Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-01, 23:04
  #1
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Hejsan.

Av naturen är män skapta att föredra unga, fertila kvinnor. Detta är helt naturligt och bygger på att yngre och friskare kvinnor leder till friskare avkommor. Det är inget man tänker på, men evolutionen har programmerat in det i oss män.

Yngre kvinnor (med yngre menar jag 17-23) har fastare kropp (fastare bröst, mindre gäddhäng osv), renare/fräschare hy, klarare ögonvitor och i allmänhet en fräschare och mindre sliten kropp.

Detta åtrår så gott som alla män. Det finns givetvis undantag, med män som föredrar äldre kvinnor. Särskilt i dag, när det ligger någon slags status i att lägra äldre kvinnor ("MILF"s, "pumor" osv), så är dessa män väldigt högljudda och låter mycket. Men i själva verket är det en minoritet av alla män som föredrar äldre kvinnor. Dessa låter mer för att det är socialt accepterat och OK att föredra äldre kvinnor. Den stora majoriteten av alla män föredrar dock yngre kvinnor, och det är helt naturligt och biologiskt korrekt.

Varför ses detta ned på? De allra flesta tjejer blir kvinnor i 12-13-årsåldern och en 17-18-årig kvinna är fullt utvecklad och vuxen.

Jag kan tänka mig, primärt, två anledningar:
1) äldre kvinnor vill inte att män i deras egen ålder går efter yngre, fräschare tjejer, eftersom de då skulle utsättas för mycket mer konkurrens, eller ...
2) äldre män, som inte fick ligga med snygga tjejer i ung vuxen ålder, vill inte att andra, attraktivare män, ska få göra det när de är något äldre.

För ingen ser ju ned på 17-åriga killar som ligger med 40-åriga kvinnor. Det är coolt och hippt. I feminismens tidsanda så anses ju killar och tjejer vara lika duktiga och bra, så att tjejer är mer "offer" än killar, kan/borde inte vara argument.

Det är FULLSTÄNDIGT naturligt och BIOLOGISKT KORREKT för män att föredra unga fräscha tjejer. Så varför ses det ned på?


m v h
Citera
2017-03-01, 23:16
  #2
Medlem
Babianens avatar
1) Jag upplever inte att det ses ner på idag. Det var en PK grej från 90 talet IMO.

2) Contrary to common belief är inte unga tjejer fräscha och attraktiva det är nåt som nästan bara finns på film.

3) Allt som har med unga tjejer att göra styrs av tanter som inte vill ha konkurrens så där har du rätt.
Citera
2017-03-01, 23:29
  #3
Medlem
mannenpatakets avatar
vi är djuuuur
Citera
2017-03-01, 23:36
  #4
Medlem
Parvatiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Jag kan tänka mig, primärt, två anledningar:
1) äldre kvinnor vill inte att män i deras egen ålder går efter yngre, fräschare tjejer, eftersom de då skulle utsättas för mycket mer konkurrens, eller ...
2) äldre män, som inte fick ligga med snygga tjejer i ung vuxen ålder, vill inte att andra, attraktivare män, ska få göra det när de är något äldre.
Var det det enda du kunde komma på, på riktigt?

Pappor som inte vill att äldre män ska dejta deras döttrar. Är de också avundsjuka?

Unga tjejer som tycker det är motbjudande när äldre män raggar på dem då? De är många.
Citera
2017-03-01, 23:40
  #5
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag upplever inte att det ses ner på idag. Det var en PK grej från 90 talet IMO.

2) Contrary to common belief är inte unga tjejer fräscha och attraktiva det är nåt som nästan bara finns på film.

3) Allt som har med unga tjejer att göra styrs av tanter som inte vill ha konkurrens så där har du rätt.
Fast det är inte gamla tanter som designar kläder i första hand, det är gamla bögar och pederaster, därav att kläderna är designade för unga, smärta pojkar i tonåren.
Citera
2017-03-01, 23:40
  #6
Medlem
Memmajemmas avatar
Vadå biologiskt korrekt?!

Det är bara gubbsjuka och egen rädsla för att åldras som gör att äldre män dreglar efter småtjejer. Äckligt och smaklöst!
Citera
2017-03-01, 23:53
  #7
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Hahaha! Otippat att det är två kvinnor som klagar och inte håller med.

