2017-03-30, 10:19
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Angående att Zaidas huvud kanske var avskilt från hennes kropp p.g.a någon häxritual:

Så är hennes sista Wallpaper på Facebook inte något som vore positivt att se om några kidnappare gick ut på internet vilket de garanterat har gjort.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154063161131431&set=a.10150431163 986431.352960.685151430&type=3

Klicka på "2 delningar" så ser ni vad advokat Juvénal Munubo Mubi i Goma Kongo skriver.

"Juvénal Munubo Mubi har delat Zaida Cataláns foto.
16 tim ·

Dernière publication de l'experte ONU Zaida Catalan tuée avec son collègue Michael Scharp au Kasai (RDC). Triste!!
Senaste offentliggörandet av fn: s expert zaida katalanska dödade med sin kollega michael linje i kasai (demokratiska republiken kongo). Sorgligt!!"

Otroligt! Ren Heart of Darkness.

Hoppas någon spara bilden för det kommer att försvinna när hennes familj får feedback.

Hon själv insåg att hon inte var välkommen
Senast redigerad av Holdingbreath 2017-03-30 kl. 10:27. Anledning: Stavning
Citera
2017-03-30, 10:30
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath

Hoppas någon spara bilden för det kommer att försvinna när hennes familj får feedback.

Verkar onekligen vara en rätt olämplig bild att lägga ut med tanke på vilket land hon arbetade i.
Citera
2017-03-30, 10:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath

Jag citerar detta inlägg. Jag har dålig uppkoppling och hittar inte det inlägg av Azimut som diskuteras.

Kan man vara säker på att bilden med häxskylten kommer från mordoffrets Facebook?

Har inte diskussionen "dragit iväg" väldigt, med påståenden om ritualmord och sexuellt våld.

Vet vi inte bara att tre personer är döda?
Senast redigerad av wwr 2017-03-30 kl. 10:40.
Citera
2017-03-30, 10:35
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK4Life
Kolla, det är samma 10-15 användare som skriver här och i andra trådar också. Kan namnge de flesta av dem. Eftersom de förmodligen inte har något liv utanför FB så trollar de på här halva dagarna. Undrar varför några av dem inte blir bannade efter att ha lagt sin 25:e offtopic/tramstråd.

Zaida var en hjälte som på sina korta tid här på jorden levde mer än vad många av tangentbordshatarna kommer att göra på hela sitt liv. Nu hoppas vi på mer information - var det regimen eller rövare som tog dem av daga?

Det är bara svaga individer. Hoppet finns inte kvar för de flesta av dom. De har gett upp i livet och sitter och hatar på en kvinna som blev brutalt mördad och antagligen våldtagen ett flertal gånger istället.

För att svara på din fråga så har jag läst att det varit en grupp rebeller som kallar sig Kamwina Nsapu militia. Kända för att halshugga på skoj. Halshögg bland annat 40 poliser någon vecka/dagar innan. Dessa är då som krigar mot de statliga armén.
Citera
2017-03-30, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ja, samt att propagandasajten missat att hon blev halshuggen. Det är en information de hade inkluderat om de hade haft en verklig insikt i det hela.

Det är nog för att det inte går ihop med våldtäkten de vill göra gällande. Troligtvis blev hon inte våldtagen om hon också blev halshuggen. Vem våldtar en häxa?

Däremot var det nog en ytterst plågsam död om hon inte var död innan hon blev halshuggen, då de nog använde trubbiga machetes. Eller kan de ha skurit av huvudet med en skarpare kniv?
Citera
2017-03-30, 10:37
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Det är nog för att det inte går ihop med våldtäkten de vill göra gällande. Troligtvis blev hon inte våldtagen om hon också blev halshuggen. Vem våldtar en häxa?

Däremot var det nog en ytterst plågsam död om hon inte var död innan hon blev halshuggen, då de nog använde trubbiga machetes. Eller kan de ha skurit av huvudet med en skarpare kniv?
Är det så?

Jag vet inte hur de som tror på häxor resonerar.
Citera
2017-03-30, 10:38
Medlem
Har jag förstått saken rätt att Zaida, Michael och översättaren blev mördade på olika ställen men sen slängda i samma dike?
Citera
2017-03-30, 10:39
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag citerar detta inlägg. Jag har dålig uppkoppling och hittar inte det inlägg av Azimut som diskuteras.

Kan man vara säker på att bilden med häxskylten kommer från mordoffrets Facebook?

Har inte diskussionen "dragit iväg" väldigt, med påståenden om ritualmord och sexuellt våld.

Vet vi inte bara att två personer är döda?

Tydligen så kidnappades Zaida och hennes kollega, plus fyra inhemska guider. Varav en kropp har hittats närma Zaida och hennes kollega.
Citera
2017-03-30, 10:41
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Carr3y
Tydligen så kidnappades Zaida och hennes kollega, plus fyra inhemska guider. Varav en kropp har hittats närma Zaida och hennes kollega.
Det är riktigt. Kidnappning och tre döda har bekräftats. Tack för påpekandet.
Citera
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Har jag förstått saken rätt att Zaida, Michael och översättaren blev mördade på olika ställen men sen slängda i samma dike?

Som jag skrev nyligen så hittades översättaren en bit ifrån. Vad jag har läst i alla fall. Om Zaida och hennes kollega blev mördare på olika ställen kan jag tyvärr inte svara på.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vad jag har sett förekommer den uppgiften i en artikel och som diskuteras ovan finns det anledning att ifrågasätta den.
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Carr3y
Han är identifierad som deras tolk.

Deras chaufför och två oindentifierade mc-taxichaufförer är fortfarande borta.
Citera
2017-03-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Verkar onekligen vara en rätt olämplig bild att lägga ut med tanke på vilket land hon arbetade i.
Vad var budskapet med bilden? Menar hon att hon är en häxa som kommer ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in