Citat:
Ursprungligen postat av
ReclaimYourMind
Jag anger inte någon till polisen som inte vill men det var FB som lossade på mina spärrar så vad vill ni säga till h*n? BO läser denna tråden! Denna personens uppgifter kan komma att bli avgörande när det kommer till fällande dommar osv.
Det är över nu.
Det är vad jag vill säga. Det kommer räcka med vad som redan kommit fram av dig ReclaimYourMind. Men är hen utsatt för samma sak så har du förmodligen bäst möjligheter att få hen på rätt tankar. Och, hur vore det att börja förstå att man faktiskt blivit utsatt efter att ha läst domarna, dvs
efter hela processen? Det kommer nog kännas svårt att då i efterhand inse att man kunnat bidra och komplettera. Ingenting hen säger till polisen kommer få någon
felaktigt fälld. Hen har därför inget att förlora på att få prata med polisen och berätta sin historia.
Och, om det gäller den av dem som gett sig på pojkar, så kanske han inte har någon annan klar bevisning emot sig. Hen skulle vara en riktig hjälte att i så fall hjälpa till att få fast en som förgriper sig på barn. Hen kommer kunna rädda andra barns framtid, det kommer kännas oerhört mäktigt och stort efteråt. Det är sånt man växer av, inte att gå och bära på saker inom sig.
Du RYM, tog det största och svåraste steget, där det finns risk för att man inte blir trodd, men andra personer i samma rättsfall kommer bli väl bemötta av polisen, vare sig det leder vidare i processen eller inte. Hen har inget att förlora på att prata.