Citat:
Ursprungligen postat av Parvatii
Var det det enda du kunde komma på, på riktigt?

Pappor som inte vill att äldre män ska dejta deras döttrar. Är de också avundsjuka?

Unga tjejer som tycker det är motbjudande när äldre män raggar på dem då? De är många.

Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Vadå biologiskt korrekt?!

Det är bara gubbsjuka och egen rädsla för att åldras som gör att äldre män dreglar efter småtjejer. Äckligt och smaklöst!
Biologiskt korrekt för att män är SKAPTA under TUSENTALS ÅR att sukta efter och föredra unga, smärta tjejer. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att förbli. Det är bara i den feministiska västvärlden som det ses ned på. I resten av världen är ALLA män ute efter unga tjejer. Vad är det som är svårt att fatta?

Samma sak gäller inte för män. De väljs inte efter utseende och ungdom i första hand.

Och "gubbsjuka" är bara ett ord för bittra feta kärringar som själva är deppiga över att vara ute. Det är så jävla genomskinligt hur dåligt du mår över att inte vara attraktiv och fräsch längre.
Citera
2017-03-02, 00:02
  #8
Medlem
Parvatiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Hahaha! Otippat att det är två kvinnor som klagar och inte håller med.
Klagar och inte håller med? Varför svarade du inte bara på det jag skrev? Du har inget svar va?
Citera
2017-03-02, 00:08
  #9
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parvatii
Klagar och inte håller med? Varför svarade du inte bara på det jag skrev? Du har inget svar va?
Jo. Det finns såklart andra grupper som ser ned på detta, men jag tror att det i mångt och mycket är påtvingade känslor, skapade av ett sjukt kulturellt system.

En 35-årig man är så gott som alltid bättre än en 20-årig man. Det samma gäller inte för kvinnor.
Citera
2017-03-02, 00:36
  #10
Medlem
Parvatiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Jo. Det finns såklart andra grupper som ser ned på detta, men jag tror att det i mångt och mycket är påtvingade känslor, skapade av ett sjukt kulturellt system.

En 35-årig man är så gott som alltid bättre än en 20-årig man. Det samma gäller inte för kvinnor.
Okej, äntligen ett rationellt svar från dig. Började tro att du inte var särskilt seriös med din frågeställning.

Så du tror att en pappa som inte vill att en 35-årig man ska limma på hans 15-åriga dotter bara reagerar så pga påtvingade känslor? Han borde egentligen låta dem dejta eftersom "En 35-årig man är så gott som alltid bättre än en 20-årig man"?

Att en 35 årig man så gott som alltid skulle vara bättre än en 20-årig man är ingen vedertagen sanning. Det finns inget som tyder på det. Den gruppen män skulle i så fall i princip alltid eftersträvas av alla, vilket inte är fallet. Du kan bortförklara detta med att det skulle bero på påverkan av ett kulturellt system om du så vill, men du har inga bevis.
Citera
2017-03-02, 00:44
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parvatii
Att en 35 årig man så gott som alltid skulle vara bättre än en 20-årig man är ingen vedertagen sanning. Det finns inget som tyder på det. Den gruppen män skulle i så fall i princip alltid eftersträvas av alla, vilket inte är fallet. Du kan bortförklara detta med att det skulle bero på påverkan av ett kulturellt system om du så vill, men du har inga bevis.

En 35-årig man är potentiellt sett alltid bättre än en 20-årig man.
Citera
2017-03-02, 00:46
  #12
Avstängd
Faceboknejtacks avatar
Mina Barn hör av sig det räknas.

En tråd som inte ens överlever till 08.00 ?

Fast jag var fruktansvärd hård på brudar så kan man förstå att dom gillade mig jag är väldigt snäll.
Och fruktansvärt grym nu fanns inte mobiler när jag var som värst men dissade man mig så hade jag ändå en ny. Och hörde aldrig aldrig av mig.

Dom kvinnor jag har ungar med har verkligen upplevt det jag är iskall om jag vill.

Jag en mamma som jag har 2 barn med som jag inte sett på 16år. Hon kallar mig för psykopat.

Ändå så har jag varit med 130 kvinnor före 2000.

Sexet trillar in sämre nu förtiden men det är mitt eget fel jag är inte lika hungrig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback