära sig att uttrycka sig på ett mer genomtänkt sätt. Etablissemanget har satt spelreglerna för debatten och en stor del av nationalister följer deras regler.

Viktigt inlägg av Ghana! Att hävda att allt är kört är precis vad vänstern vill att vi skall tro.

Det är vi som sätter spelreglerna inte media eller politikerna.
Citera
2017-03-23, 00:14
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Viktigt inlägg av Ghana! Att hävda att allt är kört är precis vad vänstern vill att vi skall tro.

Det är vi som sätter spelreglerna inte media eller politikerna.

Det som är fint med I&I det är fortfarande en frizon i ett hav av censurerat mörker. En säkerhetsventil. Synd bara ingen tar oss seriöst. Om hundra år kommer folk läsa våra inlägg och undra vad var the big deal liksom? Ingen kommer ens kunna föreställa sig hur det är att leva under PK:istiskt åsiktsförtryck.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in