2017-03-03, 13:13
Medlem
Butch.Cassidys avatar
Säger inte så mycket? Jag ligger på ca 350% men socialbidragsTorgny utan lån och tillgångar ligger pä 0%.

För att över huvud taget få relevans med siffrorna så måste ju tillgångar räknas med.
Citera
2017-03-03, 19:05
Medlem
Fyllde i siffrorna för inkomst efter skatt, och total skuld. Då står det bara "Fyll i ett värde större än 0" med röda bokstäver.
Blir det error i systemet om man är skuldfri idag?
Senast redigerad av Orientexpressen 2017-03-03 kl. 19:08.
Citera
2017-03-03, 19:51
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Skuldkvot är den disponibla inkomsten (hushållets lön efter skatt + bidrag) dividerat med skulder.
Nej! Tvärtom!
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring

https://rakna.net/berakna/skuldkvot/
Men vad fan, behöver ni en länk och en räknesnurra för mellanstadiematte??
Borde vara nackskott på slikt.

Min skuldkvot är 43%, inga som helst problem då det är ett CSN-lån med 0,36% i ränta som jag skulle kunna betala bort idag om jag ville.
Citera
2017-03-03, 20:38
Medlem
Jag ligger på 987% och ska få en värdering på lägenheten kommande vecka, för jag ska försöka låna några hundra tusen mer. Bara jag får lån till ett bra pris så vill jag gärna låna mer. Har insett att lån är rena guldet om man kan hantera det. Hittills har min belåning gjort mig betydlig mer förmögen än vad jag trodde att jag hade hoppats på. Men belåning innebär stora risker och det gäller att förstå det. Annars är det bara att låna på om man får
Citera
2017-03-03, 22:50
Medlem
mbrodins avatar
Samhällspest är man absolut inte för att man har en skuld, enligt mig.. däremot är man det om man går på socialen hela tiden, och bara lever på det eller är tiggare. Där kan man snacka om "Samhällspest".

Fick dock 0 % i skuldkvot då jag ej längre har skulder, bara tillgångar på dryga miljonen. Får ytterlggare 420k på tisdag, så sover riktigt gott om nätterna. ^^
Citera
2017-03-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Fyllde i siffrorna för inkomst efter skatt, och total skuld. Då står det bara "Fyll i ett värde större än 0" med röda bokstäver.
Blir det error i systemet om man är skuldfri idag?

Om man inte har någon skuld är det svårt att räkna ut en skuldkvot. Varför ens fylla i när man inte har någon skuld?
Citera
2017-03-04, 00:06
Medlem
Skuldkvot: 0%
Citera
2017-03-04, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkomsttagaren
Har insett att lån är rena guldet om man kan hantera det.

Citat:
Men belåning innebär stora risker och det gäller att förstå det.

Motsägelsefullt?
Senast redigerad av 2bitarfisk 2017-03-04 kl. 00:44.
Citera
2017-03-04, 00:11
Medlem
Heltids jobb med pengar på banken utan skulder.

Skuldkvot: 0% (eller 0,00)

Man vet att det är illa när man inte skriva in 0 utan att få error på sida.

Nästan man hoppas att skiten träffat fläkten.
Citera
2017-03-04, 00:39
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Heltids jobb med pengar på banken utan skulder.

Skuldkvot: 0% (eller 0,00)

Man vet att det är illa när man inte skriva in 0 utan att få error på sida.

Nästan man hoppas att skiten träffat fläkten.

Illa ute? Eller så är det så att division med noll inte är definerad för reella tal..
Dessutom är det väl så att man inte bygger in en sådan funktion eftersom man får vara utvecklingsstörd för att ens misstänka att man har en skuldkvot större än 0 om man inte har några skulder..
Citera
2017-03-04, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Illa ute? Eller så är det så att division med noll inte är definerad för reella tal..
Dessutom är det väl så att man inte bygger in en sådan funktion eftersom man får vara utvecklingsstörd för att ens misstänka att man har en skuldkvot större än 0 om man inte har några skulder..

Är man intelligent när man kodar funktionen kollar man ju först om talet 0 skrivits in innan man ger sig på själva beräkningen.

Så blir det snyggare och mer rent, även när utvecklingsstörda skuldfria människor ska testa sin skuldkvot.
Citera
2017-03-04, 01:25
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Jag ligger på 987% och ska få en värdering på lägenheten kommande vecka, för jag ska försöka låna några hundra tusen mer. Bara jag får lån till ett bra pris så vill jag gärna låna mer. Har insett att lån är rena guldet om man kan hantera det. Hittills har min belåning gjort mig betydlig mer förmögen än vad jag trodde att jag hade hoppats på. Men belåning innebär stora risker och det gäller att förstå det. Annars är det bara att låna på om man får
Om lån är bra eller dåligt att ta/att ha beror väl helt på kostnaden för lånet och vad man använder pengarna till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in