2017-03-30, 10:44
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vad var budskapet med bilden? Menar hon att hon är en häxa som kommer ?
Ingen aning.

Men arbetar man i ett land där många tror på häxor och människor mördas för att de anklagas för att vara häxor är bilden knappast lämplig att posta.
Citera
2017-03-30, 10:45
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad jag har sett förekommer den uppgiften i en artikel och som diskuteras ovan finns det anledning att ifrågasätta den.

Han är identifierad som deras tolk.

Deras chaufför och två oindentifierade mc-taxichaufförer är fortfarande borta.

Okej, tack för info!

Möjligtvis har de kanske tvingats att strida för rebellgruppen? Förekommer det där? Eller det är kanske en för lätt väg att gå.
Citera
2017-03-30, 10:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Det är nog för att det inte går ihop med våldtäkten de vill göra gällande. Troligtvis blev hon inte våldtagen om hon också blev halshuggen. Vem våldtar en häxa?

Däremot var det nog en ytterst plågsam död om hon inte var död innan hon blev halshuggen, då de nog använde trubbiga machetes. Eller kan de ha skurit av huvudet med en skarpare kniv?

De halshögg även 40 polismän. Så det behöver inte ha något med häxeri att göra.

Att ett gäng kongonegrer inte skulle ha våldtagit en kvinna de ändå ska döda senare är osannolikt.
Citera
2017-03-30, 10:49
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Carr3y
Okej, tack för info!

Möjligtvis har de kanske tvingats att strida för rebellgruppen? Förekommer det där? Eller det är kanske en för lätt väg att gå.
Omöjligt att veta. Skaraborg2 resonerade lite kring detta i ett tidigare inlägg:
(FB) Svenska FN-observatören Zaida Catalán kidnappad i Kongo (hittad avliden) 2017-03-13
Citera
2017-03-30, 10:51
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Någon som delat bilden har kommenterat: "Den symbolen är inte bra att lägga ut"
Nån som vet om bilden (öga i en trekant) symboliserar något särskilt ?
Ursäkta. Hur vet man att bilden kommer från hennes Facebook? När jag klickade kom bara några bilder upp. Inte en hel Facebook.
Citera
2017-03-30, 10:51
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Verkar onekligen vara en rätt olämplig bild att lägga ut med tanke på vilket land hon arbetade i.

Jag var förvånad när jag såg bilden och jag vet att det är hennes riktigt Facebook sidan eftersom jag är kompis till en av hennes FB kompisar​. Den kompis har samma identitet och politiken.

Häxorna​ åkte till Kongo och Afrikanska exorcister (finns det ord på svenska?) kan åka hitt.
Citera
2017-03-30, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ursäkta. Hur vet man att bilden kommer från hennes Facebook? När jag klickade kom bara några bilder upp. Inte en hel Facebook.
Det är hennes omslagsfoto uppdaterat 31 jan i år.
Citera
2017-03-30, 10:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Har jag förstått saken rätt att Zaida, Michael och översättaren blev mördade på olika ställen men sen slängda i samma dike?

Det finns olika berättelser.

Den här sajten, http://www.info-apareco.com/ skriver att de mötte sina öden åtskilda, men det går inte ihop med annan info som vi har.

Eftersom de skall ha hittats vill man gärna veta var. Det skulle ge ledtrådar till huruvida det finns någon sanning i det som Apareco säger.

De skriver detaljerat, och därför är det lättare att finna något som kanske inte stämmer.
Citera
2017-03-30, 10:58
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Det är hennes omslagsfoto uppdaterat 31 jan i år.
Feministerna kanske betraktade sig som häxor.
Men den uppgiften är alltså bekräftad?
Citera
2017-03-30, 11:11
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Någon som delat bilden har kommenterat: "Den symbolen är inte bra att lägga ut"
Nån som vet om bilden (öga i en trekant) symboliserar något särskilt ?

Edit: Hittade dock ett inlägg på fb om detta:

* Det tidigaste belägg för en kopling mellan det allseende ögat och någon form av "Illuminati" jag hittat är från 1980, när Peter Jackson Games, med ett öga i pyramid i sin företagslogga, gav ut spel som bl.a. innehöll referenser till en påhittad variant av Bayerska Illuminati, som byggde på Illuminatustriologin.

Det skall vara Steve Jackson Games. Spelet heter Illuminati, och är rätt så kul.
Citera
2017-03-30, 11:14
Moderator
^Eazs avatar
Något jag tycker är intressant är hur långt ner artiklarna om det här har hamnat på de svenska nyhetssajterna.
Man kan ju tycka att ett fall som detta är något som bör hårdbevakas.

Likaså har jag inte sett någon svensk sajt nämna något om halshuggning eller eventuell våldtäkt.

Det känns lite som att det är ett litet obekvämt ämne att rapportera om då det är svårt att försvara afrikansk invandring när afrikanska djungelkrigare utför dåd som detta.
Citera
2017-03-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Bilden är "Gillad" utav hennes egen mor Maria Morseby.

Går du sedan in på mammans & hennes systers facebooksida så kommer du att se bilder där Zaidas FBprofil är taggad i + att Zaida har kommenterat vissa utav systerns & mammans bilder.

Case Closed

Mvh "MR Einstein"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in