2005-12-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocke-abc
AIDS smittar inte, men det vet du säkert redan. Jag kan däremot till viss del sympatisera med vad du säger, än mer så tidigare. Alla gör snedsteg, det är bara att acceptera det och göra det bästa av situationen.

Den som själv är utan skuld kaste första stenen
Nej, Ok. HIV är ju själva smittan. Naturligtvis gör alla snedsteg, men bara dom riktigt Hjärndöda kommer hit och gnäller sedan. Att HIV så gott som undantagslöst leder till AIDS torde väl däremot vara välbekant.
Citera
2005-12-29, 00:17
Medlem
Även för den som har fått HIV så finns det nu hopp.

http://www.channel4.com/news/content/news-storypage.jsp?id=832514
Citera
2005-12-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackson
Även för den som har fått HIV så finns det nu hopp.

http://www.channel4.com/news/content/news-storypage.jsp?id=832514
Absolut. Och för bara ett par veckor sedan var det en som vann 122 miljoner. Ungefär samma odds skulle jag tro. Lycka till!
Citera
2005-12-29, 00:29
Medlem
a4swes avatar
Folk i väst utvecklar knappt AIDS numera och skulle man göra det tar det satans lång tid.
Vad som händer om man åker på HIV är man åf knapra mediciner med otrefliga biverkningar resten av livet.
HIV är inte farligt.
Citera
2005-12-29, 01:46
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeCM

Jag var tvungen att vänta några veckor tills jag kunde göra blodprov.
När jag fick besked av läkarna att provet var negativt så började jag gråta av världens lättnad
Att få en obotlig sjukdom vid 22års ålder hade inte varit så kul, Även om medicinen idag kan stoppa så det inte utvecklas till aids. Nu tycker ni jag är världens mes men skit samma.

Tycker verkligen inte du är mes för du grät av glädje, hade troligtvis gjort samma sak. Jävla tur du hade.
Citera
2005-12-29, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Folk i väst utvecklar knappt AIDS numera och skulle man göra det tar det satans lång tid.
Vad som händer om man åker på HIV är man åf knapra mediciner med otrefliga biverkningar resten av livet.
HIV är inte farligt.
Och vad vet Du om det?

// Roger P.
Citera
2005-12-29, 16:03
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PataBata
som sagt är risken att smittas vid samlag riktigt liten. Tror de e så att man får Aids när HIV har fuckat ens immunförsvar tillräckligt mkt, vilket tar nästan 10 år om man inte får behandling. HIV viruset dör snabbt utanför kroppen o de behövs ändå lite blod för att smittas... rätt mkt mer än vad som behövs för att smittas av tex hepatit. Tror jag hört ngn stans att ett par % av nordens befolkning är immuna mot HIV... men de kan ju också va bull =P

stämmer väl att folk i norden är immuna tack vare pesten eller om det var digerdöden och det finns nåt skydd i generna
tack vare detta lyckades in HIV mannen smitta någon tydligen förutom ett par kvinnor i Finland
Citera
2005-12-29, 17:11
Medlem
jocke-abcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
stämmer väl att folk i norden är immuna tack vare pesten eller om det var digerdöden och det finns nåt skydd i generna
tack vare detta lyckades in HIV mannen smitta någon tydligen förutom ett par kvinnor i Finland

Tror du verkligen på det där? Folk i norden är verkligen INTE immuna mot HIV! Däremot kan vi ha lite lägre risk att smittas. Det är också möjligt att det finns lite fler individer som är immuna men det är ännu ganska oklart (jag är dock inte speciellt uppdaterad på de senaste rönen).
Citera
2005-12-29, 23:32
Medlem
contrerass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schluckebier
Absolut. Och för bara ett par veckor sedan var det en som vann 122 miljoner. Ungefär samma odds skulle jag tro. Lycka till!

Jag tror han menar att det där fallet gör det möjligt för forskarna att komma lösningen närmare.
Citera
2005-12-30, 00:06
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocke-abc
Tror du verkligen på det där? Folk i norden är verkligen INTE immuna mot HIV! Däremot kan vi ha lite lägre risk att smittas. Det är också möjligt att det finns lite fler individer som är immuna men det är ännu ganska oklart (jag är dock inte speciellt uppdaterad på de senaste rönen).
Folk i norra Europa har ett bättre skydd mot HIV än andra folkgrupper, smittan i Sverige är främst importerad och kommer från området söder om Sahara. Smittning mellan vanliga svenssons är unik i landet och det handlar om väldigt få fall. En handfull har jag för mig. Resten är asylsökande, narkomaner, homosexuella och folk som besöker sina hemländer...

Utan sår i könsorganen går smittorisken ner dramatiskt, men HIV kan smitta genom kyssar om personerna har munsår vilket dock är väldigt ovanligt att två friska individer har. Jag har även för mig att jag läst att folk med herpes eller bältros skall få en attack om de får HIV då immunförsvaret klappar ihop ett par dagar...
Citera
2005-12-30, 02:50
Medlem
Nibor :)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysergic Acid
Fyfan alltså. Fälla efter fälla och det sluta med att hon erkände att hon hade hiv/aids (kan man ha båda?). Har haft oskyddat sex med henne några gånger, kysst henne mycket och jag tror hon stuckit mig av misstag med sin spruta i armen också! FYFAN! Jag är ju så jävla busted jag kan bli, och det är inte oväntat. Fyfan att jag ska va så jävla naiv. Smittotillfället kan visserligen ha ägt rum i går morse nån gång mellan 06-10 kanske. Läste om att det finns mediciner som kan få ut allt ur systemet om de tas i tid, stämmer det?

Hehe, jaja. Så det kan gå

För det första, softa ner.. du dör inte imorrn.

Sen så gå till läkare förklara, ta test.
Desto tidigare sjukdomen upptäcks desto enklare är det att bromsa den.

Och anmäl tjejen.. Hoppas värkligen inte hon gjort så mot andra.

Och lycka till! <håller tummarna>
Citera
2005-12-30, 06:26
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Utan sår i könsorganen går smittorisken ner dramatiskt, men HIV kan smitta genom kyssar om personerna har munsår vilket dock är väldigt ovanligt att två friska individer har. Jag har även för mig att jag läst att folk med herpes eller bältros skall få en attack om de får HIV då immunförsvaret klappar ihop ett par dagar...

Det finns inga konstaterade fall av detta så att påstå att det är möjligt är att gå lite för långt.
Dom flesta insatta påstår att HI-viruset inte kan överleva i saliv för att smitta genom munsår, men ingen vågar uttala sig säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in