2017-03-28, 18:38
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad

/ Moderator
Citera
2017-03-28, 18:46
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Jag har snabbgooglat efter kongolesiska media, men har inte hittat närmare beskrivningar av vad kvarlevorna består av.

Negerbajs med tänder i? Rengnagda skelett?

Någon som har hittat detaljer om det?

Jeune Afrique låter i alla fall meddela att en kongolesisk regeringstalesman säger att kvinnokroppen var halshuggen:
« Le corps de la femme était décapité », a ajouté le porte-parole du gouvernement congolais.
http://www.jeuneafrique.com/422058/politique/experts-de-lonu-disparus-rdc-trois-corps-decouverts-centre-pays/
Citera
2017-03-28, 18:47
Medlem
Är det för att man inte nått de anhöriga som är anledningen till att det är helt tyst på de stora tidningarna?
Citera
2017-03-28, 18:51
Medlem
Citat:
Jeune Afrique låter i alla fall meddela att en kongolesisk regeringstalesman säger att kvinnokroppen var halshuggen:
« Le corps de la femme était décapité », a ajouté le porte-parole du gouvernement congolais.
http://www.jeuneafrique.com/422058/politique/experts-de-lonu-disparus-rdc-trois-corps-decouverts-centre-pays/

Fyfan. Tog illa vid mig redan vid dödsbeskedet men halshuggning med, så barbariskt. Hoppas det var ett hugg och färdigt bara och inte skärande.
Citera
2017-03-28, 18:57
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:

Då är ryktena publicerade i lördags som jag citerade igår från "välunderrättad källa" korrekta till punkt och pricka. "Inom de närmaste dagarna" och "en av dem stympad".

Man kan alltså utgå ifrån att vad källan sa i övrigt, att det är FARDC som ligger bakom, också är bekräftat.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-03-28 kl. 19:00.
Citera
2017-03-28, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Återigen. Det är helt otroligt att inte hennes identitet avslöjas i media då hon ju faktiskt kan sägas vara eller iaf varit en offentlig person och relativt känd fd politiker. Dessutom är det ju vida känt ändå.

Anhöriga har visst bett om diskretion gällande namn. Vet ej varför, hon är ju död och bryr sig inte.
Citera
2017-03-28, 18:59
Medlem
Mycket tragiskt.
Jag är mycket av berörd av dessa nyheter.
Mina tankar går till anhöriga.
Citera
Medlem
Extra-sändning kl 19.00 på SVT

Edit. Ändrat till 19.15
Senast redigerad av Remark 2017-03-28 kl. 19:02.
Citera
Medlem
Tror ni att dom våldtog den där Sharp också? Jag vet inte hur sådana djungeldjur ställer sig till homosex.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Oavsett hur hon dog så har Flashback återigen gissat rätt. Tråkigt slut men inte oväntat.
Citera
Medlem
Universells avatar
Väldigt rått av dem att gå ut med infon om att hon blev halshuggen, totalt onödigt

""We were informed that two Caucasian bodies were found in shallow graves in the search area, a man and a woman.""
Citera
2017-03-28, 19:00
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Då är ryktena publicerade i lördags som jag citerade igår från "välunderrättad källa" korrekta till punkt och pricka. "Inom de närmaste dagarna" och "en av dem stympad".
Undrar varför man högg huvudet av Zaida och inte den andre.

Känns surrealistiskt att en känd svensk person slutar sina dagar genom att halshuggas i Kongos djungler. Obehagligt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in