2017-03-28, 16:08
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Nu har Teddys tjej som bor i Tyskland skrivit till PM här på FB. Hon skäller ut mig och säger i stort sett att jag är en dålig vän och dålig människa. Hur kunde jag göra så mot dessa fina killar? Ja de är otroligt fina BORTSETT från att de har knullat sönder mig sedan jag var 11 år samt många av mina vänner och deras egen syster. Hon försöker ge mig skuldkänslor på nytt men Fuck you!

Om du kan, spara och dokumentera allt. Det kan finnas värdefull information som polisen har nytta av.

Det jag spontant kommer att tänka på är att Teddys tjej själv har blivit utsatt, alternativt förgripit sig på andra. Det behöver inte vara så, men ilska är en av försvarsmekanismerna när man känner sig hotad. Hon borde rimligtvis känna till det hela. I normala fall borde hon tacka dig för att helvetet får ett slut för barnen och ungdomarna. Bryr hon sig inte ett dyft om dem?

Att du anmält är en möjlighet för förövarna att få hjälp att bryta ett destruktivt beteende, de kommer att inse och bearbeta att de skadat många människor. Du gör dem en tjänst. Att de har fina egenskaper också förtar inte de avskyvärda handlingarna.
Citera
2017-03-28, 16:19
Medlem
Her0ins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Om du kan, spara och dokumentera allt. Det kan finnas värdefull information som polisen har nytta av.

Det jag spontant kommer att tänka på är att Teddys tjej själv har blivit utsatt, alternativt förgripit sig på andra. Det behöver inte vara så, men ilska är en av försvarsmekanismerna när man känner sig hotad. Hon borde rimligtvis känna till det hela. I normala fall borde hon tacka dig för att helvetet får ett slut för barnen och ungdomarna. Bryr hon sig inte ett dyft om dem?

Att du anmält är en möjlighet för förövarna att få hjälp att bryta ett destruktivt beteende, de kommer att inse och bearbeta att de skadat många människor. Du gör dem en tjänst. Att de har fina egenskaper också förtar inte de avskyvärda handlingarna.

Teddys tjej är förmodligen själv pedofil.

Båda har iallafall erkänt barnporrnografibrott och Teddy har även erkänt en våldtäkt mot barn, troligtvis den mot sin lillasyster.
Citera
2017-03-28, 16:28
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Her0in

Båda har iallafall erkänt barnporrnografibrott och Teddy har även erkänt en våldtäkt mot barn, troligtvis den mot sin lillasyster.

Vilka belägg har du för att även kvinnan skulle vara pedofil? Sedan undrar jag över din självgoda smiley. Det är en tragedi för alla inblandade så vad flinar du åt?
Senast redigerad av Passepartout 2017-03-28 kl. 16:32.
Citera
2017-03-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Ja, jag hade ju den inställningen från början. Men i flera år har detta jäst inom mig. Gud vilka skuldkänslor jag fick efter att ha pratat med polisen också. Men vad dem gjorde var FEL, vidrigt och förkastligt. När bubblan sprack blev jag som apatisk och ville inte längre leva. De har tagit någonting från mig som jag aldrig kan få tillbaka igen. Däremot så kommer jag att kunna släppa och gå vidare när jag får upprättelse och bekräftelse att det var fel av dem. Samt att dem kommer att få ta ANSVAR för sina handlingar!

Precis! Ja, du kommer att få upprättelse och dom kommer att dömas till ett hårt straff. Du har ingen skuld i det som har hänt utan ansvaret vilar ensidigt hos förövarna! Din enorma styrka i det du gjort genom att anmäla förövarna kommer också att ge dig den så välförtjänta Självrespekten åter.

Härifrån ger jag dig styrkekramar och all respekt från mitt innersta. Och jag är inte ensam. Det vet du.

Du växer som människa hela tiden och du kan vara stolt över vad du nu åstadkommit. På egen hand.
Mycket bra jobbat!
Citera
2017-03-28, 17:10
Medlem
borgir82s avatar
Hur vanligt är det med 2 pedofilbröder? Vill minnas att det fanns ett liknande fall i Södertälje för några år sedan?
Citera
2017-03-28, 17:15
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Teddy Sandberg https://ibb.co/jLLMRF
Björn Sandberg https://rbfi.io/img/KJvQd1.PNG
Teddy ser ju onekligen inte helt stabil ut. Vilken luffare.
Citera
2017-03-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Hur vanligt är det med 2 pedofilbröder? Vill minnas att det fanns ett liknande fall i Södertälje för några år sedan?

Det verkar vara två bröder som inte haft en stabil uppväxt direkt (fosterhemsplacerade). Vi vet (åtminstone inte jag) något om deras bakgrund i barna- samt tonåren. Har dom själva varit utsatta för övergrepp t.ex.?

I en stökig värld har dom kanske tytt sig mycket till varandra och ansvaret har vilat mycket på dom själva. Antar att den yngre följt sin äldre brors beteende i mångt och mycket. Normaliteten kan varit helt snedvriden och präglat dom.

Bara en gissning. Olycksbröder verkar dom varit hur som.
Citera
2017-03-28, 18:21
Medlem
Citat:

Hur vet du att de erkänt?
Citera
2017-03-28, 19:29
Medlem
Citat:
Verkar duperad hon också/inblandad.
Citera
2017-03-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Verkar duperad hon också/inblandad.

Klart hon är som sambo till en av männen som är häktad och förmodligen kommer att dömas till fängelse för lång tid framåt. Som sambo är även hon "hjärntvättad" till att det onormala livet accepterats till att vara normalt. Hon är säkert livrädd för vad som nu skall hända, speciellt med henne själv.

Mest troligt har hon gått in i förnekelse och försvarar sitt liv och de sätt hon och sambon levt. Nu när det hon betraktat som normalt av omvärlden betraktas som sjukt onormalt samt brottsligt.
Citera
2017-03-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Klart hon är som sambo till en av männen som är häktad och förmodligen kommer att dömas till fängelse för lång tid framåt. Som sambo är även hon "hjärntvättad" till att det onormala livet accepterats till att vara normalt. Hon är säkert livrädd för vad som nu skall hända, speciellt med henne själv.

Mest troligt har hon gått in i förnekelse och försvarar sitt liv och de sätt hon och sambon levt. Nu när det hon betraktat som normalt av omvärlden betraktas som sjukt onormalt samt brottsligt.

Hon är väl inte hans sambo? bor ju i Tyskland.
Bröderna bor väl tillsammans?
Citera
2017-03-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KafkasKofta
Hon är väl inte hans sambo? bor ju i Tyskland.
Bröderna bor väl tillsammans?

Mitt fel. Teddys tjej. Ja, hon bor i Tyskland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in