Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-22, 17:10
  #1
Medlem
Är livet meningstlöst utan droger?
Jag har la alldrig varit i något riktigt tungt missbruk eller så drack varje kväll i några månader, tog samtidigt mycket concerta, kört amfetamin lite då o då, testat lsd o toppisar kanske 20 gånger, mdma nån gång, rökt på rätt mycket under sista tiden kanske 15g per vecka. Är rätt kass socialt då jag offtast är deppig och inte så skämtsam och glad som alla andra just då, men ibland mår jag bra nykter då går det bra socialt.

Blev kristen för några månader sen, men känner inget hopp, kännt guds kärlek i perioder, är fortfarande rätt säker på att gud finns men klarar mig inte utan synd livet känns så trissr utan droger.
Har adhd, vill alltid att något ska hända blir lätt långtråkigt. Går livet ut på att bara jobba, längta till helgen då man kan supa? Verkar som att 90% av befolkningen är glada av o leva så. Räcker imte för mig, längtar till en rejäl lsd dos nu, kommer inte äns må bra av det vill bara känna mig levande.

Precis snortat lite ritalin, är väldigt frustrerad över livet, därför rätt rörig text, hoppas ni kan förstå.

Undrar hur ni andra med liknande problem har löst det?, om nån har det, eller är livet meningslöst utan droger?
Citera
2017-03-22, 17:57
  #2
Medlem
Malkos avatar
Du behöver en passion i livet du kan kanalisera din energi på, en hobby du ser fram emot. Det handlar inte om att livet är tråkigt utan ditt problem är att du inte har hittat det du vill göra med ditt liv. Du vet säkert innerst inne vad du brinner för (yrke, sport, musik m.m), men du vågar inte att ta steget mot att uppfylla det. Så man använder droger, sex, alkohol, tv, mat eller vad fan som helst för att slippa tänka på att man flyr.

Fråga dig själv vad du hade velat göra i livet ifall du fick bestämma och skriv ner det, ta ett steg (handling) mot det och gör det varje dag. Rätt vad det är så harvdetbgått tre månader och du är en bra bit ifrån drogträskets eviga loop som håller dig kvar på samma ställe psykiskt.

Lycka till!
Citera
2017-03-22, 18:17
  #3
Medlem
Tuvtramps avatar
Om man vänder på det så är livet "på" droger ännu mer värdelöst... Kanske inte initialt men efter några år så blir det så för de flesta, inget körkort, inget jobb, inga pengar och ingen bostad. Så slutar det allt som oftast och då kan man ju sitta där och minnas(?) hur bäng man var och hur bra polare man blev med sina knarkkompisar som nu sitter inne/har dött eller ännu värre mördat någon för några hundralappar i en knarkskuld.

Inte för jag är den som ska vifta med någon pekpinne men rent krasst så är det precis så det blir...
__________________
Senast redigerad av Tuvtramp 2017-03-22 kl. 18:20.
Citera
2017-03-22, 20:37
  #4
Medlem
Båda 2 har rätt. Får försöka ta tag i mitt liv, och hitta några intressen, vill ju komma frammåt och inte stå still hela livet.
Citera
2017-03-22, 20:40
  #5
Avstängd
Halloween2s avatar
Ja mitt liv är också tråkigt och känns tomt utan droger, har ingen utbildning och har ingen lust att läsa upp betyg heller, till vilken nytta? Enbart för pengar skull? Mja, har inte körkort och känner inte behov av det heller, har inget behov eller lust att resa utomlands så vad ska jag med pengar till? Vill bara sitta och röka en holk då och då eller dra en lina och sitta vid datorn. Snart kommer de flesta jobben ändå skötas utav datorer och robotar, eller så blir sverige muslimskt. Eller så blir det krig eller något annat elände.
Citera
2017-03-22, 20:47
  #6
Medlem
Som båda ovan skrivit handlar det om en hobby att spendera sin tid på.

Hård styrketräning var det för mig, något som även fick mig att sätta mål (även utanför gymmet), leva hälsosamt och träning i sig gav mig en rus-liknande känsla, vilket var ett perfekt substitut för droger

Lycka till
Citera
2017-03-22, 20:51
  #7
Medlem
Hur gammal är du?
Citera
2017-03-22, 21:16
  #8
Medlem
Livet är väl meningslöst om man gör det till det.
Citera
2017-03-22, 21:43
  #9
Medlem
Är 22.
nä Bill det är många saker som spelar in, har oftast 0 motivation till de flesta saker, men vissa dagar kan jag vara peppad på o göra något, sviftar superfort men 80% av tiden är allt meningslöst
tycker allt blivit typ 70% tråkigare går runt o känner mig halvt död offtast, t.ex gillade o spela innebandy innan då blev man så himmla glad av ett mål, samma med att jag gillade att fiska mycket förr då blev jag skitglad av att få en liten gädda, om jag fick en 10kg nu skulle jag knappt brytt mig. Tröttnat på livet lite kanske, droger gör det okej men förstår ju att det inte funkar i längden.
Citera
2017-03-22, 22:02
  #10
Medlem
enkeltulipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Är 22.
nä Bill det är många saker som spelar in, har oftast 0 motivation till de flesta saker, men vissa dagar kan jag vara peppad på o göra något, sviftar superfort men 80% av tiden är allt meningslöst
tycker allt blivit typ 70% tråkigare går runt o känner mig halvt död offtast, t.ex gillade o spela innebandy innan då blev man så himmla glad av ett mål, samma med att jag gillade att fiska mycket förr då blev jag skitglad av att få en liten gädda, om jag fick en 10kg nu skulle jag knappt brytt mig. Tröttnat på livet lite kanske, droger gör det okej men förstår ju att det inte funkar i längden.

hej.
Droger gör konstiga grejer med ditt belöningssystem. Hjärnan vänjer sig vid starkare signalsubstanser så du inte får lika stor kick av de naturliga glädjeämnena.
Du måste vara ren ett tag för att det ska läka. Lycka till!
Citera
2017-03-22, 22:06
  #11
Medlem
Tror jag gått runt och tänkt, grubblat för mycket och insett att livet är rätt trisst. Allt folk vill ha är status, pengar, snygg tjej, bli bäst på allting...
men jag skiter fullständigt i allt det. Blev ju kristen för ett tag sen, hört att det ska bli så bra då. hade 0 tro innan, blev sedan överbevisad av gud att han finns, har tro sen dess, men inget hopp, ingen kärlek längre, tomt hjärta. Det får mig att må ännu sämmre nu än innan,
Citera
2017-03-22, 22:12
  #12
Medlem
Maxadvattendroppes avatar
Finns ett fritidsintresse för alla. Kan vara lösningen funkade för mig.
Kom ihåg att sålänge du är 100% nykter ett tag, typ några veckor så kommer du må bättre psykiskt. Tar ju olika lång tid att må bättre utan droger beroende på vad man använt och hur mycket men ge dig själv 3 veckor utan en enda sinnesförändrande substans och se. Med tanke på ditt användande kan 3 veckor räcka.

Håll ut, det blir bättre!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback