Citat:
Ursprungligen postat av
ValdtaktsSemiten
Defeaitism kan vara svårt att identfiera dock. Man kan kategorisera all form av negativ omskrivning om mångkulturen som defaitism
Jag menar att massinvandringen kan kommenteras i negativa ordalag... utan att man hänger sig åt defaitism.
Ett lag kan vara på väg att förlora matchen, tränaren klagar på spelarna, men samtidigt ger tips och instruktioner hur de skall spela för att vinna matchen. Han låter aldrig en negativ spiral av hopplöshet få slå rot i laget, för då har de förlorat.
Ett lag som ligger under i första halvlek kan fortfarande vinna hela matchen.
https://www.youtube.com/watch?v=D_Vg4uyYwEk
"Let me tell you something you already know. The world ain't all sunshine and rainbows. It's a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done! Now if you know what you're worth then go out and get what you're worth. But ya gotta be willing to take the hits, and not pointing fingers saying you ain't where you wanna be because of him, or her, or anybody! Cowards do that and that ain't you! You're better than that!"
- Rocky Balboa
Dessutom ligger vi inte under. Det må se grått ut på horisonten men jag menar att vi svenskar kommer ta oss ur detta.
Det kommer inte bli lätt, men vi kommer få tillbaka vårt land.
Citat:
Utvecklingen är ju inte möjlig att beskriva positivt om man nu inte arbetar som journalist och/eller använder stora mängder droger.
Både ja och nej.
SD, även om de aldrig kan rädda Sverige, börjar toucha 30%. I stort sett alla länder i Västvärlden leder höger-och populistiska partier i mätningarna.
Citat:
Men det är många som skriver att de lämnar landet. Landet är kört(brukar själv skriva att Sverige är FUBAR).
Ja, 18-24 åringar som fortfarande bor hemma hos mamma och pappa... och som aldrig kommer lämna landet. Jag skulle också flytta utomlands när jag var 20 år. Sedan blev jag vuxen.
Citat:
Kan TS ge några exempel mer specifikt på vilken defaitism han menar. Lite citat från inlägg tex?
Det är så otroligt mycket. Bara läsa första bästa tråd.