2005-12-27, 05:30
Medlem
Lysergic Acids avatar
Fyfan alltså. Fälla efter fälla och det sluta med att hon erkände att hon hade hiv/aids (kan man ha båda?). Har haft oskyddat sex med henne några gånger, kysst henne mycket och jag tror hon stuckit mig av misstag med sin spruta i armen också! FYFAN! Jag är ju så jävla busted jag kan bli, och det är inte oväntat. Fyfan att jag ska va så jävla naiv. Smittotillfället kan visserligen ha ägt rum i går morse nån gång mellan 06-10 kanske. Läste om att det finns mediciner som kan få ut allt ur systemet om de tas i tid, stämmer det?

Hehe, jaja. Så det kan gå
Citera
2005-12-27, 05:41
Medlem
har haft oskyddat me två olika det här lovet.. nu fick du mig också att bli illa till mods :S

däremot så har jag för mig att det är du som kille i ett hetrosexuellt förhållande som har minst risk för att bli smittad.. hoppas det löser sig
Citera
2005-12-27, 05:46
Medlem
Ring sjukvårdsupplysningen!!!
Citera
2005-12-27, 05:51
Bannlyst
Ring 112 eller ngt..

Lycka till snubben, hoppas att du klarar dig ur skiten och har lite tur med smitta..
Citera
2005-12-27, 06:44
Medlem
Evaristos avatar
Dessutom är det brottsligt att ha oskyddat sex om man vet att man är hiv+ och inte upplyser om det innan. Subban borde buras in!
Citera
2005-12-27, 08:09
Medlem
Khaymans avatar
Låter inte roligt det där - har själv suttit i precis samma sits, var tillsammans med en afrikanska en längre tid.. (dummare än tåget - eller hur?)

Jag har personligen inte hört talas om några "spolningsmediciner", men jag är ju inte läkare direkt.
Det som är viktigt nu är dock att du tar dig till en läkare och får ett "nolltest" gjort - dvs din HIV status just nu, om någon/några månader tar man ett test till och ser om viruset verkligen finns i blodet.

Ta det så lugnt som det går - det är inte 100% att du smittats, även om nu sprutor ( ) varit inblandade.
Försök inte stressa inte upp dig - vad än testet kommer säga så hjälper det inte att springa runt i cirklar.

Håller med Evaristo, hon ska polisanmälas - även om det visar sig att hon inte har smittat dig med HIV.
Din läkare kommer förmodligen hjälpa dig där.

Gummidräkt på i fortsättningen!

Khay.
Citera
2005-12-27, 11:41
Medlem
Mors Elingtons avatar
Du måste vända dig direkt till sjukvården, de kan då sätta in PEP medicinering som i stort sätt förhindrar att du blir smittad. Chansen blir i varje fall otroligt liten. Men det måste ske direkt, om du väntar är det meningslöst. Sen ska du kontakta polisen och berätta vad som har hänt.
Citera
2005-12-27, 12:29
Medlem
storytellers avatar
Olaga smittspridning blir rubriceringen för kvinnan va?
Citera
2005-12-27, 12:32
Medlem
Makehastes avatar
Sprutan drar ju upp risken rejält, men kyssar smittar mig veterligen inte alls och vid vaginalt samlag är risken ändå bara 10% att man smittas. Detta enligt min läkare på ungdomsmottagningen som jag pratade med när jag hade en HIV-noja för något år sedan. Så håll huvudet kallt och gå och kolla dig fort som fan.
Citera
2005-12-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysergic Acid
Fyfan alltså. Fälla efter fälla och det sluta med att hon erkände att hon hade hiv/aids (kan man ha båda?). Har haft oskyddat sex med henne några gånger, kysst henne mycket och jag tror hon stuckit mig av misstag med sin spruta i armen också! FYFAN! Jag är ju så jävla busted jag kan bli, och det är inte oväntat. Fyfan att jag ska va så jävla naiv. Smittotillfället kan visserligen ha ägt rum i går morse nån gång mellan 06-10 kanske. Läste om att det finns mediciner som kan få ut allt ur systemet om de tas i tid, stämmer det?

Hehe, jaja. Så det kan gå

Ring upplysningen å sen polisanmäler du henne.. alla människor som har könssjukdommar MÅSTE säga att dom har det till sina sexpartners.. annars bryter dom mot lagen.
Citera
2005-12-27, 13:10
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Olaga smittspridning blir rubriceringen för kvinnan va?
Vållande till kroppsskada, tror jag att jag har sett som rubricering nån gång.
Citera
2005-12-27, 13:10
Bannlyst
Är det möjligt att hon bara luras för att djävlas med dig?
Hoppas det iallafall
Annars finns det väl så bra mediciner idag att man kan leva ett ganska "normalt" liv även som HIV smittad? Om det nu kan vara till någon tröst..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in