2017-04-24, 23:07
Medlem
Astrorbits avatar
Hon blir skjuten först, är hon död då? sen halshugger dom av huvudet.
Citera
2017-04-24, 23:09
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Nu är UD via Expressen igång om hur oprofessionellt det är av DRC att offentliggöra filmen.

Varför ska allmänheten ha insyn?
http://www.expressen.se/nyheter/skarp-ud-kritik-efter-mordfilm-pa-catalan/
Citera
2017-04-24, 23:13
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nu besöker jag inte MGB eller egentligen inte vill se den här filmen, men vad är det som gör detta vidrigare än det som finns i MGB?

Har iofs inte skrivit att detta är vidrigare än vad som finns i MGB, bara att jag tycker det är osmakligt.
Citera
2017-04-24, 23:13
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
Fråga gärna vad Zaida tyker, det går inte då hon likt dig hade ett sekttänkande och då slutar man tänka logiskt och det slutade tyvär mycket olyckligt för henne,

har ngn sett filmen på liveleak eller liknande??

Har inte hittat den på LL. Testa Theync, vill personligen inte gå in på den sidan för den är för vidrig
Citera
2017-04-24, 23:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Har iofs inte skrivit att detta är vidrigare än vad som finns i MGB, bara att jag tycker det är osmakligt.

Då missförstod jag dig, trodde du menade att "visst det finns otäcka saker i MGB men detta är värre".

Ber om ursäkt.
Citera
2017-04-24, 23:30
Avslutad
Stora frågan är dock ifall hennes värdegrund och allas rätt att komma till Sverige rubbades medan hon fick huvudet avlägset eller tror ni hon under denna korta period vaknade upp och insåg att världen är inte så fin som det sjungits om på miljöpartiets sektträffar?
Citera
2017-04-24, 23:30
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Jag tror att ni gore-fetischister gör bäst i att övervaka bestgore.com närmsta tiden
En video som denna lär vara rätt eftersökt, kan jag tänka mig.

Riktigt irriterad på UDs "skarpa kritik" mot DRCs val att screena filmen för journalister. Jag tycker enskild ska ha rätt att se på dom vidriga detaljerna om denne så önskar, det bestämmer inte regeringen, men så tycker inte UD utan riktar "skarp kritik" mot andra regeringar som tycker olika från dom. idioter

irriterande hur den jävla nannystaten bestämmer sånt här skit åt en. Vill jag uppleva en tragedi så vill jag det, och UD kan dra åt HELVETE
Citera
2017-04-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Stora frågan är dock ifall hennes värdegrund och allas rätt att komma till Sverige rubbades medan hon fick huvudet avlägset eller tror ni hon under denna korta period vaknade upp och insåg att världen är inte så fin som det sjungits om på miljöpartiets sektträffar?

Myten om att livet spelas i revy genom huvudet vid dödsögonblicket stämmer nog. När dödsångesten slog till är jag väldigt övertygad om att Zaida kände sig liten och väldigt naiv, hon var där för att slåss för "värdegrunden" men dom sista smärtsamma sekunderna insåg nog även hon att vi européer varit alldeles för godtrogna.

Tacket för att hjälpa människor som varken kan eller vill räddas, var en smärtsam och ångestfylld sista tid i livet.
Citera
2017-04-24, 23:45
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Skulle varit jävligt intressant att veta vad för tankar som for omkring i skallen på henne just då. Måste kännas rätt speciellt att få hela sin livsuppfattning/värdegrund så totalt totalt checkad.

Mm, man hinner verkligen fundera igenom ens politiska värdegrund på några sekunder när ens kamrat precis blivit skjuten. Idiot
Citera
2017-04-25, 00:04
Medlem
Nosemonkeys avatar
Vidrigt, hade hoppats att hon redan var död/inte vid medvetande vid halskhuggningen/skärningen men så verkar det ju inte vara om man ska tro på beskrivningen av videon. Fega, äckliga kräk som tror på magi och häxkonster... stenålders"människor".

Så trött på de som tycker att Zaida fick vad hon förtjänade, var naiv, värdegrund hit och dit. Har ni inte fattat att hon knappast brydde sig om värdegrund eller var naiv? Då hade hon väl stannat hemma och yrat om "vita män" som resten av MP/V/F!... Jag skiter i att hon var miljöpartist, hon var väl ändå i första hand en medmänniska? Jag känner stor sympati för henne - hon var vacker, intelligent och modig (trots att jag troligen inte delade hennes åsikter). Hon kunde ha stannat hemma i tryggheten, istället valde hon ett jobb som innebar fara, obekvämligheter osv för att åstadkomma något hon trodde på. Ge henne cred istället för osmakliga, empatilösa kommentarer!
Citera
2017-04-25, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
Vidrigt, hade hoppats att hon redan var död/inte vid medvetande vid halskhuggningen/skärningen men så verkar det ju inte vara om man ska tro på beskrivningen av videon. Fega, äckliga kräk som tror på magi och häxkonster... stenålders"människor".

Så trött på de som tycker att Zaida fick vad hon förtjänade, var naiv, värdegrund hit och dit. Har ni inte fattat att hon knappast brydde sig om värdegrund eller var naiv? Då hade hon väl stannat hemma och yrat om "vita män" som resten av MP/V/F!... Jag skiter i att hon var miljöpartist, hon var väl ändå i första hand en medmänniska? Jag känner stor sympati för henne - hon var vacker, intelligent och modig (trots att jag troligen inte delade hennes åsikter). Hon kunde ha stannat hemma i tryggheten, istället valde hon ett jobb som innebar fara, obekvämligheter osv för att åstadkomma något hon trodde på. Ge henne cred istället för osmakliga, empatilösa kommentarer!

Hur är hennes utseende relevant?

Angående halshuggningen, hons sköts först men inte till döds alltså? Fy fan, jag trodde hon blivit relativt "skonad" först men om hon levde...

Även om jag inte gillar hennes åsikter så förstår jag inte hur man kan vara glad över detta.
Citera
2017-04-25, 00:16
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thissuitisblacknot
Jag tror att ni gore-fetischister gör bäst i att övervaka bestgore.com närmsta tiden
En video som denna lär vara rätt eftersökt, kan jag tänka mig.

Riktigt irriterad på UDs "skarpa kritik" mot DRCs val att screena filmen för journalister. Jag tycker enskild ska ha rätt att se på dom vidriga detaljerna om denne så önskar, det bestämmer inte regeringen, men så tycker inte UD utan riktar "skarp kritik" mot andra regeringar som tycker olika från dom. idioter

irriterande hur den jävla nannystaten bestämmer sånt här skit åt en. Vill jag uppleva en tragedi så vill jag det, och UD kan dra åt HELVETE

Rent generellt borde ju alla som vill se denna film och liknande filmer få göra det, även om det enligt mig är osmakligt.
Men att UD inte ska få rikta, skarp, kritik mot andra regeringar oavsett vad det gäller är ju vara löjligt. Eller det är bara denna UD-kritiken du retar dig på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in