• 1
  • 2
2017-03-22, 15:26
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vore rätt kul ifall jag helt enkelt bara sa att du minns fel. Bara för att jävlas.
Men det tänker jag inte göra för du har säkert rätt, att Jumper sålde 160 000 ex av första tyder på det.
Då hade jag kommit in och sagt att han hade haft rätt!
Citera
2017-03-22, 15:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Vore rätt kul ifall jag helt enkelt bara sa att du minns fel. Bara för att jävlas.
Men det tänker jag inte göra för du har säkert rätt, att Jumper sålde 160 000 ex av första tyder på det.
Jag har dessutom varit på två spelningar med Jumper och det var vääääldigt ont om "seriösa" poppare där.
Citera
2017-03-22, 15:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Då hade jag kommit in och sagt att han hade haft rätt!

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har dessutom varit på två spelningar med Jumper och det var vääääldigt ont om "seriösa" poppare där.

Jaha, nu har man fått Jumper-lobbyn på sig. Kan ni inte bara lämna mig ifred? Jag är en människa jag också, även när jag har fel.

Undrar hur mycket tredje skivan sålde? Känns som att det var ett ganska hårt fall där.
Citera
2017-03-22, 15:34
Medlem
BigFatCones avatar
Men ptja.. Det är väl dags för lite fler artister från 90-talet att ge sig ut och spela. Nostalgi funkar ju tydligen jävligt bra på åldersgruppen 35+ och har väl gjort bra länge.
Citera
2017-03-22, 15:44
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Men ptja.. Det är väl dags för lite fler artister från 90-talet att ge sig ut och spela. Nostalgi funkar ju tydligen jävligt bra på åldersgruppen 35+ och har väl gjort bra länge.

Lite Pineforest Crunch sommaren 2017?
Citera
2017-03-22, 15:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Lite Pineforest Crunch sommaren 2017?
Ptja, varför inte? Kanske med Popsicle, The Confusions och Naked.
Citera
2017-03-22, 15:48
Medlem
Madgetts avatar
De som gillade Kent i början var de som läste tidningen Pop. De som gillade Jumper läste inte tidningen Pop. Kort sammanfattad.

Kul att de är tillbaka, de okreddiga pojkspolingarna. Minns mest att Slitz gjorde ett skandalreportage om dem, där det dekadenta turnelivet innebar att de festade och låg med tjejer, tänka sig!
Citera
2017-03-22, 15:53
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madgett
De som gillade Kent i början var de som läste tidningen Pop. De som gillade Jumper läste inte tidningen Pop. Kort sammanfattad.

Kul att de är tillbaka, de okreddiga pojkspolingarna. Minns mest att Slitz gjorde ett skandalreportage om dem, där det dekadenta turnelivet innebar att de festade och låg med tjejer, tänka sig!

Nu kommer de att få ligga med kvinnor som har 20 år av sexträning i bakfickan, kommer att vara jävligt mycket bättre för alla inblandade. Mindre famlande, mer glädje.
Citera
2017-03-22, 16:06
Medlem
manodepressivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madgett

Vi som gillar Jumper läste bara fanzinet Common people.
Citera
2017-12-19, 17:55
Medlem
Citat:
Gjorde man verkligen det? Jag minns det som att Jumper sågs mer som Gyllene Tider och Kent var det "djupa, vuxna" valet.

Exakt. Kent hade, trot eller ej, någon slags "bad boy"-image på 90-talet. Inte endast en svårmods-image, utan en "vi kanske misshandlar några groupies och sätter på några andra groupies på ett hotellrum efter några linor kokain, och läser kanske lite Sartre efteråt för att plåstra om våra flyktigt våldsamma semi-alkoholiserade svensk-finländska själar"-image. Hur töntigt det än låter idag, retrospektivt, efter deras politiskt korrekt glättiga upptempo-period. Jumper var ett direkt tönt-mes-lantis-band.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in