2005-12-30, 17:15
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schluckebier
Nej, Ok. HIV är ju själva smittan. Naturligtvis gör alla snedsteg, men bara dom riktigt Hjärndöda kommer hit och gnäller sedan. Att HIV så gott som undantagslöst leder till AIDS torde väl däremot vara välbekant.

Vadå gnäller?
Det är väl en bra grej att man har möjlighet att söka sig till forum
där man kan dryfta sina problem, oavsett hur de är förvållade?
Tycker det är du som står för gnällandet här, du måste ju
faktiskt inte engagera dig i tråden om den stör dig.
Citera
2006-05-22, 23:10
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysergic Acid
Fyfan alltså. Fälla efter fälla och det sluta med att hon erkände att hon hade hiv/aids (kan man ha båda?). Har haft oskyddat sex med henne några gånger, kysst henne mycket och jag tror hon stuckit mig av misstag med sin spruta i armen också! FYFAN! Jag är ju så jävla busted jag kan bli, och det är inte oväntat. Fyfan att jag ska va så jävla naiv. Smittotillfället kan visserligen ha ägt rum i går morse nån gång mellan 06-10 kanske. Läste om att det finns mediciner som kan få ut allt ur systemet om de tas i tid, stämmer det?

Hehe, jaja. Så det kan gå

Bumpar upp en gammal tråd...hur gick det med det här egentligen?
Citera
2006-05-25, 11:37
Medlem
HIV orsakar inte AIDS utan är ett harmlöst virus http://www.2000taletsvetenskap.nu/php/viewtopic.php?t=220&highlight=hiv
Citera
2006-05-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle Hungrig
HIV orsakar inte AIDS utan är ett harmlöst virus http://www.2000taletsvetenskap.nu/php/viewtopic.php?t=220&highlight=hiv

tänk vad glada alla hivsmittade afrikaner kommer bli när dom får höra detta, det betyder ju att dom hållit på att dö helt i onödan där nere!
Citera
2006-05-25, 14:33
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daddy Dajmkryzz
Bumpar upp en gammal tråd...hur gick det med det här egentligen?
Han skriver senare i en annan tråd att tjejen visat upp ett papper på att hon inte är smittad och även ett telefonsamtal bekräftar uppgiften. Så tydligen slutade det lyckligt.
Citera
2006-05-25, 20:57
Medlem
Varnims avatar
Citat:

Hm, här tror man sig vara skapligt informerad inom detta ämne men tydligen hade jag väldigt fel. Tackar för en bra länk som med lite extra forskning vet hur det hela hänger ihop
Citera
2006-05-25, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnim
Hm, här tror man sig vara skapligt informerad inom detta ämne men tydligen hade jag väldigt fel. Tackar för en bra länk som med lite extra forskning vet hur det hela hänger ihop
Ja, det där var verkligen intressant...

// Roger P.
Citera
2006-05-25, 21:21
Medlem
banditqueens avatar
edit: Nevermind

Edit 2: Hmm, nu nar jag last igenom traden.. Sa forundras jag
over att manniskor kan vara sa okunniga om en sjukdom sa ar
sa pass allvarlig och ar ett reellt hot.

Och vada, HIV ar en oskadlig sjukdom? Hur kan man klacka ur sig
nagot sa idiotiskt?
Tror inte det skulle kannas sa trevligt att lasa det om man sjalv har
HIV, det ar ju som att saga att dom ar oroliga i onodan och att dom
egentligen inte ar sjuka.
Citera
2006-05-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Åk till SJUKHUSET NU !

Du kan få PEP behandlning , Den måste sättas in inom 72timmar
helst så tidigt som möjligt.

Det är en jävulsk behandling , Du kommer må som skit. Men det är mycket effektivt.
vad e PEP för något?

om du har fått aids så e du tyvärr hel körd hiv viruset kommer atakera dina t-celler (identifiera fientliga ämmnen i kroppen) och intergrera sitt dna i cellen
men det finns olika medel som minskar virusets aktiviter.

föresten om den som ev. smittade dig eller kunde ha gjort det så har hon gjort sig skylldig till ett lag brott då man e skylldig att säga om de har några smittsamma sjukdomar. (nåt i den stilen)

hope u make it
Citera
2006-05-26, 09:31
Medlem
Hispers avatar
Citat:

Känns det trovärdigt att tro på det som en moderator skriver på ett annat forum? I synnerhet när det i det inlägget länkas vidare till en site som denna med titeln "Välkommen till kloka gubben och sanslösa tanten".

Även om det kan finns frågor om AIDS, HIV, kopplingar dessa sjukdomar emellan så är det enligt mig otroligt låg trovärdighet på dessa sidor som länkas till ovan. Fullt i klass med de "undersökningar" som Pluxor brukar referera till när han försöker få oss att tro på det han påstår.
Citera
2006-05-26, 17:57
Medlem
rashbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saitzor
vad e PEP för något?

Post-exposure prophylaxis, när det gäller HIV innebär det antiretrovirala läkemedel i några veckor.
Citera
2006-05-27, 02:33
Avslutad
Hur länge lever en människa i genomsnitt med HIV - som går på mediciner? Dör de i förtid trots medicinerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in