Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Hur kollar man upp om ett livsmedel innehåller kasein- eller vassle-protein?
Men är inte kasein bättre för bukfylla under dagen, medan vassle är bättre precis innan eller efter träning? Har t.ex. hört att visa käkar kasein-protein innan de lägger sig för att ta upp proteinet under en längre tidsperiod. Så jag tror inte det är så enkelt så att man kan avfärda kasein helt rakt av, även om vassle stimulerar muskelproteinsyntesen mer än kasein i samband med träning.
Är väl till natten som vissa tror att det ev kan vara lite bra. Äter själv kanske 20-30 gram per dag, men det är mest psykiskt och för att det ev hjälper mot muskelnedbrytning om man ligger riktigt lågt på kcal någon dag.
Men samtidigt så har jag vägt ca 20 kg mer än i dag ( lika hård ) och då åt jag ingen kvarg alls. Så att det skulle vara något magiskt eller helt nödvändigt är jag inte alls övertygad om.
Utan tror mera att det är en billig slagg-produkt som de lyckats marknadsföra som något utav det bästa som man kan äta. Tror ju att det tex är mycket bättre att äta en kyckling-filé någon timme innan säng-dax.
Sedan är det ju inget som är magiskt eller som gör att man får otroliga resultat. Utan det är ju en regelbunden bra träning och ett bra kostintag överlag, och över en längre tid som ger resultat.