Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Riktigt så fort går det nu inte... Har ingen större erfarenhet av människor men väl grisar som på den gamla goda tiden rätt och slätt dumpades i en grop och när gropen var halvfull täckes den över. Luktade inte hallon om sommaren vill jag lova - men inte var de borta på två dagar.
hon var ju dessutom nergrävd - annars är djur det största problemet.
Här är väl den stora skillnaden att jag har hyfsad inblick och erfarenhet av hur kroppar ser ut när de ligger i Svensk inomhusmiljö medans du har koll på döa grisar i en kall grop utomhus. I inomhusklimat går det riktigt snabbt innan kroppen inte går att identifiera*, lägg på 10-15 grader värme på det och tempot på kroppsförändringarna är enorma. Men den som lever får se, troligen har väl rebellerna eller vilka de nu var, dokumenterat sina handlingar och i vanlig modern anda dyker det nog snart upp bildbevis på det hela.
Sen avsåg jag inte att kropparna skulle vara helt förstörda på så kort tid, men i länder som det där så kommer gamarna att ha hittat kadavren på...tja, ungefär samtidigt som de dumpades. Och när de är på plats så går det undan.
Det finns gott om sådana studier online, för den som är intresserad.
En sak är dock otroligt säker, om de har legat utomhus i minst fjorton dagar i jävla Kongo så skulle det inte vara mer än ben kvar nu. Alltså har de hållits nedkylda eller avlivats nyligen.
*Utan tandkort