Citat:
Ursprungligen postat av
Kampfzeit
Ja att hon åkte ut på moped i mordkongo är ju naturligtvis dåraktigt. Självklart. Det har du rätt i.
Men att hon vågade tro på att hon kunde göra världen bättre var inte dåraktigt. Hon kämpade för det hon trodde var rätt!
Jag är den förste att skriva under på att hennes (och andras) död är otroligt sorgligt och jag lider med hennes anhöriga.
Jag är även den förste att skriva under på att hennes död var onödig, helt onödig.
Och det som gnager av irritation är att det har skapats en "humanitär elit" som finansieras direkt eller indirekt av hårt arbetande skattebetalare och denna "humanitära elit" arbetar med projekt som är så förbannat politiserade att man blir mörkrädd.
Och titta nu på Svensk media, är det någon som suktar efter guldspaden? Inte en jävla journalist har börjat att gräva i Zaidas sätt att resa till det aktuella området?
För vem utförde Zaida mopedresan? Vems idé var mopedresan? Hade någon sanktionerat/beordrat mopedresan? Hade Zaida erhållit ngn briefing av FN's säkerhetskoordinator innan mopedresan? Listan kan göras lång.
Jag vet ju inte, men jag har en oerhört stor känsla av att Svenska journalister nu har fokus på att vårda Zaidas minne istället för att utreda vad som verkligen låg bakom hennes mopedresa.
Sverige i ett nötskal!