2017-03-11, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idkfa
Intressant program.

Men det som kanske är mest intressant är hur Sverige reagerar på Musa där, det är ta mig fan skrämmande. Då han anses som den som haft det så svårt och nu är så "öppenhjärtad godtrogen kille". Jag var inne b.la på hans instagram där tjejer - svenska, skriver hur mycket dom ser upp till han, och en tjej (som var ung mamma) önskade att han var singel.

Folk är så korkade att man blir mörkrädd, har någon ens tänkt EN tanke åt varför Musa var så tveksam till att fortsätta i programmet? Titta om när Janne träffar han igen och ska försöka övertala Musa. Musa pratar osammanhängande men det han upprepar är att "folk kan få fel bild av mig" "jag är inte den personen idag" osv. Nu tänker dom flesta framför tv-rutan att han varit kriminell och kanske gjort drogaffärer eller grova våldsbrott typ misshandlat en annan kille och sen suttit i fängelse.

Nej nej nej, man vart misstänksam direkt vid det här laget och det bekräftas här inne sedan. Varför är han tveksam till fortsätta? Inte är det då för att han varit tidigare kriminell, han vill inte att svenska folket ska ta reda på vad han gjort. För att han är dömd och suttit inne inte bara för grov misshandel av kvinnor, utan för våldtäkt, grov kvinnofridskränkning

Länkar:

Tingsrätten angående gällande dom kring grov misshandel, grov kvinnofridskränkning och olaga hot: https://minfil.org/m6k8xfb7b5/B878-13.PDF

Hovrätten efter överklagande gällande samma dom:
https://minfil.org/l4kbx5b8b5/B10687-13.PDF

Han hade en fruktansvärd uppväxt och är ärrad psykiskt resten av sitt liv, det är något folk måste förstå, den som har någon som helst verklighetsuppfattning fattar att dessa mörka våldsamma beteenden mot kvinnor alltid kommer ligga kvar i honom. Du som är tveksam LÄS DOMEN FRÅN TINGSRÄTTEN & HOVRÄTTEN för helvete.

Tldr från domen vad han gjorde mot sin flickvän;
Han verkar vara en drömpojkvän, låser in dig, tar din telefon, bekvar din telefon 24/7, misshandlar dig, trycker upp dig mot väggen och slår dig stenhårt i revbenen, sätter sig på dig så du inte kan röra dig, du får inte prata med någon kille någonsin, du får inte ha tjejkvällar, du får inte umgås med kompisar, du får inte dricka m.m m.m ja listan kan göras lång.

Undra om Gunilla eller vad hon hette som hade hand om honom när han var liten hade varit stolt över hans domar? Jag hade betalat mycket för att se tjejerna som gosar som den nallebjörn dom vill att han ska vara, när dom läser domar och FUP om vad han verkligen har gjort.

Kortfattat - Musa har varit på fel sidan av lagen, Men Musa är ingen gammal kriminell gangster som programmet kan få dig tro, han är en kvinnomisshandlare och våldtäktsman - en DÖMD sådan. Alla kan vara jättetrevliga framför folk, men det är annat bakom stängda dörrar va.

För er som undrar (var mycket inlägg om det i tråden) så nämner Musa själv åt Hovrätten att han är beroende av Cannabis och Anabola Steroider.

Men glöm inte, han är jättegosig.

Och detta visste Janne Josefsson mycket väl. Men nu var det gullgull som gällde, och då grävs det igen, inte upp. UG utan granskning, med andra ord.
Citera
2017-03-11, 09:08
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnsven
Och detta visste Janne Josefsson mycket väl. Men nu var det gullgull som gällde, och då grävs det igen, inte upp. UG utan granskning, med andra ord.

Fast en annan tolkning är att Musse inte ville fortsätta för att han försöker lägga sitt gamla liv bakom sig och se framåt. Hur ska han annars kunna hamna på en bättre bana? Att inse sina misstag, förstå varför de inträffade, se sin egen roll i det hela - och sedan ha förmåga att lägga allt bakom sig, göra om, göra bättre och se framåt är ju grundläggande för att kunna förändras. Jfr hur han förstört bilderna av pappan; han ville inte bli påmind om sitt tidigare liv, förhoppningsvis för att han är klar med det.

Och vad gäller alla uppmuntrande ord han fått på sociala medier så är det jag sett inte mycket av kvinnor som önskar att han är singel utan kvinnor OCH män som vill peppa honom att fortsätta på vägen mot det "svenssonliv" han önskar få. Plus människor som berörts starkt av hans och broderns berättelser om sin uppväxt.

Det är väl för tusan bättre att folk peppar honom till ett liv som laglydig och "ren" än att menigheten fördömer honom - med risk att han återvänder till sitt tidigare destruktiva och kriminella liv. Jag tycker det är beklämmande med folk i denna tråd som menar att "en gång kriminell, alltid kriminell" som om det aldrig någonsin funnes människor som faktiskt kan förändras, tänka om och bli en "bättre" människa.
Citera
2017-03-11, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Knappast, en svensk ifrågasätter om dessa hudingar överhuvudtaget tillhör människosläktet, de ger ett intryck av att vara något totalt annat, ett sorts mellanting mellan människa och apa.

Miljön som viktigaste inverkan på beteendemönster är idag, ur biologisk/psykologisk synpunkt, obsolet. Generna tillmätes den största betydelsen numera.

Herregud vad du svamlar, det blir inte sanning bara för att du tycker så. Vem eller vilka påstår att arv och miljö inte är den viktigaste inverkan på beteendemönster? Genetik tillmäts inte den största betydelsen, du har helt enkelt fel i ditt påstående.
Citera
2017-03-11, 09:13
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore

Håller med om att iranier generellt tycks ha en ambitiös inriktning, jättemånga tandläkare t ex. (Iranier är inte araber ska man veta, de är perser och mycket stolta över detta.)

Så iranier skulle tillhöra en mer högstående "ras" menar du? Rasism i sin renaste form...Men nej, såhär är det: De iranier som kom hit var högutbildade och sekulariserade akademiker från storstäder som flydde när Khomeini och hans anhang kidnappade revolutionen (som från början såg ut att bli en seger för vänsterintellektuella och sekulariserade). Åk ut på landsbygden i Iran så ska du nog få se vad man ser på landbygden överallt i hela världen: Lågutbildade människor utan större ambitioner och med en förkrympt världsbild.

Precis som i denna tråd, för övrigt...
Citera
2017-03-11, 10:28
Medlem
Trist att läsa att den killen man kände sådan sympati för, och hopp om, när man såg programmen visar sig vara en systematisk kvinnomisshandlare och våldtäktsman. Jävligt trist.

Har våldtäktsdomen lagts upp här?

Vilket är det kriminella gänget som rånar och misshandlar åldringar och småbarn på Gotland samtidigt som de kör Ferrari i Fittja?
Citera
2017-03-11, 10:34
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hinkospade
Herregud vad du svamlar, det blir inte sanning bara för att du tycker så. Vem eller vilka påstår att arv och miljö inte är den viktigaste inverkan på beteendemönster? Genetik tillmäts inte den största betydelsen, du har helt enkelt fel i ditt påstående.

Du svamlar på som hämtat ur Aftonbladet. Läser du Aftonbladet?
Citera
2017-03-11, 10:37
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Knappast, en svensk ifrågasätter om dessa hudingar överhuvudtaget tillhör människosläktet, de ger ett intryck av att vara något totalt annat, ett sorts mellanting mellan människa och apa.

Miljön som viktigaste inverkan på beteendemönster är idag, ur biologisk/psykologisk synpunkt, obsolet. Generna tillmätes den största betydelsen numera.

+1

Mycket bra sammanfattat.
Citera
2017-03-11, 10:49
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Ja, det gäller att se kombinationen av arv och miljö.

Det är också lätt att glömma bort att vissa invandrargrupper ofta får framgångsrika barn. Exempelvis iranier ställer stenhårda krav på sina barn vad gäller utbildning och det ger resultat. Som en anekdot kan jag nämna två iranska kursare som hade läst igenom all kurslitteratur när vi andra vanliga svenskar knappt hunnit öppna böckerna.

Det är allmänt kännt på universiteten runt om i Sverige att svenskar generellt är lata och att de som presterar toppresultat ofta är från produktiva invandrargrupper.

I andra änden har vi som en kontrast romerna och somalierna.

Mitt i detta ditt kuksugande av håriga sandkukar är det trist att dessa flitiga iranska bögar kommer från ett dysfunktionellt skithål. Tänk om de kunde bygga upp sitt eget land?
Citera
2017-03-11, 10:57
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEliza
Jisses så trött man blir på dig och alla andra småkillar som orerar i ungefär alla trådar där de kan klämma in litet folkhemsrasism och kvinnoförnedring!

Situationen för Musse och Gabbe, så som den tedde sig 1999, berodde på att Socialtjänst och skola inte skötte sig –*och förstås, att deras pappa, var en totalt olämplig förälder. Det kunde ha hänt vilka barn som helst, oavsett etniskt och kulturellt ursprung. Det handlar om social misär, inte om att de är invandrare (och jag förstår att det känns kymigt för dig att du inte kan gnälla över muslimer och islam – även kristna kan fucka ur rejält! Surprise, eller?).

Ja båda grabbarna har begått grova brott och suttit inne. Musse verkar dock ha rätt inställning och förmåga att tänka "rätt" plus en rejäl dos analysförmåga, verbal förmåga och självinsikt. Folk KAN faktiskt ändra sig. För din egen skull hoppas jag att även du kommer att ändra dig – så att när du är torr bakom öronen kommer att skämmas över ditt yngre, rasistiska och kvinnoförnedrande jag. Du kommer då att vara glad över att det kanske finns folk som är beredda att förlåta dig och låta dig få en ny chans, med ett bättre jag.

Ni sandhoror tröttnar dock aldrig på kriminella anabola-sandniggers. Ohhhh så mkt ursäktar som kommer här din äckliga jävla vänsterfitta.

Det är just vad tråden handlar om, kriminella anabola-sandniggers, så håll dig till ämnet istället för att jämföra med svenskar hela tiden din smutsiga asylmadrass.
Citera
2017-03-11, 11:31
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEliza
Jag tycker det är beklämmande med folk i denna tråd som menar att "en gång kriminell, alltid kriminell" som om det aldrig någonsin funnes människor som faktiskt kan förändras, tänka om och bli en "bättre" människa.

Dom som jag känner som har förändrats och gått över till den lagliga sidan har inte gjort det för att dom får massa kommentarer på Instagram. Dom har gjort det för att dom har insett vilka idioter dom var och deras historia kommer alltid att finnas där, men folk som ska pushas varje dag till att hålla sig på den lagliga sidan är inte hederliga svenssons utan ostabila typer.

Hade du själv velat umgås med t.ex Gabbe? Jag kan redan nu säga att du hade stammat om du hamnade i samma rum som honom. En ostabil typ som till och med erkände att han har mördat, han kommer alltid att vara den han är vare sig du sitter och kommenterar om vilken fin kille han är på Instagram eller inte.
Citera
2017-03-11, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Hade du själv velat umgås med t.ex Gabbe? Jag kan redan nu säga att du hade stammat om du hamnade i samma rum som honom. En ostabil typ som till och med erkände att han har mördat, han kommer alltid att vara den han är vare sig du sitter och kommenterar om vilken fin kille han är på Instagram eller inte.

Läser man FUP så framgår det ganska tydligt hur uppblåst Gabbe är när han sitter där och blir intervjuad. Han rånade en 17åring i hans hem, får sedan någon drogboss eftersig och Gabbe torskar rejält och får problem att lämna tillbaks de 5000kr han snodde från 17åringen. Han ger intrycket att sanera människor från samhället men åker in 6 år för att ha snott 5k från en 17 åring
Citera
2017-03-11, 14:27
Medlem
Triremers avatar
Kan inte Janne söka upp de här killarna? https://www.youtube.com/watch?v=tNXMvJypdFg

"Jag ska bli överdosare"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in