2017-04-03, 13:13
Medlem
pearsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Finns gott om arbetslösa akademiker, så håna inte någon som åtminstone försöker göra rätt för sig? De flesta genomlider perioder med "skitjobb", för att sedan jobba sig uppåt.

Här hånas igen för sina jobb! I tråden diskuterar vi tråkiga jobb! Ovannämnd person tar illa vid sig vilket jag ser det som om personen identifierar sig själv med min beskrivning av just ett tråkigt jobb. Personen blev till och med så upprörd att den kände sig tvingad att gå till personangrepp och hävda att jag aldrig fått röra en kvinna. Då erbjuder jag mig i all vänlighet att bjuda in honom på en kaffe. Då jag tror det skulle ändra hans uppfattning när han får se att min fru är en 10a. Nedn i följer flera personer som identifierar sig med mig beskrivning av det tråkigaste jobbet. Det verkar för en del vara rent chockerande att jag beskriver deras jobb som något som jag anser är ett tråkigt jobb. Så chockerande och upprörande att det leder till rena personangrerepp om allt från opiatmissbruk till min förmåga att träffa kvinnor.

Som sagt när orden tar slut.....
Citera
2017-04-03, 13:25
Medlem
pearsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Med all respekt så tror jag inte att speciellt många kommer vara intresserade av att medverka i ditt arbetsläger när medborgarlön införts som svaret på lönearbetets död.

Jag kan dock ha fel, såklart. Det finns många pantade människor som mår bäst av att spendera sina dagar på våra vuxendagis.

Då måste jag passa på att fråga dig om resonemanget. Om lönearbete dör, av tex anledningen att människor tycker det är tråkigt att arbeta " för att hålla oss till ämnet"- vart ska vi då hitta pengar till att finansiera medborgarlöner? Som jag förstår så krävs det att vissa människor arbetar för att med sina skatter finansiera dessa medborgar löner? Utan lönearbete blir det således inga medborgar löner. Sedan har jag svårt att se att någon som arbetar skulle vilja betala för någon som kan jobba men som inte vill ett tycker att arbete är tråkigt. Själv så kräver jag motprestation av medborgare och stat som jag ger flera hundra tusen i skatt till varje år.

Jag håller med dig om att vi skulle kunna stänga ner vuxendagiset och sluta ställa krav på arbetslösa för att de ska få ersättning. Men då vill jag också att arbetslösa slutar att ställa krav om ersättning.

Följande vore bäst enligt mig. Människor som är sjuka ska givetvis få hjälp, men är du arbetsför så får du ingen ekonomisk hjälp. Då slipper du prestera för att få dina bidrag och staten slipper ställa krav och ge bidrag. Win win
Citera
2017-04-03, 16:01
Bannlyst
Kontorsnisse, glo in i skärmen 40 timmar om dagen fyfaaaaaaan medans man gör nån tråkig skit på valfritt officeprogram.
Citera
2017-04-03, 16:26
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pearson
Då måste jag passa på att fråga dig om resonemanget. Om lönearbete dör, av tex anledningen att människor tycker det är tråkigt att arbeta " för att hålla oss till ämnet"- vart ska vi då hitta pengar till att finansiera medborgarlöner? Som jag förstår så krävs det att vissa människor arbetar för att med sina skatter finansiera dessa medborgar löner? Utan lönearbete blir det således inga medborgar löner. Sedan har jag svårt att se att någon som arbetar skulle vilja betala för någon som kan jobba men som inte vill ett tycker att arbete är tråkigt. Själv så kräver jag motprestation av medborgare och stat som jag ger flera hundra tusen i skatt till varje år.

Jag håller med dig om att vi skulle kunna stänga ner vuxendagiset och sluta ställa krav på arbetslösa för att de ska få ersättning. Men då vill jag också att arbetslösa slutar att ställa krav om ersättning.

Följande vore bäst enligt mig. Människor som är sjuka ska givetvis få hjälp, men är du arbetsför så får du ingen ekonomisk hjälp. Då slipper du prestera för att få dina bidrag och staten slipper ställa krav och ge bidrag. Win win
Allt färre producerar allt mer. Det är inte ditt slit och dina skattepengar som skapar välståndet, utan den teknikutveckling som gjort att fabriksarbetarna fått sadla om till arbetsförmedlare de senaste årtiondena.

Medborgarlönen, som befriar folket från meningslösa lönearbeten, är alltså inte beroende av några bittra proletärers välvilja för sitt införande.
Senast redigerad av KonungHonung 2017-04-03 kl. 16:31.
Citera
2017-04-03, 16:32
Bannlyst
Citat:
Allt färre producerar allt mer. Det är inte ditt svett och dina skattepengar som skapar välståndet, utan den teknikutveckling som gjort att fabriksarbetarna fått sadla om till arbetsförmedlare de senaste årtiondena.

Medborgarlönen, som befriar folket från meningslösa lönearbeten, är alltså inte beroende av bittra proletärers välvilja för att förverkligas.

KH du har tjatat om medborgarlön i åratal på flashback. Det kommer aldrig inträffa även fast än jag tycker likadant som du.
Allt mer arbeten automatiseras och datoriseras men ändå ska denna 40 timmars/vecka slaveri av till 95% onödiga arbetsuppgifter existera.
Citera
2017-04-03, 16:35
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennearminslav
KH du har tjatat om medborgarlön i åratal på flashback. Det kommer aldrig inträffa även fast än jag tycker likadant som du.
Varför tror du det?

Ju längre automatiseringen går, desto mer oundvikligt blir ju införandet av medborgarlön.

Citat:
Allt mer arbeten automatiseras och datoriseras men ändå ska denna 40 timmars/vecka slaveri av till 95% onödiga arbetsuppgifter existera.
Det är såklart något som kan förändras om den politiska viljan väcks.

Man bekämpar inte efterblivna system med klagomål, utan med överlägsna alternativ.
Senast redigerad av KonungHonung 2017-04-03 kl. 16:49.
Citera
2017-04-03, 21:31
Medlem
pearsons avatar
Citat:
Varför tror du det?

Ju längre automatiseringen går, desto mer oundvikligt blir ju införandet av medborgarlön.

Det är såklart något som kan förändras om den politiska viljan väcks.

Man bekämpar inte efterblivna system med klagomål, utan med överlägsna alternativ.

Jag tror snarare att ju längre automatiseringen går desto större blir chansen att människor blir utan all form av ersättning. Du tror att någon magiskt ska ersätta dig ekonomiskt då din plats i samhället inte behövs. Behövs inte din plats i samhället och det blir ett stort överskott på personer som inte behövs, så kommer skatterna inte att räcka till er alla. Det slutar snarare i en grupp som lever i enorm fattighet VS en stenrik grupp som du kan se i flera U-länder idag.
Citera
2017-04-03, 21:36
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Jag tror snarare att ju längre automatiseringen går desto större blir chansen att människor blir utan all form av ersättning. Du tror att någon magiskt ska ersätta dig ekonomiskt då din plats i samhället inte behövs. Behövs inte din plats i samhället och det blir ett stort överskott på personer som inte behövs, så kommer skatterna inte att räcka till er alla. Det slutar snarare i en grupp som lever i enorm fattighet VS en stenrik grupp som du kan se i flera U-länder idag.
Okej, så utvecklingen för Sverige går mot U-landsstandard. Då vet vi.
Citera
2017-04-03, 21:44
Medlem
pearsons avatar
Citat:
Okej, så utvecklingen för Sverige går mot U-landsstandard. Då vet vi.

Jag tro inte det är helt omöjligt på ca 60-80år med tanke på dagens utveckling. Se bara pensionen på kort sikt. I och med den kraftiga invandring vi har så kommer det inte finnas tillräkligt med pengar för att täcka in människors pensioner i framtiden då våra nyanlända inte släpps in i arbetslivet eller vill in i arbetslivet. Kakan ska då delas av en stor grupp människor där invandrarna inte har arbetat in sin kvot till pensionen. Samma sak skulle ske om vi hade medborgarlön i Sverige.
Citera
2017-04-03, 21:49
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Jag tro inte det är helt omöjligt på ca 60-80år med tanke på dagens utveckling. Se bara pensionen på kort sikt. I och med den kraftiga invandring vi har så kommer det inte finnas tillräkligt med pengar för att täcka in människors pensioner i framtiden då våra nyanlända inte släpps in i arbetslivet eller vill in i arbetslivet. Kakan ska då delas av en stor grupp människor där invandrarna inte har arbetat in sin kvot till pensionen.

Samma sak skulle ske om vi hade medborgarlön i Sverige.
Fast det medborgarlönen gör är ju att befria medborgarna från jobb som upplevs som meningslösa och själsdödande, så att de kan koncentrera sin naturliga, inneboende arbetsvilja till ett område de upplever meningsfullt. Något de kanske inte har möjlighet till idag.
Citera
2017-04-04, 14:54
Medlem
Tillverka namnskyltar som man tex har i det militära.
Man stansar in namnet...
https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/123825...4_47621808.jpg
Citera
2017-04-14, 00:11
Medlem
pearsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Tillverka namnskyltar som man tex har i det militära.
Man stansar in namnet...
https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/123825...4_47621808.jpg

Va? Hög?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in