2017-03-28, 02:49
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Tack, dina ord värmer! <3

Efter att detta är över med rättegångar etc så är jag säker på att jag kommer att kunna lägga detta bakom mig och gå vidare! FB har också en del i detta då ni hjälpte mig samla mod till att anmäla.

Helt fantastiskt att du gjorde det!

Den gradvisa insikten att du blivit grovt utnyttjad av dina "vänner" och beslutet att anmäla har berört mig djupt. Jag är innerligt glad att du vågade gå hela vägen.
Citera
2017-03-28, 10:34
Medlem
klippadintungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Hon är dock inte bara ett offer här. Pga henne har förmodligen flera barn skadats.

Din oförståelse över människor i beroendeställning, utnyttjade från barnsben, visar på att du antingen är riktigt obegåvad eller har någon bokstavskombination. Sorgligt människa.
Citera
2017-03-28, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
.......

Sorgligt att folk här skriver vilken hjälte du är. Du har bara gjort vad alla ska göra, dock har du inte gjort det i tid eller ordentligt, förrän nu då, vilket trots allt är oförlåtligt.

Du verkar sakna en hel del förmågor eftersom du inte inser den enorma styrka det har krävts av henne att göra detta. Hon är en hjälte och har varit oerhört modig.

Istället för att förstå hennes insats väljer du att skuldbelägga ett brottsoffer. Det är beklämmande och djupt sorgligt. Jämfört med henne är du en ynklig person!

All respekt till henne!
Citera
2017-03-28, 11:34
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Dom bodde med sin mor lite utanför Junsele.
Efter hon dog så flyttade dom in till byn.

ReclaimYourMind
Stor eloge till dig som startade allt så dom åkte fast.
Du har stått ut med mycket och i mina ögon är du stark och vi här alla är med dig.

Åt vilket håll?

Och adressen de bor på, vid gunillagården, är det ett vanligt hyreshus...?
Nå, ska snart åka upp.

Skickar styrka åt dig ReclaimYourMind
Citera
2017-03-28, 11:58
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Åt vilket håll?

Och adressen de bor på, vid gunillagården, är det ett vanligt hyreshus...?
Nå, ska snart åka upp.

Skickar styrka åt dig ReclaimYourMind

Det huset brevid Gunillagården är ett vanligt hyreshus.
Citera
2017-03-28, 12:23
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Det huset brevid Gunillagården är ett vanligt hyreshus.
Ytterligare ett offer har kontaktat mig men denna persons lojalitet gäntemot GM är stark, likt min var innan. "De visar sådan omtanke" "lyssnar" m.m

Jag anger inte någon till polisen som inte vill men det var FB som lossade på mina spärrar så vad vill ni säga till h*n? BO läser denna tråden! Denna personens uppgifter kan komma att bli avgörande när det kommer till fällande dommar osv.
Senast redigerad av ReclaimYourMind 2017-03-28 kl. 12:34.
Citera
2017-03-28, 14:03
Medlem
klippadintungs avatar
Citat:
Jag anger inte någon till polisen som inte vill men det var FB som lossade på mina spärrar så vad vill ni säga till h*n? BO läser denna tråden! Denna personens uppgifter kan komma att bli avgörande när det kommer till fällande dommar osv.

Det är över nu.

Det är vad jag vill säga. Det kommer räcka med vad som redan kommit fram av dig ReclaimYourMind. Men är hen utsatt för samma sak så har du förmodligen bäst möjligheter att få hen på rätt tankar. Och, hur vore det att börja förstå att man faktiskt blivit utsatt efter att ha läst domarna, dvs efter hela processen? Det kommer nog kännas svårt att då i efterhand inse att man kunnat bidra och komplettera. Ingenting hen säger till polisen kommer få någon felaktigt fälld. Hen har därför inget att förlora på att få prata med polisen och berätta sin historia.

Och, om det gäller den av dem som gett sig på pojkar, så kanske han inte har någon annan klar bevisning emot sig. Hen skulle vara en riktig hjälte att i så fall hjälpa till att få fast en som förgriper sig på barn. Hen kommer kunna rädda andra barns framtid, det kommer kännas oerhört mäktigt och stort efteråt. Det är sånt man växer av, inte att gå och bära på saker inom sig.

Du RYM, tog det största och svåraste steget, där det finns risk för att man inte blir trodd, men andra personer i samma rättsfall kommer bli väl bemötta av polisen, vare sig det leder vidare i processen eller inte. Hen har inget att förlora på att prata.
Citera
2017-03-28, 14:05
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Tänkvärt. Vi kan bara hoppas!
Senast redigerad av ReclaimYourMind 2017-03-28 kl. 14:10.
Citera
2017-03-28, 14:17
Medlem
klippadintungs avatar
Citat:
Edit: Glöm det, personen tycker inte att det h*n blev utsatt för var någon big deal då inget fysiskt våld förekom. Vi får hoppas på fällande dommar med de bevis och vittnesmål som finns.

Fysiskt våld är irrelevant om det handlar om barn (under 15 år). Begreppet våldtäkt räknas in på många sexuella handlingar med barn, men även sexuellt utnyttjande av barn är ett grovt brott. Om personen alltså haft något som helst sexuellt umgänge med Teddy-björn så är det ett övergrepp. Personen behöver själv inte se det som det, men nästa barn kanske inte vill bli våldtagen? Be hen att tänka på det.

Är man däremot 15 så är man byxmyndig. Man räknas fortfarande inte som fullt vuxen, så lite särskilda regler gäller, men överlag anses man mogen att fatta beslut om sin sexualitet. Fortfarande kan man vara i beroendeställning till t.ex. föräldrar, biologiska såväl som adoptivföräldrar samt andra förmyndare. Sexuella handlingar mellan dessa är olagliga oavsett ålder, vad jag vet. Dessutom kan man vara oförmögen att fatta beslut av andra skäl, t.ex. i hjälplösa tillstånd (apatisk, sovande, mm).

Egentligen är det här enkelt. Hen bör, om hen känner sig osäker, vända sig till polisen och berätta. Låt sen polisen och åklagaren fatta beslut om vad som skall göras, det är det vi har polis och domstolar till! Annars kommer det här ligga och gnaga i bakhuvudet för alltid.
Citera
2017-03-28, 14:19
Medlem
Citat:
Tänkvärt. Vi kan bara hoppas!

Det är naturligt att minimera förövarens "övergrepp" och ta på sig egen skuld eller tycka man varit delaktig eller till och med tyckt om uppmärksamheten man fått. Det är en del i beroendet.

Men det du så starkt gjort är att starta en process som kan komma att göra skillnad för många och, mest troligt, även för hen. Men allt har sin tid. Och den börjar fr.o.m. Nu.

All styrka till dig. Du är beundrandsvärd.
Citera
2017-03-28, 15:00
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är naturligt att minimera förövarens "övergrepp" och ta på sig egen skuld eller tycka man varit delaktig eller till och med tyckt om uppmärksamheten man fått. Det är en del i beroendet.

Men det du så starkt gjort är att starta en process som kan komma att göra skillnad för många och, mest troligt, även för hen. Men allt har sin tid. Och den börjar fr.o.m. Nu.

All styrka till dig. Du är beundrandsvärd.
Ja, jag hade ju den inställningen från början. Men i flera år har detta jäst inom mig. Gud vilka skuldkänslor jag fick efter att ha pratat med polisen också. Men vad dem gjorde var FEL, vidrigt och förkastligt. När bubblan sprack blev jag som apatisk och ville inte längre leva. De har tagit någonting från mig som jag aldrig kan få tillbaka igen. Däremot så kommer jag att kunna släppa och gå vidare när jag får upprättelse och bekräftelse att det var fel av dem. Samt att dem kommer att få ta ANSVAR för sina handlingar!
Citera
2017-03-28, 15:43
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Nu har Teddys tjej som bor i Tyskland skrivit till PM här på FB. Hon skäller ut mig och säger i stort sett att jag är en dålig vän och dålig människa. Hur kunde jag göra så mot dessa fina killar? Ja de är otroligt fina BORTSETT från att de har knullat sönder mig sedan jag var 11 år samt många av mina vänner och deras egen syster. Hon försöker ge mig skuldkänslor på nytt men Fuck you!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in