Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-10, 12:19
  #1
Medlem
Kommer flytta till London i slutet av april i ca 1 år och vill gärna ha kvar mitt svenska nummer osv men vet att många tycker om GiffGaff nummet i London men det är så jäkla dyrt ! Samma sak med bredband!

Funderar på om jag kan ta den trådlösa stickan med mig till London och surfa med den , har Tele2 och ändå ha samma kostnad som här eller är det dyrare ?

Samma sak med mobilabonnemang, är hallon ett bra beslut eller telenor frihet ??

Idiotförklara mig inte, jag vet att jag absolut inte kan något av det här och skall ringa till Tele2 och fråga men vill veta lite innan man måste sitta 40 min i kö för att ens komma fram till dom..

TACK !
Citera
2017-03-10, 12:29
  #2
Medlem
Bigl-rips avatar
Eftersom du är förståndshandikappad och inte klarar av att googla.

https://www.tele2.se/support/mobilte...surfaiutlandet
Citera
2017-03-10, 13:37
  #3
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaisabell
Funderar på om jag kan ta den trådlösa stickan med mig till London och surfa med den , har Tele2 och ändå ha samma kostnad som här eller är det dyrare?

179kr för 1 GB, så lite dyrare än att använda det här hemma kan man säga , till den kostnaden tillkommer din ordinarie månadsavgift...
Citera
2017-03-10, 13:48
  #4
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaisabell
Samma sak med mobilabonnemang, är Hallon ett bra beslut eller Telenor frihet??

Nu kan jag inte villkoren i detalj, så det kan finnas någon hake. Men med Telenor frihet skall du kunna nyttja samtal och surf som om du vore här hemma. Enda skillnaden skall vara att surfhastigheten är löjligt låg när du är i London (1Mbit/s).

Hallon verkar vara sämre än Telenor, då Hallon kostar per minut i utlandet + kostnaden för abonnemanget. (Surf med Hallon, kostar 0.50kr/MB dvs ~500kr/GB)
Citera
2017-03-10, 13:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigl-rip
Eftersom du är förståndshandikappad och inte klarar av att googla.

https://www.tele2.se/support/mobilte...surfaiutlandet

HAHAHA jag har googlat och det fattar väl vem som helst med en jävla hjärna att det är det första man gör men tydligen ingen med så lågt IQ som du

OM du läste klokt och inte bara antog som du troligen gjorde så skrev jag att tele2 var med BREDBAND och jag undrade om man kunde surfa med en trådlös sticka, inte MOBILT ABONNEMANG och med mobilt abonnemang med HALLON och TELENOR FRIHET, alltså är dina anklagelser på ' förståndshandikappad' egentligen mot dig själv :*
Citera
2017-03-10, 13:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonkröök
Nu kan jag inte villkoren i detalj, så det kan finnas någon hake. Men med Telenor frihet skall du kunna nyttja samtal och surf som om du vore här hemma. Enda skillnaden skall vara att surfhastigheten är löjligt låg när du är i London (1Mbit/s).

Hallon verkar vara sämre än Telenor, då Hallon kostar per minut i utlandet + kostnaden för abonnemanget. (Surf med Hallon, kostar 0.50kr/MB dvs ~500kr/GB)


Ja, det var det jag funderade skulle bara använda den trådlösa stickan med bredbandet med tele2 om det gick, det får jag lista ut då.

Ringer inte jätte mycket utan surfar mest och smsar och kollade på Giffgaff som många använder i London och det är ju tyyp lika dyrt om inte dyrare än Tele2 med utlandskostnader vilket suger arsle.. Men Hallon och 3 är väl typ samma sak , eller ?
Citera
2017-03-10, 13:57
  #7
Medlem
Bigl-rips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaisabell
HAHAHA jag har googlat och det fattar väl vem som helst med en jävla hjärna att det är det första man gör men tydligen ingen med så lågt IQ som du

OM du läste klokt och inte bara antog som du troligen gjorde så skrev jag att tele2 var med BREDBAND och jag undrade om man kunde surfa med en trådlös sticka, inte MOBILT ABONNEMANG och med mobilt abonnemang med HALLON och TELENOR FRIHET, alltså är dina anklagelser på ' förståndshandikappad' egentligen mot dig själv :*
Men va? Åter igen, min länk svarar på om du kan ta med dig din sticka ifrån Telenor och surfa till samma pris som hemma i Sverige, hade du kunnat tolka texten och förstå innebörden hade du kommit fram till samma sak som jag, NEJ!
Citera
2017-03-10, 14:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigl-rip
Men va? Åter igen, min länk svarar på om du kan ta med dig din sticka ifrån Telenor och surfa till samma pris som hemma i Sverige, hade du kunnat tolka texten och förstå innebörden hade du kommit fram till samma sak som jag, NEJ!

