Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-23, 09:51
  #25
Medlem
Jag har även märkt att vissa som tuggar med öppen mun och smaskar ljudligt, har även en tendens att skyffla alldeles för mycket mat i munnen vilket gör att den inte kan stängas. Jag vill få det till en kombination av en liten munhåla tillsammans med ett osunt bordsskick. Det är lite som när man sticker ner för mycket högrev i köttkvarnen vilket får kvarnen att sakta ner för att kunna hantera överbelastningen.
Citera
2017-10-25, 20:21
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Bara betacuckfaggots som inte vågar säga till för risken att såra någons känslor. Antingen säger man till eller så håller man käften och lär sig leva med otyget.
Jag tycker du är jättetuff!
Citera
2017-10-25, 20:23
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman100
Jag tycker du är jättetuff!
Jag tycker du är jätterar.
Citera
2018-08-16, 16:40
  #28
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Sitter bredvid en barnfamilj på tåget nu och de två barnen, 6 och 9 år äter polarkaka med mjukost och smasktuggar ljudligt med munnarna öppna!

Varför lär inte deras velourfarsa dem att tugga med stängd mun?
Citera
2018-10-10, 00:31
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Sitter bredvid en barnfamilj på tåget nu och de två barnen, 6 och 9 år äter polarkaka med mjukost och smasktuggar ljudligt med munnarna öppna!

Varför lär inte deras velourfarsa dem att tugga med stängd mun?

Där blir man ju faktiskt lite sur. Dessa ungar kommer gå genom livet ovetandes om sitt äckliga beteende och säkerligen irritera framtida kollegor som råkar sitta mitt emot de vid lunchen. Därefter startar någon av kollegorna en tråd på Flashback om beteendet där den undrar hur man säger till en vuxen människa att tugga med stängd mun. Och cirkeln sluts.

UPPDATERING!

Jag hittade ett bättre jobb i år och slipper därmed min kollega. PROBLEMET LÖST! Konfronterade jag honom? NEJ - jag är för feg helt enkelt.
Citera
2018-10-10, 00:35
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Jag förstår att det är jobbigt att säga till en vän eller kollega, har själv exakt samma problem just nu och jag har börjat lägga upp taktiker innan jag ska äta lunch/middag för att slippa äta med personen, men din pappas flickvän måste du ju kunna säga till. Bara göra det på ett trevligt sätt utan att vara nedlåtande. Om du vill att hon ska slippa skämmas inför alla så kan du ju be din pappa att säga åt henne innan du kommer dit för middag. Om jag umgås med såna här personer under en längre tid så brukar jag tillslut på så pass irriterad att jag tillslut säger ifrån, någon jävla måtta får det vara. Jag kan verkligen inte förstå, hur är det möjligt att gå genom hela barndomen utan att någon vuxen säger ifrån?!

Det sjuka är att dessa människor på en arbetsplats, eller vad det nu är, ofta har en familj hemma. De sitter alltså dagligen tillsammans med andra människor utan att någon säger ifrån... Äckligt och respektlöst sätt att äta, minst sagt. Om jag har något för mig som andra personer stör sig på eller rentav äcklas så skulle jag bara uppskatta om någon sa till mig. Och är det något jag inte kan styra över så får jag en chans att förklara mig och de andra kanske får en förståelse för varför jag gör som jag gör.

Jag skulle gärna säga till min pappas fru men tyvärr har vi en ansträngd relation ända sedan mina barndoms tider, och jag vill inte skapa sämre stämning i vår relation.

Som sagt är jag glad att vi inte träffas så ofta

För övrigt håller jag helt med dig om din poäng om att hur kan man gå genom livet utan att någon sagt till en ens som barn med detta beteendet? Man måste haft föräldrar som själva tuggar med öppen mun! Vänta lite.. är detta ett nedärvt beteende? Fuck!
Citera
2018-10-10, 01:53
  #31
Medlem
Kolonns avatar
Bara jag som drar kopplingar mellan högljutt smaskande och låg intelligens?
Citera
2018-10-12, 01:29
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Bara jag som drar kopplingar mellan högljutt smaskande och låg intelligens?

Jag gillar inte att dra sådana paralleller normalt sätt men nu när jag tänker efter.. jag tror du kan ha rätt.
Citera
2018-10-12, 13:42
  #33
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamingle
Jag gillar inte att dra sådana paralleller normalt sätt men nu när jag tänker efter.. jag tror du kan ha rätt.
Citat från tråden " "ja jag smaskar nu när jag äter men maten blir så mycket godare då"."

Typiskt efterblivet svar. Saknar förmågan helt att inse hur smaskandet påverkar andra vid bordet.
Citera
2018-10-12, 14:07
  #34
Medlem
Kronartskockas avatar
Många saker som jag hört folk störa sig på, t.ex folk som pratar jättehögt i telefon på buss, spelar hög musik på mobilen bland andra, snarkar, är tjocka och andas högt, osv, stör jag mig inte alls på. Det går att koppla bort på något vis för mig.

Smaskarna dock, det, det är ett levande helvete på jorden. Finns ingenting så vidrigt som en vuxen människa som sitter helt skamlöst bland andra och äter som att de hade någon jävla hjärnskada, "slafs, klufs, spott, sluuuuuurrrrrppp", ljud som man är mycket bekant med. Har också märkt att många smaskare när de dricker något alltid avslutar med ett långt, utdraget, "aaaaahhhhhhhhhhh", vilket låter så otroligt hjärndött att man undrar om det är en zombie man är i samma rum som. Det bästa med smaskarna är ju när de ska prata samtidigt som de smaskar, inte nog med att man måste kolla på när deras mat-slafs glider runt i munnen som kläder i en torktumlare, sedan ska de också sprida ut maten och saliv över bordet och andra bordsgäster, för att de inte lärt sig det vanliga hyfset "låt maten tysta mun". Känner alltför många som har det här skadade beteendet, så att utesluta det från mitt liv går bara inte. Att säga till dem har jag gjort otaliga gånger, men möts oftast av totalt ignorans i form av "jag smaskar väl inte, hahaha!" för att bli tysta i fem minuter och sedan återgå till deras efterblivna idisslande.
Citera
2018-10-12, 17:36
  #35
Medlem
Jag-Hatar-Muslimers avatar
Det optimala är naturligtvis att tugga med stängd mun och knipa käft tills tallriken är tom. Har aldrig fattat konststycket eller snarare kombon att både äta/tugga och samtidigt föra en konversation vid matbordet. Antingen ska man äta och då naturligtvis med käften stängd eller ska man snacka och det gör man lämpligtvis både med munnen och tallriken tomma på mat.

Eller som min farsa sa... ät och knip käft!

Citera
2018-10-14, 11:03
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Hatar-Muslimer
Det optimala är naturligtvis att tugga med stängd mun och knipa käft tills tallriken är tom. Har aldrig fattat konststycket eller snarare kombon att både äta/tugga och samtidigt föra en konversation vid matbordet. Antingen ska man äta och då naturligtvis med käften stängd eller ska man snacka och det gör man lämpligtvis både med munnen och tallriken tomma på mat.

Eller som min farsa sa... ät och knip käft!


Det är lustigt att du säger det! Jag har aldrig gillat exempelvis middagsdejter av anledningen att det är jobbigt att föra en dialog samtidigt som man äter vilket leder till att min mat riskerar att bli kall medans jag pratar, eller att jag hela tiden måste hålla upp ett finger och peka på min mun medans jag tuggar klart för att sedan pratar vilket leder till en väldigt stressig middagssituation. Allt samtidigt som min dejt tuggar i sig maten och pratar samtidigt (Det har hänt, dock innan jag hittade min nuvarande som råkar ha hyfs).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback