Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-20, 19:05
Medlem
simonvps avatar
De tog inte den där Café-gliringen alltför väl...det var väl inte en helt orimlig gliring ändå? Det om att de är rätt grabbiga i sin framtoning. Gusten föll in i det Filip Hammar-mönster han just lämnat, trist!
Citera
2020-04-28, 17:45
Medlem
trattfans avatar
Otroligt vasst av Wilbacher under Escobar-skildringen. Där visar han ju att han är en klass-journalist.
Synd att han har hela högstadiet-brötig-huliganerärtufft-approachen i övrigt som gör att man inte står ut med någonting.
Citera
2020-04-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
De tog inte den där Café-gliringen alltför väl...det var väl inte en helt orimlig gliring ändå? Det om att de är rätt grabbiga i sin framtoning. Gusten föll in i det Filip Hammar-mönster han just lämnat, trist!

Vet inte vad du syftar på men patetiskt att "grilla" en fotbollspod för att vara grabbig om det nu var så. Den som menar att fotbollskulturen inte är grabbig kan ju vända sig till Vänsterpartiet.

Hört talas om målgrupp?
Citera
2020-04-29, 14:20
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Vet inte vad du syftar på men patetiskt att "grilla" en fotbollspod för att vara grabbig om det nu var så. Den som menar att fotbollskulturen inte är grabbig kan ju vända sig till Vänsterpartiet.

Hört talas om målgrupp?

Det var ju just det som gjorde de indignerade, att målgruppen endast skulle vara män.

För mig gör det varken till eller från hur grabbiga de är, det är inte därför jag lyssnar på podden. Det är inte olagligt att vara grabbig. Dock kan jag tycka att de inte borde tappa det när detta påpekas.
Citera
2020-04-29, 16:32
Medlem
Citat:
Det var ju just det som gjorde de indignerade, att målgruppen endast skulle vara män.

För mig gör det varken till eller från hur grabbiga de är, det är inte därför jag lyssnar på podden. Det är inte olagligt att vara grabbig. Dock kan jag tycka att de inte borde tappa det när detta påpekas.

Herregud, du går ju från oklarhet till oklarhet.

Ja, målgruppen är män, självklart blir det en grabbig ton då din tönt. Fortsätt handla ekologiskt och ursäkta din brud för dina impotensproblem.
Citera
2020-04-29, 17:16
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Herregud, du går ju från oklarhet till oklarhet.

Ja, målgruppen är män, självklart blir det en grabbig ton då din tönt. Fortsätt handla ekologiskt och ursäkta din brud för dina impotensproblem.

Har du exakt noll förmåga till läsförståelse? Läs mitt inlägg igen och ansträng dig denna gång.
Citera
2020-04-29, 17:19
Medlem
Citat:
Har du exakt noll förmåga till läsförståelse? Läs mitt inlägg igen och ansträng dig denna gång.

Jag har läst ditt inlägg igen, står fast vid samma svar. Istället för att smutsa ner tråden kan du ju uttrycka dig mer klart. Varför sluta ett vinnande koncept för att bönder som du tappar sin soyamjölk för att det är som det är?
Citera
2020-04-29, 17:53
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Jag har läst ditt inlägg igen, står fast vid samma svar. Istället för att smutsa ner tråden kan du ju uttrycka dig mer klart. Varför sluta ett vinnande koncept för att bönder som du tappar sin soyamjölk för att det är som det är?

Jag säger ju för fan att grabbigheten inte är ett problem för mig. Håll dig till diskussionen istället för att gå till personangrepp pga att jag håller på Bajen (och nej, jag är inte bonde, även fast du hoppas det).

Jag skriver exakt samma sak igen, fast i extrem klartext så att till och med du förstår:

Jag är cool med att de är grabbiga. Det är inte olagligt att vara grabbig. Jag lyssnar inte på podden pga att de är grabbiga, utan för att jag tycker de har bra infallsvinklar i många heta samtalsämnen.

Jag tycker att de hade kunnat äga sin grabbighet och stått för den. Istället försökte de slå hål på reporterns tes genom att hänvisa till poddens kvinnliga lyssnare. Och jag fattar GIVETVIS att det finns kvinnor som inte har problem och som klarar av grabbig jargong.

Det som du claimar är exakta motsatsen till vad de gjorde i avsnittet. Du och reporten har samma tes
Citera
2020-04-29, 19:20
Medlem
snillet_1s avatar
Tycker att de har gjort ett bra jobb med att hålla nivån uppe trots bristen på aktuell fotboll att tala om. Deras kemi fixar en pandemi också, så att säga.
Citera
2020-04-29, 19:42
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tycker att de har gjort ett bra jobb med att hålla nivån uppe trots bristen på aktuell fotboll att tala om. Deras kemi fixar en pandemi också, så att säga.

Ja alltså tycker nästan avsnitten är bättre nu typ. Never forget är ett roligt och hållbart segment.

Dock tycker jag Wilbachers Escobar-grej har blivit lite för hypead. Tycker inte han har överdrivet bra ”flyt” när han läser, blir lite uppenbart att han läser innantill ibland.
Citera
2020-04-29, 20:12
Medlem
Vad pratar dom om nu när bollen är inställd och hur flyter det?
Citera
2020-04-29, 21:51
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ja alltså tycker nästan avsnitten är bättre nu typ. Never forget är ett roligt och hållbart segment.

Dock tycker jag Wilbachers Escobar-grej har blivit lite för hypead. Tycker inte han har överdrivet bra ”flyt” när han läser, blir lite uppenbart att han läser innantill ibland.
Håller med om allt du skriver. Tycker Escobar-grejen var helt okej. Sen ser jag att den hyllas sönder och samman? Alltså konceptet är grymt. Lightversion av offsides tidning och nivas podd. Men det var bara helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in