Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-26, 14:39
  #121
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
För att tunnelbanan inte går ut till Varberg, Mora eller Jokkmokk.
Jasså, det är så det ligger till.
Citera
2017-02-26, 14:51
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koenigsallee
Audi är inte alls på samma premium niveau som Mercedes och BMW.


http://www.autobild.de/bilder/qualit...567.html#bild8

Förhoppningsvis inser folk att Audi, BMW samt Mercedes börjar bli urvattnat.
Handlar enbart om emblemet, och verkstadsbesöken därefter.

Lexus är överlägset när det gäller tillförlitlighet, och har definitivt samma så kallade löjliga premium känslan.
Inskränkthet helt enkelt när det gäller Tysk kvalitet.
Citera
2017-02-26, 17:00
  #123
Medlem
kobents avatar
Kört 1000 mil nu med en Audi Q3 diesel från 2016, är riktigt nöjd med den bilen! Snål som bara den, automatlådan är underbar och körkänslan är riktigt skön.

Däremot om jag fick jämföra Audi A6, E klass och 5 serie så faller mitt val på Mercedes alla dagar i veckan.

Finns nog ingen mer harmonisk bil att köra, styrningen känns tung och man har kontakt med vägen på ett annat sätt än med andra bilar. Nu pratar jag om en E300 från 2010.

Riktig njutning att köra Mercedes.
Citera
2017-03-12, 08:03
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joyxer90
Audi Q-modellerna är väldigt fula enligt mig.

Dom ända jag skulle kunna tänka mig köpa (av Audi) är R5.

Dessutom är Audi svinheta för kriminella.

Finns ingen modell från Audi som heter R5.
Citera
2017-03-13, 12:08
  #125
Medlem
56ks avatar
Tråden borde heta "Varför köper folk framhjulsdrivna Audi".
Man köper Audi för att det bara finns två bilmärken som har en ordentlig fyrhjulsdrift och det är Subaru eller Audi.
Jag vet inte hur det är med nyare Subaru men förut har de haft lågväxel på den manuella lådan (fuck off automattöntar.) En sak till är efter 06-08 så ändrade Subaru fyrhjulsdriften till någon halvmekanisk/halvelektronisk variant för automatlådan (fuck off igen automattöntar.)

Subaru bra praktiskt men plastig och tråkig, Audi har en del tveksamma motorkonstruktioner men är snygga och har flera alternativ när det kommer till allt.
Citera
2017-03-18, 11:15
  #126
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingabromsar
Tja. Hur bilen ser ut är en smaksak. Men när vi pratar om kvalitet... DÅ undrar jag verkligen hur folk är funtade som köper dessa opålitliga vagnar.

Du har rätt där. Jag hittade idag de här artiklarna i Auto Motor & Sport:

Citat:
"Bilhandlare slutar sälja vissa Volkswagen- och Audimodeller: "Orkar inte med eländet" "

Ur artiklarna:

Många Volkswagen- och Audiägare har haft problem med bensinmotorerna.Det är Wolkswagenkoncernens bilar med turboladdade och direktinsprutade TSI- och TFSI-bensinmotorer som är drabbade.

"Vi tvärnobbar de här bilarna, det känns som att felandelen är 100 procent. Det spelar ingen roll om bilen gått 5.000 mil eller 15.000. Det är ingen idé längre. Det är sjuka pengar det handlar om så det är inte värt att sälja de här bilarna, det är inte värt att chansa. "

" Vad vill ni att Volkswagen och Audi ska göra för att lösa problemet?

"De får sparka på sin underleverantör av kolvringarna och kamkedjorna. "

"När det gäller bensinmotorer har Audi haft stora problem med 1,8- och 2,0-litersmotorerna som kallas TFSI. Om ägaren har problem med att motorn drar för mycket olja, och om verkstaden väljer att ta problemen på allvar, görs ett oljeförbrukningstest. Slutnotan kan bli riktigt dyr.

Audi har också fått bakläxa av amerikanska Consumer Reports av samma anledning.

"Det är oroväckande, och det är en kostnad som nybilsägare inte ska behöva ta på sig", skrev Consumer Reports i ett uttalande.

Motormännen har en särskild sida om oljeförbrukningen i Audimodeller."

Enligt Marcus Thomasfolk, informationschef på svenska Volkswagen, har motorer bytts ut även i andra bilar och om en kund råkar ut för hög oljeförbrukning görs en undersökning. Om det behövs byts motorn ut.

Han tycker inte Volkswagen behöver gå ut och informera om felet.

"Den drar mellan tre och fyra liter olja per 1.000 mil vilket tydligen är normalt för den här motorn", skriver en Audiägare som kör en A6 2,0T från 2007.

"För att våga åka på lång semester bör man ha med en femlitersdunk med olja i bagaget", skriver en annan Audiägare som kör en A6 2,4 från 2006.
Jösses!
Tur att man inte kör Audi eller VW.

Källor:

http://www.mestmotor.se/automotorspo...e-slutar-salja

http://www.mestmotor.se/automotorspo...ntaktades-inte

http://www.mestmotor.se/automotorspo...or-mycket-olja
__________________
Senast redigerad av Tillsson 2017-03-18 kl. 11:21.
Citera
2017-03-18, 17:00
  #127
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Tråden borde heta "Varför köper folk framhjulsdrivna Audi".
Man köper Audi för att det bara finns två bilmärken som har en ordentlig fyrhjulsdrift och det är Subaru eller Audi.
Jag vet inte hur det är med nyare Subaru men förut har de haft lågväxel på den manuella lådan (fuck off automattöntar.) En sak till är efter 06-08 så ändrade Subaru fyrhjulsdriften till någon halvmekanisk/halvelektronisk variant för automatlådan (fuck off igen automattöntar.)

Subaru bra praktiskt men plastig och tråkig, Audi har en del tveksamma motorkonstruktioner men är snygga och har flera alternativ när det kommer till allt.

Subaru har bättre kundbemötande med. (Förutom den bättre 4wd med)

Jag har och haft 3 subaru, ska snart byta in mot en ny.
Citera
2017-06-04, 14:34
  #128
Medlem
H4C35G36s avatar
Se vinnaren här:
https://www.youtube.com/watch?v=F5zVjhimlNI
__________________
Senast redigerad av H4C35G36 2017-06-04 kl. 14:39.
Citera
2017-06-05, 13:38
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Volvo såldes till Ford ca 1997 och till Geely ca 2012. Ford fick inflytande rent mekaniskt först ca 2004 då de skitfula S40 och V50 kom. Först iom V70 II som det blev fordar av V70orna. V70N och Volvo S80 av första generationen är de sista snygga Volvona. På senare tid kom ju kräkmedel som Xc60 och Volvo V60

Men genrellt fram tills 07 var det till största delen svensk ingengörskonrst.

Svensk ingenörskonst är lika med NOLL. Volvo började bygga snygga bilar efter 2007 med S80 generation 2 och sedan kom Xc60 osv....

Volvo gjorde riktigt fula bilar innan det. fyrkantiga modeller är så 80-talet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback