A trip in time during the years 1973 and 2016 in Stockholm. With Henrik Dorsin and Johan Ulveson.
Spoiler alert
Filmen tar sin början år 1973. 22-årige Svantes hjärta är trasigt och går inte att laga. Han orkar inte festa med polarna och dagarna är räknade. En sen kväll bryter Svante ihop på tunnelbaneperrongen. Då dundrar ett för honom märkligt, nutida, T-banetåg in på stationen. Han kliver undrande in i vagnen utan att förstå att destinationen är – framtiden, vår nutid!
Såg ingen tråd om den här filmen. Tycker personligen att det är en väldigt välgjord film. Som jag kan rekommendera.
A trip in time during the years 1973 and 2016 in Stockholm. With Henrik Dorsin and Johan Ulveson.
Spoiler alert
Filmen tar sin början år 1973. 22-årige Svantes hjärta är trasigt och går inte att laga. Han orkar inte festa med polarna och dagarna är räknade. En sen kväll bryter Svante ihop på tunnelbaneperrongen. Då dundrar ett för honom märkligt, nutida, T-banetåg in på stationen. Han kliver undrande in i vagnen utan att förstå att destinationen är – framtiden, vår nutid!
Såg ingen tråd om den här filmen. Tycker personligen att det är en väldigt välgjord film. Som jag kan rekommendera.
Frågan är om vi får se någon uppföljare.
Mycket bra film, kommer snart ut på DVD, Uppföljare? finns inget att göra uppföljare med, filmen slutade definitivt, Malmros brukar för övrigt inte vara intresserad av uppföljare, när han lämnat en film går han vidare till nya projekt.
Mycket bra film, kommer snart ut på DVD, Uppföljare? finns inget att göra uppföljare med, filmen slutade definitivt, Malmros brukar för övrigt inte vara intresserad av uppföljare, när han lämnat en film går han vidare till nya projekt.
Jag tyckte filmen slutade med en uppenbar möjlighet till uppföljare även om det kanske hade blivit en likadan film mer eller mindre.
Synd att han inte är intresserad av uppföljare men han kommer säkert producera andra bra filmer
Bland det värsta jag någonsin sett, hur kan man spela så dåligt? Satt och cringeade genom hela rullen, storyn var bra men framförandet fenomenalt dåligt.
Sådär rulle, hör verkligen inte till Malmros bästa. Har han avslutat det långa samarbetet med Kjell Bergqvist nu eller? De var ju som ler och långhalm.
Vissa kul scener pga idén och detaljerna blir det förstås men första halvan är tyvärr lite skämskudde med den högst skrivna dialogen som ingen av skådisarna får till riktigt bra. Slutknorren gillade jag bäst.
Halvspoiler: det med hans bevis på tidsresandet för bruden köper jag inte riktigt heller. Den där texten på dörren kunde han väl lika gärna karvat in första natten han sov över hos henne?
Senast redigerad av psak 2017-12-30 kl. 12:58.
Såg precis denna film och tyckte den var verkligen charmig och mysig. Då slutet lämnade öppet för en uppföljare så blev jag besviken att det inte kom någon för jag hade velat se den.
Helt okej film. Lite rolig. Men Victorias dyrstads karaktär "Elsa" stör jag mig lite på. Enligt hennes moderna utsago så betalar man inte för musik längre och köper inga skiver, Det är inte riktigt sant då det finns intresse för skiver och speciellt vinyl skiver idag. Självklart är skivbutiker inte så vanligt längre men musik är knappast gratis för det. Sen blir lite pinsamt när Elsa inte vet hur man sätter igång en vinyl skiva, Skrattretande och löjligt. Annars är filmen ganska trevlig och Bengan som Dorsin spelar är en roll som passande honom perfekt. Helt okej som sagt.
Senast redigerad av Bazecoon 2020-07-05 kl. 00:14.
Såg precis denna film och tyckte den var verkligen charmig och mysig. Då slutet lämnade öppet för en uppföljare så blev jag besviken att det inte kom någon för jag hade velat se den.
Håller med, det är en charmig och mysig film. Jag hade gärna också sett en uppföljare men det kom aldrig någon. Vi får nöja oss med att se filmen om igen och den kommer på TV4 nu på fredag klockan 21:30, alltså på bästa sändningstid. Filmen kommer direkt efter Talang så den blir svår att missa.
Håller med, det är en charmig och mysig film. Jag hade gärna också sett en uppföljare men det kom aldrig någon. Vi får nöja oss med att se filmen om igen och den kommer på TV4 nu på fredag klockan 21:30, alltså på bästa sändningstid. Filmen kommer direkt efter Talang så den blir svår att missa.
Fan vad grymt. Går den att se på TV4 Play tror du?
Kan ju vara värt att ladda ner appen isf.
Fan vad grymt. Går den att se på TV4 Play tror du?
Kan ju vara värt att ladda ner appen isf.
Jag vet inte om den kommer att gå att se på TV4 Play. Men en gissning är att den inte kommer att finnas där utan bara gå på TV. När man tittar på dom långfilmerna som finns på TV4 Play så ser man att det inte alls är många. Så bästa tipset är att se filmen imorgon på TV4 kl 21:30.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!