Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-13, 14:56
  #121
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Nej det handlar om att en ren människa aldrig hatar Gud. Ateister hatar Gud. De är inte emot organiserad religion bara, de hatar verkligen idén om Gud. Därför ignorerar de alla bevis som stödjer en högre makt.

Ännu ett postulat utan belägg.
Citera
2017-03-13, 14:58
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Nej det handlar om att en ren människa aldrig hatar Gud. Ateister hatar Gud. De är inte emot organiserad religion bara, de hatar verkligen idén om Gud. Därför ignorerar de alla bevis som stödjer en högre makt.
Ta upp detta på relevant tråd.
Citera
2017-03-13, 14:59
  #123
Avstängd
Augenblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ännu ett postulat utan belägg.

Det går inte att bevisa. Det är bara mina iakttagelser. Men om man tittar på t.ex. Bill Nye och Richard Dawkins så är det ju inga förebilder direkt...
Citera
2017-03-13, 15:04
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Det går inte att bevisa. Det är bara mina iakttagelser. Men om man tittar på t.ex. Bill Nye och Richard Dawkins så är det ju inga förebilder direkt...
Fast dom kan ge belägg, det kan inte du.
Och hur är dom trådrelevant? Du anfaller åt alla håll nu. Du har gått in i försvarsställning, vilket är vanligt när man inte kan ge belägg för det man tror.
Citera
2017-03-13, 15:04
  #125
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Det går inte att bevisa.

Det är ju i stort sett INGET i ditt predikande, som går att bevisa.

Du står bara på din såpbox och häver postulat ur dig, som du låtsas är objektiva.
Citera
2017-03-13, 15:06
  #126
Avstängd
Augenblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är ju i stort sett INGET i ditt predikande, som går att bevisa.

Du står bara på din såpbox och häver postulat ur dig, som du låtsas är objektiva.

Jo mycket går att bevisa. Sen finns det ingenting som är skrivet i sten. Finns alltid saker som talar emot och väger upp saker och ting. Man får helt enkelt utvärdera teorier och komma fram till en slutsats.
Citera
2017-03-13, 15:08
  #127
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Jo mycket går att bevisa.

Och när kommer dessa "bevis"?
Citera
2017-03-13, 15:09
  #128
Avstängd
Augenblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och när kommer dessa "bevis"?

Tja jag har länkat flera gånger i tråden till vetenskapliga studier, plus att jag har redogjort för mina argument som du inte ens har bemött med ett enda motargument.

Vad är bevis för dig?
Citera
2017-03-13, 15:10
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Jo mycket går att bevisa. Sen finns det ingenting som är skrivet i sten. Finns alltid saker som talar emot och väger upp saker och ting. Man får helt enkelt utvärdera teorier och komma fram till en slutsats.
Men varför bevisar du inte något då?
Gå in på rätt forum och motbevisa evolutionsteorin.
Gå in på rätt tråd och bevisa din Gud.
Gå in på rätt tråd och bevisa att jorden är 6000 år.
Bevisa även att våran moral kommer från din Gud. Det kan du göra i denna tråd.
Miljontals försök har gjorts genom tiderna, men ingen har varit i närheten, men naturligtvis har du bevisen? Jag håller tummarna ...
Citera
2017-03-13, 15:12
  #130
Avstängd
Augenblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Men varför bevisar du inte något då?
Gå in på rätt forum och motbevisa evolutionsteorin.
Gå in på rätt tråd och bevisa din Gud.
Gå in på rätt tråd och bevisa att jorden är 6000 år.
Bevisa även att våran moral kommer från din Gud. Det kan du göra i denna tråd.
Miljontals försök har gjorts genom tiderna, men ingen har varit i närheten, men naturligtvis har du bevisen? Jag håller tummarna ...

JAG HAR REDAN PRESENTERAT BEVIS.
Citera
2017-03-13, 15:15
  #131
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Tja jag har länkat flera gånger i tråden till vetenskapliga studier,

Du har en bisarr idé om vad "bevis" är.

Har du ett intelligens-handikapp? Du verkar vara helt okunnig om även dom mest elementäre begrepp.

Citat:
plus att jag har redogjort för mina argument som du inte ens har bemött med ett enda motargument.

Du jonglerar med bevisbördan.

Citat:
Vad är bevis för dig?

Bevis inom vetenskapen följar rutinerna i vetenskapens systematiska metodologi. (Googla denna).

Filosofiska bevis är i första hand logiska. Om du lär dig (akademisk) elementär logik kanske du kommer att kunne förstå hur.
Citera
2017-03-13, 15:17
  #132
Avstängd
Augenblicks avatar
18 Ty Guds vrede uppenbarar sig från himmelen över all ogudaktighet och orättfärdighet hos människor som i orättfärdighet undertrycka sanningen.

19 Vad man kan känna om Gud är nämligen uppenbart bland dem; Gud har ju uppenbarat det för dem.

20 Ty hans osynliga väsen, hans eviga makt och gudomshärlighet hava ända ifrån världens skapelse varit synliga, i det att de kunna förstås genom hans verk. Så äro de då utan ursäkt.

21 Ty fastän de hade lärt känna Gud, prisade och tackade de honom dock icke såsom Gud, utan förföllo till fåfängliga tankar; och så blevo deras oförståndiga hjärtan förmörkade.

22 När de berömde sig av att vara visa, blevo de dårar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback