Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-22, 22:36
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Om man vänder på det så är livet "på" droger ännu mer värdelöst... Kanske inte initialt men efter några år så blir det så för de flesta, inget körkort, inget jobb, inga pengar och ingen bostad. Så slutar det allt som oftast och då kan man ju sitta där och minnas(?) hur bäng man var och hur bra polare man blev med sina knarkkompisar som nu sitter inne/har dött eller ännu värre mördat någon för några hundralappar i en knarkskuld.

Inte för jag är den som ska vifta med någon pekpinne men rent krasst så är det precis så det blir...

Och vart ligger problemet då, att folk knarkar eller att det är olagligt?
Citera
2020-01-11, 17:45
  #14
Medlem
Hej,

Hur är det i dag?
Citera
2020-01-13, 05:37
  #15
Medlem
Kännt igen mig i mycket av det du skriver. Kan inte annat än att hålla med om att skaffa en hobby är en bra idé. Själv började jag spela wow.
Citera
2020-01-16, 03:48
  #16
Medlem
diskretpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darksh4dow-91
Kännt igen mig i mycket av det du skriver. Kan inte annat än att hålla med om att skaffa en hobby är en bra idé. Själv började jag spela wow.

Samma här. Det var den första gången på 4 år som jag lyckats hålla mig borta från allt i över en månad, närmare bestämt 3 månader cirka. Man kan aldrig komma och säga att man inte har någonting att göra om man har ett wow konto med aktiv spelkonto. Jag hade ljugit om jag sa att jag hade kul, efter 3 månader lessnade jag på att känna mig nedstämd och aldrig ha roligt i kombination med lättare till medel ångest genom dagarna. Rollade precis en ny gubbe och räknar rena dagar sen nyårsafton nu
Citera
2020-01-16, 04:14
  #17
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jag behöver marijuana. Nej ett tungt hasch. Dessa kvällar och nätter. Dagarna är icke existerande följt av självskadebeteende. Jag går i sönder allt mer. Är väl det det går ut på, gå sönder. Jättekul. Tack så mycket. Ögonen har snart gjort sitt. Fan vilken skit det är. Era jäävla as.. helt jävla sjukt ställe det här. Kommer inte runt det. Jag är fett körd. Försök inte.
Varför har man två ögon när bara ett kan användas? Jag är en boll. En enögd orm. Det här är återkommande. Det här får jag äta upp. Finns ingen väg tillbaka. Sen visar det sig att det gör det minsann visst. Wow det var väl skoj. Åh jag är så lycklig glad och nöjd.
Jag kanske är antikrist.
__________________
Senast redigerad av Ryggradslus 2020-01-16 kl. 04:39.
Citera
2020-02-28, 04:52
  #18
Medlem
Nattskattas avatar
Känner igen mig en hel del. Jag har i stort sett missbrukat hela mitt vuxna liv och jag har ingenting som jag brinner för.. inget mål jag strävar mot och jag känner mig i det stora hela väldigt vilsen och vet inte vad jag vill.Börjar känna mig rätt less på drogerna men har så himla mycket ångest i mig själv utan att jag inte fungerar normalt. Lider av svår social fobi vilket leder till att jag under långa perioder stänger in mig och isolerar mig hemma och mitt mående rasar totalt och jag blir deprimerad och får bara svårare och svårare att kunna bryta min isolering. Där hjälper drogerna mig genom att stänga av känslorna så pass att jag iaf kan fungera och kunna vistas bland folk och därför är det så svårt för mig att kunna bryta med drogerna och vet inte ens om jag öht vill det om det stårt mellan de två alternativen att fortsätta missbruka eller leva ett drogfritt liv fast med all den ångest som jag har. Har länge försökt fåhjälp med min ångest och går på psykiatrin men ingenting händer...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback