Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-04, 14:44
  #1
Medlem
Tjena flashback!
Nu är det så att en vän till mig har fått sin dator och mobil tagen av polisen pga att han anmälde sig själv för ett brott som inte har med detta att göra.
Men Problemet är att dom kommer kolla igenom hans dator och vi är i samma gruppchatt där andra idioter ska nämna mitt namn i samband med weed även om jag idag är ren och inte håller på med det.
Så frågan är hur stor risken är att dom kommer knacka på hos mig och jag är rädd att bli av med körkortet då jag behöver det till jobbet. Är som sagt ren och har slutat röka så hur orolig behöver jag vara?
Citera
2017-03-04, 14:48
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2finez
Tjena flashback!
Nu är det så att en vän till mig har fått sin dator och mobil tagen av polisen pga att han anmälde sig själv för ett brott som inte har med detta att göra.
Men Problemet är att dom kommer kolla igenom hans dator och vi är i samma gruppchatt där andra idioter ska nämna mitt namn i samband med weed även om jag idag är ren och inte håller på med det.
Så frågan är hur stor risken är att dom kommer knacka på hos mig och jag är rädd att bli av med körkortet då jag behöver det till jobbet. Är som sagt ren och har slutat röka så hur orolig behöver jag vara?


Din polare är en idiot....
Och nej antagligen kommer du inte torska eftersom du är ren...
Citera
2017-03-04, 14:49
  #3
Avstängd
Halloween2s avatar
Är du ren så varför denna noja? Och nej du behöver inte vara orolig.
Citera
2017-03-04, 14:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinegro
Din polare är en idiot....

Kan bara hålla med.
Citera
2017-03-04, 14:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Är du ren så varför denna noja? Och nej du behöver inte vara orolig.

Bor kvar hos päronen. Kommer polisen och knackar på lär det bli ett helvete.
Citera
2017-03-04, 14:51
  #6
Medlem
Beror på vad de letar efter men alla andra brott de hittar i samband med en husrannsakan har de rätt att agera på. Beror också på hur stort ditt lilla "Weed" problem är och vilka resurser de har för starta ytterligare en utredning. Är det inte allvarligt lär de nog inte lägga tid på det.
Citera
2017-03-04, 14:53
  #7
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2finez
Bor kvar hos päronen. Kommer polisen och knackar på lär det bli ett helvete.

som sagt , du är ren och skulle dina päron få veta kan du bara säga att det är skitsnack av ''polarna'' och du gärna ställer upp på ett urinprov som bevisar din skuld
Citera
2017-03-04, 14:53
  #8
Medlem
Redredwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2finez
Tjena flashback!
Nu är det så att en vän till mig har fått sin dator och mobil tagen av polisen pga att han anmälde sig själv för ett brott som inte har med detta att göra.
Men Problemet är att dom kommer kolla igenom hans dator och vi är i samma gruppchatt där andra idioter ska nämna mitt namn i samband med weed även om jag idag är ren och inte håller på med det.
Så frågan är hur stor risken är att dom kommer knacka på hos mig och jag är rädd att bli av med körkortet då jag behöver det till jobbet. Är som sagt ren och har slutat röka så hur orolig behöver jag vara?

Nej, inget kommer hända. Det finns inte resurser för att knacka på hos någon som skrivit något trams X antal månader/år sedan. Hade du skrivit "Den 20 april 2017 ska vi köpa tre ton knark utav Kalle på den här och den här platsen" så hade jag oroat mig. I detta fallet är det lugnt till 99% skulle jag säga.

Edit: Du är förövrigt ren om något skulle hända, varför oroa sig? Som ovanstående skrev så är det bara att hitta på något om att din polare torska och att dem kollar dig för att du är en nära vän. Jag vet i alla fall att du borde ta bort din onödiga noja.
__________________
Senast redigerad av Redredwine 2017-03-04 kl. 14:57.
Citera
2017-03-04, 14:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
som sagt , du är ren och skulle dina päron få veta kan du bara säga att det är skitsnack av ''polarna'' och du gärna ställer upp på ett urinprov som bevisar din skuld

Håller med! tack för svar
Citera
2017-03-04, 14:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redredwine
Nej, inget kommer hända. Det finns inte resurser för att knacka på hos någon som skrivit något trams X antal månader/år sedan. Hade du skrivit "Den 20 april 2017 ska vi köpa tre ton knark utav Kalle på den här och den här platsen" så hade jag oroat mig. I detta fallet är det lugnt till 99% skulle jag säga.

hahahah då kan jag lugna mig !
Citera
2017-03-04, 15:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redredwine

Edit: Du är förövrigt ren om något skulle hända, varför oroa sig? Som ovanstående skrev så är det bara att hitta på något om att din polare torska och att dem kollar dig för att du är en nära vän. Jag vet i alla fall att du borde ta bort din onödiga noja.

Tänkte ifall dom skulle komma med något i stil med "du är ren nu men du har rökt förr ser vi här, dags att förstöra ditt liv "
Citera
2017-03-04, 16:18
  #12
Medlem
Bongomans avatar
Risk för att de skickar upp helikoptern och fyra patruller. Det är exakt så folk åker dit och för lite röka kan man lägga ner mycket resurser. Det är tacksamt att "lösa brott" och driva in böter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback