• 1
  • 2
2017-03-22, 09:51
Medlem
manodepressivs avatar
Hej,

Hur ser intresset för Jumpers återförening ut på Flashback? Själv har jag plåtar till premiären i Kalmar och håller tummarna för att de kommer köra nya singeln.

Hur löser de att Jan Linda Lindström inte är med? Ersätts han av samplingar av sina egna pianoslingor eller en sessionmusiker tror ni?

Jonas Moberg utlovar ett modernare sound

/ Seth Gruvfalck
Senast redigerad av manodepressiv 2017-03-22 kl. 09:52. Anledning: Stavfel
Citera
2017-03-22, 10:48
Medlem
manodepressivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Nej, det kan väl ändå inte vara sant?

Vad är otroligt?

Att de återförenas, att Janne Linda inte kommer knacka elfenben med dem eller att det utlovas ett modernare sound?
Citera
2017-03-22, 10:57
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manodepressiv
Vad är otroligt?

Att de återförenas, att Janne Linda inte kommer knacka elfenben med dem eller att det utlovas ett modernare sound?
Sveriges i särklass största artister. Mycket trevliga nyheter detta!
Citera
2017-03-22, 11:01
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Man hoppas ju på enbart nya låtar.

Ser mest fram emot Kalmar-spelningen men kommer nog att se alla datum.
Citera
2017-03-22, 11:03
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Samma här. Hoppas på en ny version av Tapetklister. Kanske "Kontaktlim"?
Citera
2017-03-22, 13:23
Medlem
emma80s avatar
Citat:

Hoppas på en ny version av Tapetklister. Kanske "Kontaktlim"?
Drömmar KAN bli verkliga, detta band uppfyller dem alla. Allt för fansen.

Gamla låtar i nya versioner. Även helt nya låtar. Det blir som 100% nytt material där man ändå känner igen det mesta sedan några decennier. Matematiskt omöjligt, men de löser ändå ekvationen. Fantastiskt! Århundradets comeback dessutom, det blir banne mig VIP-biljetter och meet and greet till samtliga spelningar för min del.

http://nwt.se/kristinehamn/nkp-noje-...skriven-singel

Vi sneglar väldigt mycket på dansmusik och vi har även uppdaterat våra gamla låtar och ”hottat upp dem”. Man skulle kunna säga att vi har uppdaterat hela vårt sound, svarar Jonas Moberg.

Just det arbetet har bandet lagt ner otroligt mycket tid och energi på - för att hitta den rätta känslan.

– Så att vi kan stå för låtarna i dag. Vi har försökt hitta en balans mellan att folk ska känna igen sig och tycka det är bra, samtidigt som vi vill försöka locka en ny publik.
Senast redigerad av emma80 2017-03-22 kl. 13:25.
Citera
2017-03-22, 13:24
Medlem
manodepressivs avatar
Citat:

Det ryktas om att enbart ett fåtal biljetter finns kvar till Örebro-giget. Vänta inte för länge!!

Citat:
Samma här. Hoppas på en ny version av Tapetklister. Kanske "Kontaktlim"?

"Tvåkomponents epoxy under mina skor, fäster mycket bättre än du tror..."
Citera
2017-03-22, 13:31
Medlem
Dofternas avatar
Minns det som att Jumper och Kent sågs som samma andas band där i början, man kan väl säga att Kent vann den matchen. Men nu när Kent lagt ner så dansar råttorna på bordet.
Citera
2017-03-22, 14:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Minns det som att Jumper och Kent sågs som samma andas band där i början, man kan väl säga att Kent vann den matchen. Men nu när Kent lagt ner så dansar råttorna på bordet.
Gjorde man verkligen det? Jag minns det som att Jumper sågs mer som Gyllene Tider och Kent var det "djupa, vuxna" valet.
Citera
2017-03-22, 15:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Gjorde man verkligen det? Jag minns det som att Jumper sågs mer som Gyllene Tider och Kent var det "djupa, vuxna" valet.

Absolut så sågs Jumper som blöjalternativet men båda var nånstans gitarrbaserad indie, eller sågs som det.
Tror jag mig minnas. Kan ha fel, det var ungefär där jag började ta avstånd från gitarrbaserad musik så det kanske bara var jag som klumpade ihop dem som mög.
Citera
2017-03-22, 15:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Absolut så sågs Jumper som blöjalternativet men båda var nånstans gitarrbaserad indie, eller sågs som det.
Tror jag mig minnas. Kan ha fel, det var ungefär där jag började ta avstånd från gitarrbaserad musik så det kanske bara var jag som klumpade ihop dem som mög.
Jag har tydliga minnen som säger att "vanligt folk" lyssnade på Jumper medans svartklädda pandaprinsessorna lyssnade på Kent.
Citera
2017-03-22, 15:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har tydliga minnen som säger att "vanligt folk" lyssnade på Jumper medans svartklädda pandaprinsessorna lyssnade på Kent.

Vore rätt kul ifall jag helt enkelt bara sa att du minns fel. Bara för att jävlas.
Men det tänker jag inte göra för du har säkert rätt, att Jumper sålde 160 000 ex av första tyder på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in