2023-08-02, 22:36
Medlem
TokyoBarns avatar
Jävligt snyggt gjort med miljöerna osv, handlingen kunde kanske gjorts lite bättre och slutet var lite förvirrande.

4/5 Ormgropar utav 5.
Citera
2023-08-03, 10:06
Medlem
InnesIs avatar
Jag vill också pusha lite för den här, något bortglömda, filmen. Jag tycker verkligen om den. Tycker de får till huvudkaraktärerna bra och jag brukar gilla tidsresor i film och litteratur. Den håller inte riktigt hela vägen in i mål men jag tycker inte att den blir dålig. 4 av 5.
Citera
2025-10-11, 22:03
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Jävligt snyggt gjort med miljöerna osv, handlingen kunde kanske gjorts lite bättre och slutet var lite förvirrande.

4/5 Ormgropar utav 5.
Den är snyggt regisserad med tidstypiska ord som "solidarisk" och "kapitalistisk". Dessutom är en svensk film alltid som bäst när den inte härmar Hollywood.

En originalproduktion är alltid bäst. Det gäller såväl popmusik som film.
Citera
2025-10-12, 11:24
Medlem
Bret-Harts avatar
När den moderna kvinnan börjar med sitt feministugg så dras betyget ner betydligt vilket är störande men annars är den bra
Citera
2026-01-09, 10:30
Medlem
Pillenfilles avatar
En liten dialog från denna film som också har blivit en meme:

Citat:
- Vill du ligga?
- Nä asså jag kan stå, det går bra.

Han förstår ju uppenbarligen inte vad hon menade.

Vilket för mig till frågan, när blev egentligen 'ligga' en synonym till knulla(eller göka som kanske var det mest populära uttrycket på 70-talet) egentligen?
Citera
2026-01-10, 10:33
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
En liten dialog från denna film som också har blivit en meme:

Han förstår ju uppenbarligen inte vad hon menade.

Vilket för mig till frågan, när blev egentligen 'ligga' en synonym till knulla(eller göka som kanske var det mest populära uttrycket på 70-talet) egentligen?

När jag skulle ta en spruta så frågade sköterskan om jag ville ligga också men jag sa nej
Citera
2026-06-04, 20:22
Medlem
Slitfilm
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem