Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-05, 17:24
  #157
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Skrev inte att män främst är dragna till 13-14-åringar. Jag håller med om att man främst dras till kvinnor i sin egen ålder, men då och då ser man även heta 14-åringar, även om det inte är lika vanligt.

Aha, jag missförstod dig nog där. My bad. Men fortfarande, alla män är inte dragna till 13-14-åringar. Säkert en stor andel som kan va det, men ditt "alla"-uttalande låter så crazy att man blir manad till att förtydliga överdriften i det.
Citera
2017-10-05, 17:28
  #158
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Vadå biologiskt korrekt?!

Det är bara gubbsjuka och egen rädsla för att åldras som gör att äldre män dreglar efter småtjejer. Äckligt och smaklöst!

Låt mig gissa, du är kvinna och feminist?
Citera
2017-10-05, 17:29
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Visst, att notera ett vackert barn/tonåring det kan alla göra, män som kvinnor. Men att alla vuxna män skulle tända på 14 åringar och inte heller så inse att det är en så ung människa är bara bs. Gör man det har man en dragning åt hebefili hållet.

Du verkar tänka väldigt mycket på det här så är du äldre än 17 år själv, gör du bäst i att arbeta borde dessa tankar innan du gör en väldigt ung tjej illa.
Nej, det du säger är bullshit. Alla män har tänt på 14-åringar vid flera tillfällen. Kan du googla på bilder på 14-åriga tjejer och ärligt säga att du inte hade funnit en enda av dem het även om du inte kännt till deras ålder?

Här är t.ex. en bild på en fjortonårig Kim Kardashian:
http://www.strangecosmos.com/content/item/145434.html

Och nej, dessa tankar är i mitt fall inte det minsta skadliga. Jag är fullt medveten om var gräsen för utnyttjande går, och jag har såpass bra självkontroll att jag aldrig skulle göra ett move eller besvara ett move från en tjej i en opassande ålder hur attraherad jag än vore av henne.
Citera
2017-10-05, 17:35
  #160
Medlem
Mooons avatar
Varför är detta "alla män" så viktigt för dig? Du gör det helt klart men varför dra mig dig andra normala män som föredrar vuxna kvinnor? Som förälder anser jag att du verkar vara obalanserad och opålitlig.


Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Nej, det du säger är bullshit. Alla män har tänt på 14-åringar vid flera tillfällen. Kan du googla på bilder på 14-åriga tjejer och ärligt säga att du inte hade funnit en enda av dem het även om du inte kännt till deras ålder?

Här är t.ex. en bild på en fjortonårig Kim Kardashian:
http://www.strangecosmos.com/content/item/145434.html

Och nej, dessa tankar är i mitt fall inte det minsta skadliga. Jag är fullt medveten om var gräsen för utnyttjande går, och jag har såpass bra självkontroll att jag aldrig skulle göra ett move eller besvara ett move från en tjej i en opassande ålder hur attraherad jag än vore av henne.
Citera
2017-10-05, 18:52
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Varför är detta "alla män" så viktigt för dig? Du gör det helt klart men varför dra mig dig andra normala män som föredrar vuxna kvinnor? Som förälder anser jag att du verkar vara obalanserad och opålitlig.
Alla heterosexuella män, ja, det är ju just det som är poängen med mitt påstående.
Jag är också en normal man som föredrar vuxna kvinnor. Du behöver inte vara ett dugg orolig över mig, jag lovar att jag är fullständigt balanserad och pålitlig. Jag skulle aldrig ha sex med en minderårig.
Citera
2017-10-05, 21:57
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Alla heterosexuella män, ja, det är ju just det som är poängen med mitt påstående.
Jag är också en normal man som föredrar vuxna kvinnor. Du behöver inte vara ett dugg orolig över mig, jag lovar att jag är fullständigt balanserad och pålitlig. Jag skulle aldrig ha sex med en minderårig.
Men ja, det är ett extremt tabubelagt ämne. Kanske det mest tabubelagda ämnet i västvärlden. Folk har ett så starkt behov av att leva i just den här illusionen att de till och med vägrar att ens lyssna till argumenten.
Citera
2017-10-06, 12:20
  #163
Medlem
Jag förstår det helt klart av flera olika anledningar. Det skulle ju inte bli mycket samhällsbyggande om män konstant dumpade sina fruar så fort de fyllde 30, eller försökte knulla sina tonårsdöttrars kompisar och så vidare. Jag kan förstå kvinnors avundsjuka etc det finns många anledningar att det ses ner på "suktandet efter tonåringar".

