2017-03-03, 11:05
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamingle
Har du sagt till någon som äter på detta vis och hade det något genomslag? Jag finner det svårt då det inte är mitt jobb att uppfostra en vuxen människa, men samtidigt blir jag helt förbluffad över hur i helvete man kan se/låta så äckligt när man äter och inte vara medveten om det
Jag brukar bara stirra på dom.
Citera
2017-03-03, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag brukar bara stirra på dom.

Jag har testat denna approach utan framgång. Eftersom personen är så omedveten hur den låter så skrattar den bara nervöst och fortsätter sedan.
Citera
2017-03-31, 12:48
Medlem
UPPDATERING:
Nu har kollegan börjat ta med tuggumi till jobbet - vilket förvärrar min situation. Har dock bett om att få byta till ett annat skrivbord nu då en annan anställd slutat och hoppas detta går igenom.

I övrigt så kollar även kollegan på actionfilm (utan headphones) och bitar frenetiskt på sina naglar, han verkar helt inne i det. När jag skriver att han biter på sina naglar menar jag att han har ett fast grepp om ena handen med den andra handen och trycker munnen mot naglarna så han verkligen kommer åt över hela jävla fingrarna för att bita av död hud och naglar. Bad honom sätta i headphones nu och han stängde av filmen, så det var ju skönt. Nagelbitandet upphör dock inte. Och eftersom jag sitter mitt emot så är det svårt att undgå att titta på katastrofen.
Citera
2017-10-10, 19:02
Medlem
Danlos avatar
Hm.. själv tycker jag ofta att människor som tuggar med stängd mun "slafsar" och "smackar" högre än de jag känner som tuggar med öppen mun. Tycker det låter så fruktansvärt äckligt när folk tuggar med stängd mun, tuggar någon med öppen mun så låter det ju knappt alls... Men men, jag har alltid haft en förmåga att se förbi de "inlärda" sanningarna och skapa mig en egen uppfattning om världen, vilket tyvärr de flesta inte har.
Citera
2017-10-13, 00:09
Medlem
Ett tips! Säg till honom att du varit på middag med någon "en lögn alltså" och säg: fy fan..var på middag igår och X har så otroligt dåligt bordsskick, smaskar med öppen mun m.m. och det är så otroligt äckligt i mina ögon. Har du varit med om nåt liknande? Vad tycker du om folk som äter med öppen mun? Ett sätt att kanske få honom att förstå!
Citera
2017-10-15, 23:25
Medlem
Himmelstosss avatar
Såna här människor ska fan pryglas och sedan gruppvåldtas offentligt av bantunegrer med grovsalt på kuken. Fy fan vad jag hatar det här jävla beteendet.

Jag har en kollega som är precis såhär. Han fattar inte själv hur mycket han slafsar när han äter och märker inte att han tuggar med öppen mun (ja, jag har sagt till). Men han är en gammal hund. Det går inte att lära honom att sitta. Jag brukar nöja mig med att sitta så jag slipper se när han slafsar i sig sin föda. Synd. Karln är trevlig i övrigt.
Citera
2017-10-17, 01:37
Medlem
Jag lider med dig, TS. Jag tror inte du har något annat alternativ än att bara säga: "Har du möjlighet att stänga munnen när du tuggar?". Men jag förstår att det är jobbigt. Jag har nära släktingar som håller på med detta och t.o.m. det är svårt att säga till om.
Citera
2017-10-17, 11:16
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman100
Ett tips! Säg till honom att du varit på middag med någon "en lögn alltså" och säg: fy fan..var på middag igår och X har så otroligt dåligt bordsskick, smaskar med öppen mun m.m. och det är så otroligt äckligt i mina ögon. Har du varit med om nåt liknande? Vad tycker du om folk som äter med öppen mun? Ett sätt att kanske få honom att förstå!
Låter som ett kvinnligt sätt att hantera situationen. Säg bara "Håll käften stängd när du tuggar" så är problemet löst.
Citera
2017-10-17, 11:57
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamingle
Exakt. Det verkar finnas ett samband mellan högljutt ätande och hetsigt ätande. Men jag förstår inte hur man kan gå hela livet utan att bli tillsagd att det är oartigt/äckligt att äta med öppen mun. När jag frågar runt så brukar folk vara allmänt överens om att det inte är najs att käka med käften vidöppen. Hur kan man vara så omedveten om de allmänna åsikterna kring det här beteendet i vuxen ålder?

Min styvmor är väldigt duktig att prata med mat i munnen, också något som är ganska så äckligt då man ser hela härligheten virvla runt i käften medan hon berättar om sin dag. Hon har också då den dåliga ovanan att pausa för att lyssna, med vidöppen mun, medans jag själv svarar (givetvis efter att ha tuggat klart) som om hon måste processa det jag sagt innan hon börjar tugga igen och svara. Jag blir helt galen på beteendet att jag slutat titta på henne under familjedagar tills jag vet att hennes tallrik är renskrapad. Lyckligtvis är jag inte på besök särskilt ofta hos min far, så de gånger jag hälsar på så kan jag stå ut med det under några timmar. Det är något otroligt störande för mig det här beteendet. Lite onormalt störigt möjligtvis. Men den allmänna åsikten verkar ändå vara att det faktiskt är en otroligt dålig vana.
Jag förstår att det är jobbigt att säga till en vän eller kollega, har själv exakt samma problem just nu och jag har börjat lägga upp taktiker innan jag ska äta lunch/middag för att slippa äta med personen, men din pappas flickvän måste du ju kunna säga till. Bara göra det på ett trevligt sätt utan att vara nedlåtande. Om du vill att hon ska slippa skämmas inför alla så kan du ju be din pappa att säga åt henne innan du kommer dit för middag. Om jag umgås med såna här personer under en längre tid så brukar jag tillslut på så pass irriterad att jag tillslut säger ifrån, någon jävla måtta får det vara. Jag kan verkligen inte förstå, hur är det möjligt att gå genom hela barndomen utan att någon vuxen säger ifrån?!

Det sjuka är att dessa människor på en arbetsplats, eller vad det nu är, ofta har en familj hemma. De sitter alltså dagligen tillsammans med andra människor utan att någon säger ifrån... Äckligt och respektlöst sätt att äta, minst sagt. Om jag har något för mig som andra personer stör sig på eller rentav äcklas så skulle jag bara uppskatta om någon sa till mig. Och är det något jag inte kan styra över så får jag en chans att förklara mig och de andra kanske får en förståelse för varför jag gör som jag gör.
Senast redigerad av FiffelMona 2017-10-17 kl. 12:05.
Citera
2017-10-23, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Låter som ett kvinnligt sätt att hantera situationen. Säg bara "Håll käften stängd när du tuggar" så är problemet löst.
Är problemet löst då menar du? Hela grejen är ju att TS vill säga det på ett smart sätt utan att såra allt för mycket.
Citera
2017-10-23, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman100
Är problemet löst då menar du? Hela grejen är ju att TS vill säga det på ett smart sätt utan att såra allt för mycket.
Bara betacuckfaggots som inte vågar säga till för risken att såra någons känslor. Antingen säger man till eller så håller man käften och lär sig leva med otyget.
Citera
2017-10-23, 09:46
Medlem
Jag tror att de som tuggar med öppen mun gör det för att det är svårt att andas genom näsan. Jag kan komma på mig själv att göra det och jag har polyper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in