Haha jag har läst den där länken många gånger och varit inne och kollat på Tele2 hemsida till förbannelse men det står bara om mobilabonnemang och om att köpa surfpaket till mobilen när det inte ens är mobilen jag pratar om, iallafall inte till mobilen. Det står vilka nummer och namn tele2's WIFI har men ingenting om att man kan använda stickan i utlandet eller något sånt om det inte står ingrävt någonstans i meningen som man får gissa sig till.
Citera
2017-03-10, 14:10
  #9
Medlem
Bigl-rips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaisabell
Haha jag har läst den där länken många gånger och varit inne och kollat på Tele2 hemsida till förbannelse men det står bara om mobilabonnemang och om att köpa surfpaket till mobilen när det inte ens är mobilen jag pratar om, iallafall inte till mobilen. Det står vilka nummer och namn tele2's WIFI har men ingenting om att man kan använda stickan i utlandet eller något sånt om det inte står ingrävt någonstans i meningen som man får gissa sig till.
Varför tror du dom inte har specifierat "mobiltbredband" du får en gissning? Vad kan vara den enda logiska och rimliga anledningen? motbevisa ditt förståndshandikapp nu
Citera
2017-03-10, 14:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigl-rip
Varför tror du dom inte har specifierat "mobiltbredband" du får en gissning? Vad kan vara den enda logiska och rimliga anledningen? motbevisa ditt förståndshandikapp nu

jag börjar undra hur barnslig en människa faktiskt kan vara just nu. Jag är medveten om att priserna för roaming är samma sak för båda, priserna för det är ju ganska orealistiska dock på grund av att man använder mer än bara 1 GB på en jäkla dator så väl som mobil. men försöker ju inte bara lista ut det utan surfhastigheten eftersom Tele2's 'huvudställe' är sverige så det är ju mer, är det RIMLIGT och BRA att ha det i london. Men fokuserade ju fortfarande mest på Telenor och hallon.
Citera
2017-03-10, 14:34
  #11
Medlem
Bigl-rips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaisabell
jag börjar undra hur barnslig en människa faktiskt kan vara just nu. Jag är medveten om att priserna för roaming är samma sak för båda, priserna för det är ju ganska orealistiska dock på grund av att man använder mer än bara 1 GB på en jäkla dator så väl som mobil. men försöker ju inte bara lista ut det utan surfhastigheten eftersom Tele2's 'huvudställe' är sverige så det är ju mer, är det RIMLIGT och BRA att ha det i london. Men fokuserade ju fortfarande mest på Telenor och hallon.
Alltså sluta skriva i affekt, ingen fattar någonting av vad du försöker säga. Be din LSS assistent att torka av fradgan runt Munnen och kom in i matchen.
Att man skulle använda mycket mer data på en dator är knappast rimligt i dagens tekniska samhälle. Tror du på allvar att det skulle vara bättre på något sätt att använda en svensk operatörer i utlandet? Istället för en inhemsk? Suck .. dessutom förklarar ju tele2 hemsida den faktiska kostnaden för att nyttja deras surf utomland. Vilket kan vara svårt att ta in, så för att förenkliga: NEJ, DET KOMMER ALDRIG VARA BILLAGARE ATT ANVÄNDA EN SVENSK OPERATÖR UTOMLANDS JÄMFÖRT MED EN INHEMSK.

Att ha begränsad inlärningsförmåga och läsförståelse är inget att skämmas över, det finns stöd och hjälp att få på särvux
Citera
2017-03-10, 14:49
  #12
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaisabell
jag börjar undra hur barnslig en människa faktiskt kan vara just nu. Jag är medveten om att priserna för roaming är samma sak för båda, priserna för det är ju ganska orealistiska dock på grund av att man använder mer än bara 1 GB på en jäkla dator så väl som mobil. men försöker ju inte bara lista ut det utan surfhastigheten eftersom Tele2's 'huvudställe' är sverige så det är ju mer, är det RIMLIGT och BRA att ha det i london. Men fokuserade ju fortfarande mest på Telenor och hallon.

Priserna är inte alls orealistiska, deras kundbas är inte svenskar som flyttar till London - deras priser speglar deras egna extra kostnader plus det faktum att de flesta som surfar med deras tjänster utomlands gör det när de är på semester och då blir det inte så mycket extra pengar.

Ska du bo där ett år och vill kunna surfa vettigt till en vettig kostnad så får du nog kolla på ett inhemskt abonnemang, det kommer aldrig bli rimligt att roama i ett helt år. Oavsett vad så får du nog vara beredd på att det kommer kosta, som utlänning lär du inte kunna tekna fördelaktiga abonnemang så nån motsvarande kontantkortslösning är säkert det som gäller.

Bigl-rip är onödigt otrevlig men han har rätt, du verkar oförmögen att tolka och ta in text.
__________________
Senast redigerad av Tripportreat 2017-03-10 kl. 15:09.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback