Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-23, 20:21
  #85
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
De nya bilarna har Haldex.
BMW har den bästa fyrhjulsdriften just nu!

Lustigt för jag läste nyligen i en biltidning att BMWs inte alls är så jävla bra.
Citera
2017-02-23, 20:23
  #86
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Mercedes nummer 1
BMW nummer 2
Audi = Hoppas hela jävla firman går i konkurs för den är för jävla ful dåliga motorer kamrembyte och elektronikfel...

Mercedes bäst på allt utom prislappen
ett tips kolla taxi remoten på arlanda eller T-centralen jo vad ser ni där ?

inte fan ser ni en BMW eller Audi som taxibil , där har mercedes taxigubbar regenten.
sätena bäst
smartast bästa lösningar på att få in alla nödvändiga saker

jag klassar Toyota som bättre än Audi alla dagar i veckan
Citera
2017-02-23, 20:24
  #87
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Audi gör grymt snygga bilar. Allting är subjektivt.
Precis, Enligt mig har de inte gjort nåt snyggt sedan Audi V8 som fanns ca 1988-1993. Audi 100 från ca 1985 var riktigt snygg. Elegant sedan sen kom de där ihoptryckta modellerna med skitful avrundat akterparti.
Citera
2017-02-23, 20:40
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimilla1
Kör en nyare Volvo just nu, men jag tycker de nya Audi modellerna är jävligt snygga.
Kommer att provköra både A6 och nya BMW 5 Serie när det blir dags att byta bil så småningom!
Allt är ju subjektivt helt enkelt, varför lägga energi på andras val?

I och för sig, nya Lexus IS serien är ju fan riktigt fina. Prisvärda saker det.
Någon som har provat / ägt en sådan?

Hade valt Lexus utan tvekan.
Ytligheten är fortsatt av största vikt för många vid bilval, och därav är emblemet på bilen första prio.
Citera
2017-02-23, 20:48
  #89
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Har för tillfället en E-Klass 2010 och BMW 5 Serie F10 som kom samma år är t.o.m. bättre i kör känsla, bättre motorer och snyggare exteriör och interiör. mercedes krossar bmw på sätena då alla vet att Merca har världens bästa och skönaste stolar och sen en hel del annat. jag pendlar mellan dessa två hela tiden. 3år ena och sedan 3år den andra. Ni som säger att Volvo har bästa stolar har nog aldrig kört en E-klass och större utan kanske en b-klass som ni sedan jämför med Xc90. Jämför 90 med senaste E-klassen så kommer volvon få stor stryk i allt och då gillar jag volvo som är kinesisk sedan 2000 innan det USA.

såldes inte Volvo på 80-talet så inte mycket Svensk ingenjör konst här inte
Volvo såldes till Ford ca 1997 och till Geely ca 2012. Ford fick inflytande rent mekaniskt först ca 2004 då de skitfula S40 och V50 kom. Först iom V70 II som det blev fordar av V70orna. V70N och Volvo S80 av första generationen är de sista snygga Volvona. På senare tid kom ju kräkmedel som Xc60 och Volvo V60

Men genrellt fram tills 07 var det till största delen svensk ingengörskonrst.
Citera
2017-02-23, 21:13
  #90
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Har en Audi Q2 190hk och har väl mycket bra och en del dåligt att säga om bilen.

Det jag gillar mest med bilen är den stora grillen (stor för storleken i övrigt) kombinerat med S-line paket xenon, och i färgen gul.
Även interiören är skön, för att inte glömma virtual cockpiten.

B/O systemet lever väl inte riktigt upp till sitt namn, men absolut för priset.
On/off motorfunktionen är under all kritik! Stänger av sig medans man rullar, kanske är "normalt" för automatlådor men jag gillar det inte. Växelpaddlar är totalt onödigt, mer showoff. Haha headup displayen är nog den mest budget display jag någonsin varit med om, ser ut som halvnöjd skitplast från teknikmagasinet.

Har även möjlighet att välja körläge, även med inställningen Dynamic känns det som att bilen tar lång tid på sig att reagera.

Komforten är i världsklass och bilen går tyst och skönt.

Audis tillval är groteskt dyra men VG kvalitet.

Blev nästan en resesensiån ju
Citera
2017-02-23, 21:20
  #91
Medlem
Karmans avatar
För att de gillar att köra en utkavlad folkvagn?
Citera
2017-02-23, 23:54
  #92
Medlem
Jag kör en Audi A8 4.2

335 hk, 5 ventiler per cylinder, ställbar luftfjädring och hela bilen gjord i aluminium.
Solceller som driver ventilationen i bilen även när jag inte är i bilen. Boseljud med subwoofer. 4-hjulsdrift. Kört 255 km/h på autobahn med den utan att det var dramatiskt.

Det är helt enkelt en fantastisk bil.

Därför köper jag Audi.
Citera
2017-02-24, 01:02
  #93
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Audi måste ha i särklass den fulaste fronten på marknaden idag och de har haft det sedan 2006 då grillen börja täcka 60% av fronten och det blir bara värre med åren. Nästa år kommer deras nya modeller på ny plattform och då kommer grillen växa ännu större. Sen är interiören fruktansvärt ful och plastig för det priset man får casha för bilen. Att jämföra Audi med sina kusiner BMW och Mercedes är att nervärdera märkena. Audi ser sina kusiner som värdiga utmanare medan BMW och Mercedes kör sin egen liga. De kör bakhjuls drivet medan audi är framhjulsdrivet och det borde räcka med jämförandet. Sen alla problem människor har med sina Audis gör ju inte märket mer aktraktiv att köpa.

Så vad ser ni som är snyggt och bra med Audi då jag ser inga

Fula är de, men kan de ha extremt schysst väggrepp? Eller är de bara wannaberich bilar i största allmänhet.
Lättsnodda kanske, vem vet. Ingen klass på köparna märks.
Citera
2017-02-24, 06:38
  #94
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
En sak är 110% säker iaf vad gäller Audi-folk:

De försvarar sitt val av bilmärke in i döden. Tror fan jag aldrig träffat på såpass fanatiska människor som dessa.
Citera
2017-02-24, 08:11
  #95
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
En sak är 110% säker iaf vad gäller Audi-folk:

De försvarar sitt val av bilmärke in i döden. Tror fan jag aldrig träffat på såpass fanatiska människor som dessa.

Då har du aldrig träffat en Alfa Romeo ägare...
Citera
2017-02-24, 08:24
  #96
Medlem
Chronicals avatar
Jag har en ny Audi A6 och den känns verkligen som fejk-premium. Runt -00 och tidigare låg Audi i framkant när det gäller kvalite på inredning, motorer osv. Vilken känns om man sitter i en äldre.

Men denna A6 som sett likadan ut i massor av år, dålig vägkänsla och framförallt ett väldigt omodernt utseende, den gör ingen glad.

Audi har kämpat med att få in den i tjänstebilssegmentet, med resultatet att den bara känns o-premium istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback