Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-01, 15:56
  #1
Medlem
Chigsters avatar
Hej jag har studerat en strökurs på 30 poöng för några år sen. Jag klarade 22,5 av dessa poäng, dvs olika delkurser i den stora kursen. Kommer dessa poäng försvinna när 5 år har gått? Jag har läst att efter 5 år så måste moment göras om.
Menar dem bara i den delkurs som jag har kvar eller kommer alla 22,5 poäng att försvinna ?

Mvh
Citera
2017-03-01, 17:19
  #2
Medlem
CaveatLectors avatar
Har du tagit poängen så är de ju dina oavsett vad du gör senare. Däremot kan obligatoriska moment behöva göras om i det fall du återupptar studierna senare (inlämningsuppgifter etc) om du eventuellt gjort dessa tidigare i den delkurs du har kvar. Kurser görs ju också om då och då (vissa institutioner har dille på detta), och då gäller ju femårsregeln om du önskar läsa färdigt kursen senare, det vill säga att du kan komma att tvingas söka dispens för att få läsa den delkurs du saknar då denna inte längre ges (även om innehållet i den kurs som ersatt den i praktiken är identiskt).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback