2022-04-23, 18:27
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det här handlar inte om prstation & skicklighet Mr tävlingsinriktad, det handlar om vem som är roligast/kreativast då Babben utdelar poäng baserat på det du vet

Och hon vinner på att hon är kreativare & säger mer humoristiska saker jämfört med normie Sussie Eriksson, och svts idéer om humor-utförande idéerna lägger sig på samma humor nivå som deltagaren
Dom lyckades inte ens få till en tomtedräkt till Sussie i senaste, hon vinner aldrig ett program

Näst tråkigast är Anus, jag är ganska less på dessa 2 panelister, dom måste bytas ut oftare, kanske är jag bara less på personer som ses som överviktigare :P
Jo det håller jag med om och det var väl ungefär det jag menade även om du utryckte det tydligare. På ganska öppna uppgifter av typen ”ge David en stor överraskning, du har 60 minuter på dig” är hon den som oftast har fyndigast idéer även om konkurrensen inte är så hård.

Förutom dessa har hon också högst lägstanivå på de mer tävlingsinriktade uppdragen där det mer tydligt handlar om att lyckas med en viss uppgift.
Citera
2022-04-23, 22:52
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Herregud vilket nedbyte från ett avsnitt till ett annat. Tareq Taylor som är en kock har mer karisma, visar betydligt mer glädje och har oändligt mer humor än nästa sopa i ledet, Johanna Nordström. Hon ska tydligen vara en komiker till yrket, hur fan det nu ska gå till. Hon har karisma som en socka, självkänsla som en misshandlad hundvalp, är snygg som ett stridsvagnshinder, har humor som en bitter, 90-årig smålänning och har skicklighet som en nybörjare inom snickeri utan armar.

Vad fan gjorde hon där? Varför bjöds hon in igen när hon var urkass förra gången? Jag förstår inte. Hon gav INGENTING till avsnittet som vanligt, man bara led att hon var där. Beror det på det där patriarkaaatet igen att hon bjöds in? För det är såå svårt för talanglösa kvinnor att göra sig ett namn, trots otaliga försök? För det kan ju inte bero på att de människorna inte ska vara där de tycker de ska vara, trots att deras könsorgan är en fitta? Och då är felet såklart patriarkaaaaaatet.

Marcus Berggreen har faktiskt räddat hela säsongen enligt mig. Han förstår det handlar om underhållning. Vilken social korruption inom programserien placerade den förbannade Johanna Nordström - återigen - att sänka ett avsnitt?
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo det håller jag med om och det var väl ungefär det jag menade även om du utryckte det tydligare. På ganska öppna uppgifter av typen ”ge David en stor överraskning, du har 60 minuter på dig” är hon den som oftast har fyndigast idéer även om konkurrensen inte är så hård.

Förutom dessa har hon också högst lägstanivå på de mer tävlingsinriktade uppdragen där det mer tydligt handlar om att lyckas med en viss uppgift.
Det beror såklart på att hon har blivit fostrad till att bli en riktig "tryhard" och alltid ge järnet för att vinna. Dock ska jag ge henne att hon inte blir outhärdlig, hon gör det fortfarande med glimten i ögat.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2022-04-23 kl. 23:04.
Citera
2022-04-24, 00:43
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Sofia Dalén fortsatt den som presterar bäst i årets säsong.

Det kan jag nog hålla med om, även om Markus oftast bidrar med mest humor.

Synd bara att Sofia är så fruktansvärt bred om bakdelen, i övrigt ser hon ju riktigt bra ut!
Citera
2022-04-24, 16:59
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Det kan jag nog hålla med om, även om Markus oftast bidrar med mest humor.

Synd bara att Sofia är så fruktansvärt bred om bakdelen, i övrigt ser hon ju riktigt bra ut!
Äh kom in inge fel på den bakdelen.

Bättre säsong än jag hade förväntat mig, Markus briljerar med uppfinnesrikedom och sköna kommentarer.
Citera
2022-04-25, 08:34
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren

Vad då?

Hon har ju en jättesnygg röv.
Citera
2022-04-25, 17:10
Medlem
Redegards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Herregud vilket nedbyte från ett avsnitt till ett annat. Tareq Taylor som är en kock har mer karisma, visar betydligt mer glädje och har oändligt mer humor än nästa sopa i ledet, Johanna Nordström. Hon ska tydligen vara en komiker till yrket, hur fan det nu ska gå till. Hon har karisma som en socka, självkänsla som en misshandlad hundvalp, är snygg som ett stridsvagnshinder, har humor som en bitter, 90-årig smålänning och har skicklighet som en nybörjare inom snickeri utan armar.

Vad fan gjorde hon där? Varför bjöds hon in igen när hon var urkass förra gången? Jag förstår inte. Hon gav INGENTING till avsnittet som vanligt, man bara led att hon var där. Beror det på det där patriarkaaatet igen att hon bjöds in? För det är såå svårt för talanglösa kvinnor att göra sig ett namn, trots otaliga försök? För det kan ju inte bero på att de människorna inte ska vara där de tycker de ska vara, trots att deras könsorgan är en fitta? Och då är felet såklart patriarkaaaaaatet.

Marcus Berggreen har faktiskt räddat hela säsongen enligt mig. Han förstår det handlar om underhållning. Vilken social korruption inom programserien placerade den förbannade Johanna Nordström - återigen - att sänka ett avsnitt?

Det beror såklart på att hon har blivit fostrad till att bli en riktig "tryhard" och alltid ge järnet för att vinna. Dock ska jag ge henne att hon inte blir outhärdlig, hon gör det fortfarande med glimten i ögat.

Det är kutym att bjuda in den i förra årets panel som presterade sämst och ge den en ny chans.
Citera
2022-04-25, 20:27
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redegard
Det är kutym att bjuda in den i förra årets panel som presterade sämst och ge den en ny chans.
Jag måste säga det är en väldigt idiotisk sedvänja som inte leder till någonting bra. Jag förstår inte att bjuda in den sämsta, tråkigaste sopan och hoppas det ska kunna lyfta upp nästa säsong, tvärtom blir det alltid det sämsta avsnittet eftersom man rekryterar den största sopan. Det är ganska logiskt och herregud vilken skillnad att ha Tareq Taylor i gästsoffan eller stridsvagnshindret vad fan hon nu hette. Inte rolig, inte klipsk, inte underhållande, man kunde ha ställt en tom kartong där istället med samma utfall.

Iofs vill jag se Marcus Berggren igen men då beror det på att man fattar att han är underhållande och inte för att han kom sist. Väldigt dumma traditioner om man håller på såhär.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2022-04-25 kl. 21:12.
Citera
2022-04-25, 21:29
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Jag måste säga det är en väldigt idiotisk sedvänja som inte leder till någonting bra. Jag förstår inte att bjuda in den sämsta, tråkigaste sopan och hoppas det ska kunna lyfta upp nästa säsong, tvärtom blir det alltid det sämsta avsnittet eftersom man rekryterar den största sopan. Det är ganska logiskt och herregud vilken skillnad att ha Tareq Taylor i gästsoffan eller stridsvagnshindret vad fan hon nu hette. Inte rolig, inte klipsk, inte underhållande, man kunde ha ställt en tom kartong där istället med samma utfall.

Varför inte bjuda in vinnaren istället i ett avsnitt? De har åtminstone NÅGONTING att ge. Iofs vill jag se Marcus Berggren igen men då beror det på att man fattar att han är underhållande och inte för att han kom sist.
Jo det skulle vara mycket bättre att vinnaren får komma tillbaka säsongen efter. Även om det ju inte är en sport med helt ”rättvisa” resultat utan ett underhållningsprogram så finns det ändå över en hel säsong en tendens till att den som varit fyndigast i testerna får mest poäng under hela säsongen. Kommer den tillbaka säsongen efter kan den bidra med något då också.

På samma sätt finns det ju ett skäl till att någon kommer sist en säsong nämligen att den personen till stora delar var usel i testerna. Det värsta exemplet på detta är väl Marika Carlsson som var värdelös den säsongen hon var med och fick komma tillbaka ett program säsongen efter och då kom sist i det programmet också https://sv.wikipedia.org/wiki/Bäst_i_test_(TV-program)
Citera
2022-04-26, 21:04
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Jo det skulle vara mycket bättre att vinnaren får komma tillbaka säsongen efter. Även om det ju inte är en sport med helt ”rättvisa” resultat utan ett underhållningsprogram så finns det ändå över en hel säsong en tendens till att den som varit fyndigast i testerna får mest poäng under hela säsongen. Kommer den tillbaka säsongen efter kan den bidra med något då också.

På samma sätt finns det ju ett skäl till att någon kommer sist en säsong nämligen att den personen till stora delar var usel i testerna. Det värsta exemplet på detta är väl Marika Carlsson som var värdelös den säsongen hon var med och fick komma tillbaka ett program säsongen efter och då kom sist i det programmet också https://sv.wikipedia.org/wiki/Bäst_i_test_(TV-program)
Ja, om man tänker logiskt och underhållningsmässigt så vore det en enkel förändring. Men när man tänker som SVT och deras sekteristiska tänkande så kan det bli vad fan som helst och de står för det. Klart man ska bli belönad för att vara absolut sämst! Lite som att få långtidsjobb på SVT, jag tror de identifierar sig med det. Att vara otroligt medioker och trögtänkt är ändå väldigt bra så länge du ljuger för andra om rätt lögner och värdegrund som inte ens de själva tror på innerst inne. Prata om ett sätt, gör själv precis tvärtom privat, som hela yrkeskåren. Som en svensk journalist. Korkad, kass och ljuger ända ned till benmärgen. Och var jävligt korpulent och värdelös på ditt jobb - och känn stolthet över ett dött ansvar som hela yrkeskåren gav upp för 30 år sedan. "Den tredje statsmakten", jo tjena, snarare det tredje hjulet idag.

Om jag skulle få välja tre yrkesgrupper där samtliga individer inom de rollerna försvann från planetens yta i en grisblink så tror jag att mänskligheten skulle ha mycket bättre chanser att överleva sitt eget vansinne om politiker, ekonomer och journalister bara upphörde att existera och all den "kunskap" som de har. Grader av helvetiska lögner alltihop. Ingen av de yrkesgrupperna tillför mänskligheten någonting bra, de upprätthåller ett uråldrigt luftslott som driver oss alla i fördärvet. De är samtliga fullständiga idioter. Inte nödvändigtvis att dessa människor som utför dessa roller behöver dö själva, men de lär inte vara människor jag vill ha något att göra med heller. De får gå åt andra hållet istället.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2022-04-26 kl. 21:08.
Citera
2022-04-30, 23:07
Medlem
peterZiipens avatar
Aldrig förstått mig på människor (ex. Sussie) som fortsätter räkna under tävlingar som "närmast 100 sekunder vinner" när den näst sista personen ställt sig upp. Det enda det gör är att förvärra oddsen för en själv... Om Sussie bara ställt sig upp direkt efter Marcus hade hon hamnat på 109s istället för 120s.

Varje gång denna typ av tävling äger rum i Robinson sker precis samma sak.
Citera
2022-05-01, 09:50
Medlem
Wheatstacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Aldrig förstått mig på människor (ex. Sussie) som fortsätter räkna under tävlingar som "närmast 100 sekunder vinner" när den näst sista personen ställt sig upp. Det enda det gör är att förvärra oddsen för en själv... Om Sussie bara ställt sig upp direkt efter Marcus hade hon hamnat på 109s istället för 120s.

Vill minnas en Robinsontävling för länge sedan där den sista personen faktiskt hoppade ut ur cirkeln direkt efter den näst sista.... men ja det hör nog tyvärr till undantaget. Tydligen ett ganska effektivt intelligenstest.
Citera
2022-05-01, 09:57
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

Definitivt klantigt ja. Den bästa taktiken i den där typen av tävling är ju att anta att alla deltagare tillsammans i snitt kommer att pricka ungefär rätt tid. Några kommer att ha för kort tid och några för lång men snittet bör hamna ganska nära. Man skall därför resa sig upp i mitten av antal deltagare. I detta fall med 5 deltagare alltså som nummer 3 precis efter att nummer 2 har rest sig upp.

Man säkerställer då en plats högt upp i tävlingen och ganska troligt t.o.m. som segrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in