Det som stör mig är det ofantliga hyckleriet bland så många män. Jag har alltid varit ganska öppen med att jag föredrar väldigt unga tjejer. Det innebär inte alltid att jag raggar på dem, äldre tjejer kan också vara snygga och av praktiska skäl och för att undvika lagliga problem är det smartare att satsa på att knulla äldre. Men rent objektivt vill jag påstå att tjejer är som vackrast mellan 14-19. De har även mer energi och livsglädje, är inte lika sura och bittra och manshatande.

Samma vita riddare som tittar på en med äcklad min och kallar en för pedofil om man säger något sånt, kan man lik förbannat hitta raggandes på 18-åringar när de fått några öl innanför västen eller spanar in högstadietjejers rövar när de tror att ingen kollar.
Citera
2017-10-06, 16:11
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KantarellHatt
Jag förstår det helt klart av flera olika anledningar. Det skulle ju inte bli mycket samhällsbyggande om män konstant dumpade sina fruar så fort de fyllde 30, eller försökte knulla sina tonårsdöttrars kompisar och så vidare. Jag kan förstå kvinnors avundsjuka etc det finns många anledningar att det ses ner på "suktandet efter tonåringar".

Det som stör mig är det ofantliga hyckleriet bland så många män. Jag har alltid varit ganska öppen med att jag föredrar väldigt unga tjejer. Det innebär inte alltid att jag raggar på dem, äldre tjejer kan också vara snygga och av praktiska skäl och för att undvika lagliga problem är det smartare att satsa på att knulla äldre. Men rent objektivt vill jag påstå att tjejer är som vackrast mellan 14-19. De har även mer energi och livsglädje, är inte lika sura och bittra och manshatande.

Samma vita riddare som tittar på en med äcklad min och kallar en för pedofil om man säger något sånt, kan man lik förbannat hitta raggandes på 18-åringar när de fått några öl innanför västen eller spanar in högstadietjejers rövar när de tror att ingen kollar.
Precis. Så fort jag säger att män faktiskt inte slutar tända på tonårstjejer bara för att åldersskillnaden blivit socialt opassande så misstolkas det direkt som om jag försöker legitimera övergrepp eller utnyttjande av barn. Men det är inte alls vad saken handlar om, jag försöker bara belysa att folk lever i förnekelse.
Citera
2017-10-19, 08:04
  #165
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Precis. Så fort jag säger att män faktiskt inte slutar tända på tonårstjejer bara för att åldersskillnaden blivit socialt opassande så misstolkas det direkt som om jag försöker legitimera övergrepp eller utnyttjande av barn. Men det är inte alls vad saken handlar om, jag försöker bara belysa att folk lever i förnekelse.

Tror det kan vara skillnad för män som har döttrar mellan 14-18.
Citera
2017-10-23, 15:51
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Precis. Så fort jag säger att män faktiskt inte slutar tända på tonårstjejer bara för att åldersskillnaden blivit socialt opassande så misstolkas det direkt som om jag försöker legitimera övergrepp eller utnyttjande av barn. Men det är inte alls vad saken handlar om, jag försöker bara belysa att folk lever i förnekelse.

De som lever i förnekelse vill absolut inte bli påminda om det, men självklart vet de om det innerst inne.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback