Citat:
Ursprungligen postat av
TheRageInsideMe
Nu har du ju fått en del svar på din fråga, men jag undrar varför du måste äta 200g per dag? Tror du att du bygger mer muskelmassa då? Ja ja studier säger si och så, men allvarligt talat hur många blir inte bara feta i stället när dom tvingas äta så pass mycket?
Hur många får inte problem med magen dessutom genom att äta så där stora mängder. Protein i överdrift kan ju även leda till sjukdomar, och göra så att tumörer växer snabbare.
Ställer mig frågande om överätandet gör mer skada än nytta.
Det behöver inte innebära överätande eller stora mängder mat. Du äter ju egentligen bara bättre eftersom du äter färre (snabba) kolhydrater.
Hur många äter inte pizza, kebab, hamburgare och liknande där du t.o.m. har ett högre kalorinnehåll men långt sämre näringsinnehåll. Du har vitt bröd eller deg. Du har massor med dåligt fett. Du har socker. För att inte tala om alla övriga tillsatser. Där kan vi snacka om överätande.
Äter du enligt mitt exempel får du i dig det du behöver med fokus på lite extra protein. Inga snabba kolhydrater. Inget socker. Inga tillsatser. Något som varje tränande man eller kvinna bara mår bra av.