• 1
  • 2
2017-03-01, 17:25
Medlem
WasteOfSkins avatar
Hej
Jag blev misshandlad (och utsatt för extremt sjuka saker) och sen hackad oavbrutet av mitt ex. Detta höll på i år och till slut åkte jag till nästa stad, gick in på ett ställe där jag tänkte att han inte kan läsa vad jag skriver och bad om hjälp av hackers på en utländsk sida.

Jag beskrev bara allt som hänt och bad om hjälp med it-skydd så att vi (ja, han hackade mina vänner med) skulle gå säkra. INGET annat!

Vi började skriva mer och de ville veta exakt vad som hänt. Till slut listade någon ut vem han var och vad jag har förstått så har han blivit duktigt hackad sen dess.
Jag skrev till honom "hur känns det att bli hackad tillbaka?" När jag fattade att nån av dem skulle kolla hur han gjorde och hur de kunde skydda oss... Men visste inte att det gått så jävla mycket överstyr.

De på hackingforumet sa att de inte tål män som misshandlar och trackar sina ex och att han aldrig skulle få lugn och ro igen på nätet så de skulle göra honom till grottmänniska som inte kan kommunicera med omvärlden utan att ha hackers efter sig.

Jag bad dem att snälla sluta och avslutade mitt konto på sidan. Wtf ska jag göra mer? Polisen tog inte mig på allvar när han hackade mig och lär inte ta honom på allvar heller...
Senast redigerad av WasteOfSkin 2017-03-01 kl. 17:43. Anledning: Konstig rubrik
Citera
2017-03-01, 17:44
Medlem
Jaha, vad vill du vi ska diskutera här?
Hur du får människor du påståendevis har instigerat till brott att sluta med brotten de nu tagit på sig att utföra på ren princip? Det går ju inte.

Din story håller inte ihop av flera anledningar, ska du trolla så får du lägga dig an med ett lite mer trovärdigt upplägg.
Citera
2017-03-01, 17:59
Medlem
WasteOfSkins avatar
Hur ska jag kunna göra det mer trovärdigt än att jag omedvetet kan ha sabbat hans liv??

Diskussionen kanske kan bidra till att andra inte gör samma sak och istället får info om hur man skyddar sig mot attacker... kanske vill jag lätta på samvetet. Trots allt det vidriga fanskapet har gjort mot mig så är hans liv typ droger och datorer så att ta all internetuppkoppling från honom kan vara värre än en sönderbränd hand av tändare , att få hela sin vänlista på facebook raderad, misshandlad av han och hans farsa, lämnad ute i en skog långt bort utan nåt alls osv osv
Citera
2017-03-01, 18:04
Medlem
WasteOfSkins avatar
Hur säkert är flashback? Klart man inte ska klicka på länkar osv. Men kan ip spåras av folk här?
Citera
2017-03-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WasteOfSkin
Hur ska jag kunna göra det mer trovärdigt än att jag omedvetet kan ha sabbat hans liv??

Diskussionen kanske kan bidra till att andra inte gör samma sak och istället får info om hur man skyddar sig mot attacker... kanske vill jag lätta på samvetet. Trots allt det vidriga fanskapet har gjort mot mig så är hans liv typ droger och datorer så att ta all internetuppkoppling från honom kan vara värre än en sönderbränd hand av tändare , att få hela sin vänlista på facebook raderad, misshandlad av han och hans farsa, lämnad ute i en skog långt bort utan nåt alls osv osv

Citat:
Hur säkert är flashback? Klart man inte ska klicka på länkar osv. Men kan ip spåras av folk här?

Omedvetet? lol, sluta trolla nu. Du är genomskådad.

(FB) Jag blev IP-bannad från flashback. Nu kräver jag att få veta vad mod ser
(FB) Lämnar Flashback ut ip-nr
(FB) Spåra användares IP-adress?
(FB) Sparar flashback ip nummer?
Citera
2017-03-01, 18:14
Medlem
WasteOfSkins avatar
Vad menar du med trådarna? Ja, jag kanske kunde ha kollat om användare på flashback kan kolla ens ip men jag är inte speciellt insatt i datorer osv
De du länkar till är ju ffs avstängda användare?
Jag hänger inte här i normala fall, gjorde det förr men nu har jag stängt av alla andra sociala medier för jag är fucking orolig för att bli hackad tillbaka.
Citera
2017-03-01, 18:55
Medlem
WasteOfSkins avatar
Låt trådjäveln självdö då.
Jag är inget troll och tänker inte dela fler detaljer.
Citera
2017-03-01, 18:56
Medlem
Citat:
Vad menar du med trådarna? Ja, jag kanske kunde ha kollat om användare på flashback kan kolla ens ip men jag är inte speciellt insatt i datorer osv
De du länkar till är ju ffs avstängda användare?
Jag hänger inte här i normala fall, gjorde det förr men nu har jag stängt av alla andra sociala medier för jag är fucking orolig för att bli hackad tillbaka.

Nej, ditt IP kan inte spåras av vanliga användare på Flashback. Ja, ditt IP lagras så att åtminstone administratörer kan komma åt det på Flashback.
Citera
2017-03-01, 18:59
Medlem
WasteOfSkins avatar
Tack! Admin på flashback är ok. Fattar att de behöver ha koll på sina användare men kommer han åt mig här också så pallar jag faktiskt inte mer.
Det kanske blir grottmänniskor av oss båda?
Citera
2017-03-01, 19:11
Medlem
WasteOfSkins avatar
En sak till... jag har fixat helt nya konton till ALLT/avaktiverat och börjat från början. Mitt hittills levna liv på sociala media är i stort sett borta. Har levt på skyddat kvinnoboende ett tag för nåt år sen men behållt kontona fram tills nu när när en massa vänner blev hackade med nåt malawere eller vad det heter och har varnat alla att inte öppna nåt om han kapat nåt av mina konton igen.

Kan han ff komma åt mig fast jag flyttat? Hjälper det ens att skaffa ny telefon?
Citera
2017-03-01, 19:13
Medlem
821s avatar
Att slänga in "kanske" på slutet gav mig ett gott skratt. Borde nig tänka på meningsbyggnaden i fortsättningen om du vill bli tagen mer seriös
Citera
2017-03-01, 19:17
Medlem
WasteOfSkins avatar
Ja, jag stängde av mitt konto där när de skrev det sista om grottmänniska och jag bett dem att sluta, så KANSKE de lyssnade på mig. Svårt att fatta eller??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in