2005-12-27, 13:58
Bannlyst
Jag sökte lite på Dina tidigare inlägg och såg att Du bland annat tidigare frågat om vad vi tycker om att Du träffat en tjej som knullat alla:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=280778

(märk väl mitt svar här i den tråden: )
http://www.flashback.org/showpost.php?p=3420656&postcount=20

samt en annan tråd om hur vanligt det är med HIV bland de hårdskjutande horsarna på och kring Sergels torg:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=267767

Med det som bakgrund kan det inte ka kommit som en total överraskning att hon kunde bära på något... Visst är det en allvarlig situation Du hamnat i men om de indicier Du givit här stämmer så känns det som att Du har Dig själv att skylla lite.

// Roger P.
Citera
2005-12-27, 15:22
Medlem
FreddeCMs avatar
Jag har haft oskyddat sex med en HIV-smittad tjej 4ggr. Jag har aldrig mått så dåligt som jag gjorde dom 3-4 veckorna. Det började med att jag fick sms från hennes kompis där frågan var "du hade väl inte sex med henne va?" Sen så hade hennes kompis fått reda på mitt dunder-ragg hade viruset HIV.

Jag var tvungen att vänta några veckor tills jag kunde göra blodprov.
När jag fick besked av läkarna att provet var negativt så började jag gråta av världens lättnad
Att få en obotlig sjukdom vid 22års ålder hade inte varit så kul, Även om medicinen idag kan stoppa så det inte utvecklas till aids. Nu tycker ni jag är världens mes men skit samma.

Det kan f.ö ta 10-20år innan blodet inte kan stå emot HIV-viruset (För en del människor verkar det som att det aldrig utvecklas till Aids) Och att hon skulle ha både HIV/Aids låter konstigt må jag säga! Man ska även veta att det är en risk på 100 000 att man blir smittad via vanligt sex.
Citera
2005-12-27, 16:17
Medlem
Det är ca 0,6% chans att smittas av HIV vid ett vaginalt samlag så du behöver inte vara så rädd.
Citera
2005-12-28, 05:09
Medlem
som sagt är risken att smittas vid samlag riktigt liten. Tror de e så att man får Aids när HIV har fuckat ens immunförsvar tillräckligt mkt, vilket tar nästan 10 år om man inte får behandling. HIV viruset dör snabbt utanför kroppen o de behövs ändå lite blod för att smittas... rätt mkt mer än vad som behövs för att smittas av tex hepatit. Tror jag hört ngn stans att ett par % av nordens befolkning är immuna mot HIV... men de kan ju också va bull =P
Citera
2005-12-28, 12:49
Medlem
Åk till SJUKHUSET NU !

Du kan få PEP behandlning , Den måste sättas in inom 72timmar
helst så tidigt som möjligt.

Det är en jävulsk behandling , Du kommer må som skit. Men det är mycket effektivt.
Citera
2005-12-28, 19:50
Medlem
Om jag har uppfattat era svar rätt så är det i princip omöjligt att smittas av en yngre tjej, låt os säga 17-18 år, eftersom viruset inte kan föras över till någon annan förän efter flera år?

Och är det bara 0,6% chans att drabbas om man har oskyddat sex med någon som är HIV+?
Citera
2005-12-28, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Annars finns det väl så bra mediciner idag att man kan leva ett ganska "normalt" liv även som HIV smittad? Om det nu kan vara till någon tröst..

Stammer bra, men det ar inte alla som rad med sadan medicinering, det kostar en hel del...
Citera
2005-12-28, 20:20
Medlem
jocke-abcs avatar
Det är bra med försäkring ibland. Förut gav läkemedlen ganska så kraftiga biverkning också, vet inte det är med dom nyaste läkemedlen.

Smittrisken vid vaginalt samlag är ganska liten (fast var hjälper det dom som åker dit), kyssar kan i sällsynta fall smitta men i princip inte. Nålar däremot.
Citera
2005-12-28, 20:23
Medlem
urughos avatar
Läste någonstans att om man tex har en Klamydia eller gonnore infektion sedan tidigare, och sedan knullar med nån som har HIV så är chansen större att man smittas pga att kroppen då inte kna stöta bort viruset? Nån som kan bekräfta eller dementera detta?
Citera
2005-12-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sooraw
Om jag har uppfattat era svar rätt så är det i princip omöjligt att smittas av en yngre tjej, låt os säga 17-18 år, eftersom viruset inte kan föras över till någon annan förän efter flera år?

Och är det bara 0,6% chans att drabbas om man har oskyddat sex med någon som är HIV+?

Helt fel. Man smittar redan 24 timmar efter exponering.
åldern på personen spelar ingen roll.

åk till sjukhuset och se till att få PEP
kaletra och combivir ska du ha , KRÄV DET OCH DET NU !!
Citera
2005-12-28, 20:27
Medlem
Visst är det underbart att så många idioter träffas på samma ställe! Nämligen FlashBack. Är det över huvud taget någon som har fattat att AIDS smittar genom knulla? Om ni lik förbannat fortsätter att knulla utan gummi - så tråkigt om ni smittas era jävla puckon. Vad som är helt obegripligt är att det gråts här på forumet om såna där "taskiga" partners som inte talar om att dom har flugor på trumpeten. Jag skrattar mej harmynt åt era patetiska skräckupplevelser. Den som idag är så jävla korkad att han/hon sätter på någon utan att skydda sej kan lika gärna få HIV enligt min uppfattning, information saknas ta mej faan inte!
Citera
2005-12-28, 20:32
Medlem
jocke-abcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schluckebier
Visst är det underbart att så många idioter träffas på samma ställe! Nämligen FlashBack. Är det över huvud taget någon som har fattat att AIDS smittar genom knulla?

AIDS smittar inte, men det vet du säkert redan. Jag kan däremot till viss del sympatisera med vad du säger, än mer så tidigare. Alla gör snedsteg, det är bara att acceptera det och göra det bästa av situationen.

Den som själv är utan skuld kaste första stenen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in