Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-07, 23:54
  #1
Avstängd
DoctorStranges avatar
Var är alla privata åskådare till SpaceX
Visst är det konstigt att det inte finns några vittnen med båtar eller på landet, för att bevittna den historiska coola landningen

https://www.youtube.com/watch?v=glEvogjdEVY

Alla fans måste ha missat datumet, försov sig säkert...
Citera
2017-03-08, 02:03
  #2
Medlem
Antagligen för att BigBrother är på TV.
Personligen tycker jag att detta borde ha sänds på Aktuellt.
Har missat det helt, tyvärr.
Intressant händelse.
Citera
2017-03-08, 07:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorStrange
Kan ingen verkligen svara? Kan ni ens säga ja det är konstigt att det inte finns någon där ute med privat kamera? Och det är därför som vi ens idag inte har några
""privata""" videos från någon av spaceX landningar eller test sights? Muted? Du är fri, prata på!!

Moderatorerna: Kate80 och TorkelSnorkel (kommer att slåss till döds för att ta bort hela tråden, dom jobbar åt eliten)

Det räcker ju kolla på den senate landningen CRS-10 finns flera privata kameror som filmade landningen.

Youtube: Privat video av landning efter CRS-10 uppdrag

Tråden borde flyttas till papperskorgen.
Citera
2017-03-08, 08:22
  #4
Medlem
Newkies avatar
>> Konspirationsteorier

Till TS: Hade filmen vart privat filmad hade du hävdat att det var en ur SpaceX-fanclub som tillverkat klippet genom att spela en uppskjutning baklänges. Det är som ingen mening att diskutera med sådana som dig (dom som redan bestämt sig).
Citera
2017-03-08, 15:33
  #5
Medlem
dxdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorStrange
Var är alla privata åskådare till SpaceX
Visst är det konstigt att det inte finns några vittnen med båtar eller på landet, för att bevittna den historiska coola landningen

https://www.youtube.com/watch?v=glEvogjdEVY

Alla fans måste ha missat datumet, försov sig säkert...

Jag åkte till Cocoa Beach för att se landningen för ett par veckor sedan, tyvärr blev den fördröjd så jag missade den innan jag var tvungen att åka hem.

Men jag träffade en hel del SpaceX-fans när jag var där. De flesta av dem planerade att samlas längst i norr på Cocoa Beach, vid Jetty Park för att se landningen. Vilket jag antar att de också gjorde.

Uppskjutningar är en ganska stor grej i Cocoa Beach, och flera ställen - bland annat Paddy Cassidy's Irish Pub har, om uppskjutningen sker kvällstid, happy hour under nedräkningen - som de givetvis livestreamar på storbild - och när nedräkningen når 0 går man ut på gatan utanför och tittar på norrut mot raketen som är påväg upp/ner.
Citera
2017-03-12, 12:23
  #6
Medlem
raskenss avatar
Man häpnar över vad konspirationsteoretiker kan dra för slutsatser. Den här landningen var ju inte den första heller och inte direkt historisk, det är ju nästan mainstream nu, vad skulle syftet vara?

Däremot vet jag att den aluminiumfolie som säljs i affärerna är tillverkad av utomjordlingar på en fabrik bakom månen. Dom tillsätter nämligen ett ämne i folien som gör att hjärnkontrollsvågorna går rakt igenom. Därför skyddar inte foliehattarna oss.
Citera
2017-03-12, 12:44
  #7
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Man häpnar över vad konspirationsteoretiker kan dra för slutsatser. Den här landningen var ju inte den första heller och inte direkt historisk, det är ju nästan mainstream nu, vad skulle syftet vara?

Däremot vet jag att den aluminiumfolie som säljs i affärerna är tillverkad av utomjordlingar på en fabrik bakom månen. Dom tillsätter nämligen ett ämne i folien som gör att hjärnkontrollsvågorna går rakt igenom. Därför skyddar inte foliehattarna oss.

Ärligt talat tror jag att det här mest handlar om psykiatri. Och det säger jag inte för att vara elak. Måste vara väldigt jobbigt med den sortens tvångstankar.
Citera
2017-03-12, 14:25
  #8
Avstängd
skulle tro att dom inte får stå så nära... du vet om nått går fel.
Citera
2017-03-13, 09:13
  #9
Medlem
Ingen kommer så nära och vattnet utanför är förbjuden zon, iallafall vid uppskjutningar men skulle tro att det även är förbjudet område utan för uppskjutningstider. Detta då Falcon 9 landar på en militärbas

//Toastmastern
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback