Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-23, 12:19
  #13
Medlem
OldFashioneds avatar
Det är ett test för att sålla bort personer som inte tror på sin förmåga att utvecklas och prestera.

"Oj, det här jobbet kräver 5 års erfarenhet, då söker jag det inte!" <-- bra, du var fel person för företaget ändå.
Citera
2017-02-23, 17:16
  #14
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N64
Har aldrig hört talas om de här två definitionerna, vad betyder de? Och var kommer dina siffror ifrån?
Förvånad att du inte kan läsa mellan raderna då du varit ombord ms. flashback i nära sex år...

Generell: Oj, det där är nog inte för mig!
Speciell: Fan, det där vore något för mig!

Jo jag har flera års erfarenhet av personalansvar på ett av sveriges stora industriföretag så jag tror jag vet vad jag, och flera andra pratar om.

För att vara riktigt tydlig - om "x (antal) års erfarenhet (av liknande arbetsuppgifter)" inte riktigt stämmer in i din profil, hoppa över denna gång, det går flera tåg...
Citera
2017-02-23, 22:07
  #15
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Ja, givetvis söker man i första hand folk med erfarenhet, även om det gäller ingångspositioner tar jag hellre någon som jobbat ett år eller så och som vet vad det innebär, än någon helt grön. Däremot tar det inte "flera år" att bli produktiv, ett halvår, högst.

Det är numer hyfsat vanligt att erfaret folk rör på sig efter ett par år för att utveckla sin lön ordentligt innan man till sist slår sig till ro som någon sorts konsult i takt med att ens attraktionskraft minskar.
Citera
2017-02-24, 22:03
  #16
Medlem
Sillberts avatar
Står det inte "senior" eller "minst 5 års erfarenhet" är det helt okej att söka som nyutexaminerad.
Citera
2017-02-25, 20:16
  #17
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Står det inte "senior" eller "minst 5 års erfarenhet" är det helt okej att söka som nyutexaminerad.
Nej, allt som är sökbart är just sökbart, sedan om det leder till fruktuation eller ej är en annan sak...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback