• 1
  • 2
2017-03-14, 18:26
Hej, har inte kollar igenom speciellt noga, så vet inte om det finns liknade ämnen eller inte... Men jag är (i stort sett alltid) orolig av mig, och det ringde en från dolt nummer idag 16:17 visserligen bara en gång, jag såg inte numret för jag hade ljudet avslaget...

Men då till frågan...
Kan det vara en telefonförsäljare? Eller är det någon annan? Vad tror ni?
Citera
2017-03-14, 18:32
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
Hej, har inte kollar igenom speciellt noga, så vet inte om det finns liknade ämnen eller inte... Men jag är (i stort sett alltid) orolig av mig, och det ringde en från dolt nummer idag 16:17 visserligen bara en gång, jag såg inte numret för jag hade ljudet avslaget...

Men då till frågan...

Njae nog inte en försäljare som ringer bara sådär hux flux. Väldigt konstig tidpunkt också om du frågar mig.

Jag tycker det mesta tyder på att det är nån eller något som velat ta reda på var du är, kanske genom tribulering eller genom att lyssna på mikrofonen om du är vid tex buss fyra då ropar de ut hållplatsen så det hörs!
Citera
2017-03-14, 18:35
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Njae nog inte en försäljare som ringer bara sådär hux flux. Väldigt konstig tidpunkt också om du frågar mig.

Jag tycker det mesta tyder på att det är nån eller något som velat ta reda på var du är, kanske genom tribulering eller genom att lyssna på mikrofonen om du är vid tex buss fyra då ropar de ut hållplatsen så det hörs!

Är det något att oroa sig över?
Citera
2017-03-14, 18:37
Personen har bara ringt en gång än så länge...
Citera
2017-03-14, 18:38
Och så vitt jag vet så har jag INTE retat upp någon som har/kan ha kontakter med kriminella
Citera
2017-03-14, 18:46
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Och så vitt jag vet så har jag INTE retat upp någon som har/kan ha kontakter med kriminella

Har de bara ringt en gång känns det spontant som att faran är över, flr denna gång åtminstone!
Det du måste fundera på är hur du ska agera OM de försöker igen?
Citera
2017-03-14, 18:48
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Har de bara ringt en gång känns det spontant som att faran är över, flr denna gång åtminstone!
Det du måste fundera på är hur du ska agera OM de försöker igen?

Ska man svara? Ringa 114 14?
Vad har du för förslag?
Senast redigerad av Bowling-900 2017-03-14 kl. 18:48. Anledning: Fel stavat
Citera
2017-03-14, 18:48
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ska man svara? Rings 114 14?
Vad har du för förslag?

Jag tror de läser här. Jag vill inte bli inblandad mer. Lycka till!

Ett tips ger jag dig dock, läs in dig på denna tråden
(FB) Måste man verkligen äga en brevlåda? (Om Postens ondskefulla förföljelser)
Citera
2017-03-14, 19:04
Medlem
Turbomachines avatar
Förmodligen "Radiotjänst" som ringer och vill utpressa dig på pengar, de brukar ringa från dolda nummer.
Citera
2017-03-14, 19:08
Citat:
Ursprungligen postat av Turbomachine
Förmodligen "Radiotjänst" som ringer och vill utpressa dig på pengar, de brukar ringa från dolda nummer.

Okej, får se om personen ringer upp igen, har läst att några har blivit trakasserade och blir uppringda väldigt ofta... Men en gång är ingen gång... Nu är det bara att vänta och se vad som händer...
Citera
2017-03-14, 19:52
Medlem
studioxswes avatar
Citat:

Men då till frågan...

Alltså om någon ringde från dolt nummer kommer du inte se numret oavsett om du har ljudlös på eller inte. Det finns väldigt många olika anledningar till att man använder dolt nummer, det är ganska vanligt att det beror på felinställningar hos den som ringer, dvs. det är inte så väldigt vanligt att man gör ett aktivt val att ringa från dolt nummer.

Jag skulle inte lägga så stor vikt av det, ingen som vill något viktigt hoppar över att lämna ett meddelande, ringa igen eller försöka andra sätt att kontakta (ringa annat nummer, försöka ta kontakt på sociala medier med mera)
Citera
2017-03-14, 19:54
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbomachine

Visserligen är det lite tidigt för dem men det är definitivt för sent för både polis och sjukvård. Det skulle kunna vara sjukhuset som vill säga att en anhörig är inlagd eller död men de ger inte upp efter ett samtal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in