Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Jaha nu är det så att emil forsberg ska gå till en klassisk storklubb om han gör 2 bra matcher mot liverpool. En 30 årig halvdan svensk från leipzig in i ett top 8 lag. De har ju helt tappat det gállande svenska landslagsspelare.
Leipzig är mer eller mindre ett topp 8-lag. Jag tycker inte att Forsberg är för dålig för de absolut bästa klubbarna. Jag tror dock inte att de få klassiska storklubbarna, som fortfarande är klara uppgraderingar från Leipzig (Barca, Real, Bayern, Liverpool, Juventus) är så värst intresserade idag. Detta beror främst på åldern skulle jag säga, inte på hans nivå, men en värvning är fortfarande absolut inte otänkbar. Att basera denna fråga på hur det går i två ynka matcher är däremot typiskt Tutto Balutto och ett extremt barnsligt perspektiv. Det är i så fall samma sanslöst kortsiktiga dravel som de kört med kring Isak, Kulusevski, Olsen med flera.
Sedan tycker jag att de som vanligt visar sin okunskap om tysk fotboll, underskattar Leipzig samt att Bundesliga håller den högsta genomsnittsnivån efter Spanien, medan deras älskade Serie A är riktigt sunkig och tråkig, klart sämst i topp fyra. I England är topplagen bra men resten av ligan på en rätt låg nivå. Chelsea, United, Tottenham, Arsenal, Inter, Milan, Napoli, Dortmund är ej uppgraderingar från Leipzig. Jag gissar att de tycker att Forsberg till Inter eller United skulle vara fantastiskt, när det i realiteten är nedgraderingar just nu.