• 1
  • 2
2017-03-21, 18:36
Medlem
japanskbruds avatar
känns som jag gjort ngt fel .. allt fett i dom rinner ut på plåten i ngt blomkålsmönster ..haha.. ser helt sjukt ut .. för låg värme ? eller är det normalt? sen har dom krymt till ca 50% av sin ursprungliga storlek
Senast redigerad av japanskbrud 2017-03-21 kl. 18:39.
Citera
2017-03-21, 18:40
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
känns som jag gjort ngt fel .. allt fett i dom rinner ut på plåten i ngt blomkålsmönster ..haha.. ser helt sjukt ut .. för låg värme ?

Haha what. Var köpte du dem?
Hög värme för yta och ev sänka lite innan det är klart är den enkla filosofin jag kör. Märker inte av nått kladd
Citera
2017-03-21, 18:51
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Haha what. Var köpte du dem?
Hög värme för yta och ev sänka lite innan det är klart är den enkla filosofin jag kör. Märker inte av nått kladd
heh jag fick en massa tjockt vitt fett över hela plåten .. och fick slå av 1 dl vatten ungefär
På maxi ..va ngt packat i tjock plast ..smålandskött .. datumet går ut om 3 veckor eller ngt ser jag nu.
Citera
2017-03-21, 18:55
Medlem
Ah nu läste jag plåt.
Trodde det var i pannan.
Är det inte nått fulkött med injicerad saltvätska då?
Annars låter det som för låg temp.
Vad körde du på för temperatur?
Citera
2017-03-21, 18:56
Medlem
Citat:
heh jag fick en massa tjockt vitt fett över hela plåten .. och fick slå av 1 dl vatten ungefär
På maxi ..va ngt packat i tjock plast ..smålandskött .. datumet går ut om 3 veckor eller ngt ser jag nu.

Spara fettet till fågelmat eller vapenfett
Citera
2017-03-21, 18:56
Medlem
Citat:
känns som jag gjort ngt fel .. allt fett i dom rinner ut på plåten i ngt blomkålsmönster ..haha.. ser helt sjukt ut .. för låg värme ? eller är det normalt? sen har dom krymt till ca 50% av sin ursprungliga storlek
Da har du kjøpt flesk som er pumpet fullt av saltvatten, noe de gjør for å selge vatten til kjøttpris.
Citera
2017-03-21, 18:59
Medlem
psflaxs avatar
Citat:

3 veckor är LÅNG tid på fläsk.
Citera
2017-03-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oroville
Da har du kjøpt flesk som er pumpet fullt av saltvatten, noe de gjør for å selge vatten til kjøttpris.

Jo, tänkte samma
Citera
2017-03-21, 19:08
Medlem
kraftfoders avatar
Spontant låter det som om köttet har varit fryst någon gång under "resan".
Frysning gör att cellväggarna spränger, cellerna släpper ut vätska, och köttet blir torrt.

TS bör reklamera köttet! (Om det är värt orken, ibland orkar inte ens jag reklamera)
Citera
2017-03-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Frysning gör att cellväggarna spränger, cellerna släpper ut vätska, och köttet blir torrt.

TS bör reklamera köttet! (Om det är värt orken, ibland orkar inte ens jag reklamera)

Precis.
Skammen när man inte ens orkar reklamera.
Citera
2017-03-21, 19:19
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Ah nu läste jag plåt.
Trodde det var i pannan.
Är det inte nått fulkött med injicerad saltvätska då?
Annars låter det som för låg temp.
Vad körde du på för temperatur?
på 2/6 ..ungefär 10 min på varje sida.. ska börja på högre värme nästa gång och sen sänka .. kan varit det som va felet .. lät innertemperaturen bli 70 grader iaf.. konsistensen som hockeypuckar ..verkligen extremt hårda och träiga
stekte såna för längesen ngn gång kommer jag ihåg nu .. men marinerade dom ngn timme först då.. blev jättebra
Citera
2017-03-21, 19:23
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

haha torrt va bara förnamnet.. har säkert varit fryst då ..Förra gången köpte jag i charkdisken på citygross, och upplevde inte dom som det minsta torra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in