Citat:
Ursprungligen postat av FilipM
...
Ok. Ditt diskussionsunderlag är alltså....? Vad jag får fram är:
Citat:
Finns det någon möjlighet att spåra en användares IP-adress här på Flashback eller är det 100% vattentätt?
Okej du frågar om man kan få någon användares IP-adress. Ja det kan man om man får tillgång till admins/databasen. Såvida detta sparas då, vilket du får fråga admin om. Sparas dom så ja, då kan man. Sparas dom inte så blir det väl ett nej (ur "hacking"-vinkeln).
Och nej, inget är vattentätt.
Citat:
Om ni vet att det går så ska ni givetvis inte skriva hur man gör här i tråden men om någon känner för det så får ni försöka ta reda på min IP-adress och posta den i ett PM så jag kan se om det är möjligt. Egentligen så spelar det ingen roll om jag blir outad då jag inte har några ambitioner att hålla mig anonym men jag vill ändå be er att endast posta IP-adressen i PM så att ni inte blir avstängda. Annars kommer ni bli avstängda för outning och det vill varken du eller jag. Om ni postar rätt IP i min PM så kommer jag verifiera att ni faktiskt lyckades med detta och att det finns kryphål i systemet.
Vill du att vi ska PM'a dig med
www.pleasesavemyipadress.com eller? Annars menar du att man ska ta sig in på ställen där man inte får vara, vilket beroende på hur allt sköts både kan vara mot lagen (man får väl inte hacka saker heller..) samt få en utslängd från forumet. Om nu första fallet är sant så bryter du ju mot
1.04. Att uppvigla till brott är förbjudet eftersom du vill vi ska göra detta (för annars hade du ju inte startat en ny tråd, då det andra du frågar tagits upp många många gånger).
Sedan säger du ju själv detta:
Citat:
Det är inget nytt att FB-medlemmars IP-adresser och identiteter har avslöjats av personer som ogillar forumet.
Vilket betyder att man KAN få reda på folks identiteter på FB. Alltså är din tråd HELT onödig nu. Det du frågar (anonym?) är diskuterat sedan länge. Och det du efterfrågar (att """"outa"""" dig) är antagligen mot massa regler eller semi-regler. Samt är det som sagt bevisat att folk blir outade då och då, oftast på grund av inlägg man själv skriver dock.