2025-02-01, 17:57
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testpolisen
Ingen av er har gissat rätt än.
Cola och mentos är fel.
Ättika och bikarbonat är fel.

Ge oss en hint.
Vatten och kolsyreis har jag också uteslutit.
Citera
2025-02-01, 18:02
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ingen av er har gissat rätt än.
Cola och mentos är fel.
Ättika och bikarbonat är fel.

Väteperoxid och Kaliumpermanganat (eller Jod) ? Eller kanskw Alka-Seltzer och Vatten?
Är jag på rätt spår?
Citera
2025-02-01, 18:38
Medlem
MorT2s avatar
Tar tillbaka det. Tittade mer noggrant på bildsekvenserna och kan nu bekräfta att det är kolsyreis och vatten.
Man ser isen tydligt i början av klippet. Man ser även ångan som bildas och sipprar ur flaskan och till sist, all den rök som blir av explosionen.

Så svaret är: Vatten och kolsyreis.
Citera
2025-02-01, 19:01
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Tar tillbaka det. Tittade mer noggrant på bildsekvenserna och kan nu bekräfta att det är kolsyreis och vatten.
Man ser isen tydligt i början av klippet. Man ser även ångan som bildas och sipprar ur flaskan och till sist, all den rök som blir av explosionen.

Så svaret är: Vatten och kolsyreis.
Bra att detta nu har utretts
Det visar nog också att det är lite bluff när deltagarna bara får använda sådant som finns i boden när det sägs så inför ett uppdrag. Också tiden som de har på sig att förbereda inför ert uppdrag kan det nog ibland bluffas med om det kan skapa ”bra TV”.

Här fanns ju knappast kolsyreis i boden men man kan ju tänka sig att Alfred berättade om sin idé för David och/eller produktionen och att de då såg till att skaffa fram kolsyreis till honom just för att det skulle bli ”bra TV”.
Citera
2025-02-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Bra att detta nu har utretts
Det visar nog också att det är lite bluff när deltagarna bara får använda sådant som finns i boden när det sägs så inför ett uppdrag. Också tiden som de har på sig att förbereda inför ert uppdrag kan det nog ibland bluffas med om det kan skapa ”bra TV”.

Här fanns ju knappast kolsyreis i boden men man kan ju tänka sig att Alfred berättade om sin idé för David och/eller produktionen och att de då såg till att skaffa fram kolsyreis till honom just för att det skulle bli ”bra TV”.

Man behöver inte bara använda saker i boden.

Tidtagningen för just det här testet började när första droppen färg nuddade en tavla, så med andra ord hade deltagarna oändligt med tid för att förbereda sig. Detta nämner Christine.
Citera
2025-02-02, 13:03
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Man behöver inte bara använda saker i boden.

Tidtagningen för just det här testet började när första droppen färg nuddade en tavla, så med andra ord hade deltagarna oändligt med tid för att förbereda sig. Detta nämner Christine.

Inte insatt men är kolsyreis nåt man bara köper i mataffären?
Citera
2025-02-03, 16:59
Medlem
MorT2s avatar
Svar: Nej
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Inte insatt men är kolsyreis nåt man bara köper i mataffären?
Citera
2025-02-03, 17:32
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:

Ok, då måste han varit väl förberedd..
Citera
2025-02-03, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttdelafrutt
Är det bara jag som känner att Gina inte ens försöker? Hon bara vill se snygg ut och verkar tycka att allt är pinsamt?

Ja nåt är det.
Hon är den överlägset sämsta deltagaren jag sett. Men jag tror det beror på att hon inser att hon inte klarar testerna och därför ger upp.

Typ som på gympan i skolan. Den som aldrig klarade något gav till slut upp redan i förväg.
Citera
2025-02-04, 03:32
Medlem
m11080s avatar
Citat:

är det inte bara att lägga in lite kolsyra i frysen och när den kallnat har du kolsyreis ?
Citera
2025-02-04, 03:43
Medlem
Är det bara jag som upplever att det snabbt har gått utför sedan de gick till TV4? Numera har jag knappt lust att se hela programmet. Alla uppdrag känns ganska B, och panelen är fruktansvärt tråkig jämfört med när SVT sände programmet. Varför valde de att ta bort gästen? Jag hade hoppats att TV4 skulle höja nivån, men ack så fel jag hade.
Citera
2025-02-04, 07:51
Medlem
MorT2s avatar
Skojar du nu? 🤣

Behövs rätt tryck och temperaturförhållanden för att få kolsyreis. Inte kallt nog i en frys...

Citat:
Ursprungligen postat av m11080
är det inte bara att lägga in lite kolsyra i frysen och när den kallnat har du kolsyreis ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in