2017-02-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Riktigt skitföretag som fick flertalet kedjor att gå i konkurs för dom pressade priserna oerhört mycket, dom gick ju aldrig med vinst vad jag vet.

Det är väl konsumenternas fel att de inte är andra kedjor trogna.
Varför betalar folk inte lite extra för sina produkter bara för att kedja X ska kunna finnas kvar o göra feta vinster?

Jag är inte ett dugg ledsen över att enskilda butiker från Siba fått stänga eller att någon elektronikkedja gått omkull.
Behandlar man kunderna som piss så slår det förr eller senare tillbaka.

Jag har aldrig blivit hånad på Media markt, så det är lite tråkigt att de lägger ner.
Man får hoppas de låga priserna som finns i Sverige fortsätter vara låga.
Citera
2017-02-20, 09:56
Medlem
greta75s avatar
Om Power tar över Mediamarkts butiker så behöver det såklart inte påverka konsumenterna. Men om inte MM någonsin kunnat driva butikerna med vinst så antar jag att man kommer lägga ner många butiker och bara satsa på dem som kan gå med vinst?

Och jag har aldrig uppfattat MM som billiga, snarare det omvända.

Och Expert gör nog rätt i att lansera under varumärket Power. Expert känns riktigt passe
Citera
2017-02-20, 09:57
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Jaha?.. Tror faktiskt aldrig att jag har handlat hos Media Markt
Brukar inte folk idag handla mycket på internet?
Jodå det är väl det som är butikernas värsta fiende såklart.

Alla har fiber och internet.. Vi behöver inga butiker alls faktiskt, så stäng ner allt!
Citera
2017-02-20, 10:19
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Är inte det här internet http://www.mediamarkt.se
Citera
2017-02-20, 10:19
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:

Jag har handlat hos MM på nätet.
Citera
2017-02-20, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har handlat hos MM på nätet.

Samma här. har även handlat i butik... samma utbud, samma priser som andra,, och man BEHÖVER inte stå och lyssna på massa dravvel från säljare oavsett var man handlar.
Citera
2017-02-20, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Är inte det här internet http://www.mediamarkt.se
Jo..
Det räckte inte för deras del.
Citera
2017-02-20, 10:38
Medlem
Loxuss avatar
http://www.sweclockers.com/nyhet/234...lut-om-retratt

Citat:
I ett internt meddelande, som Expressen tagit del av, förnekar dock Media Markts VD i Sverige Per Kaufmann att något beslut är fattat. Han menar att inget är påskrivet, och att diskussioner pågått i perioder sedan lång tid tillbaka utan landa i något konkret
Citera
2017-02-20, 10:41
Medlem
Jag har hört att Media Markt bara finns i Sverige för att driva bort all konkurrens och att de går i förlust här. I så fall lär det ju vara därför de drar. De har väl insett att de inte kommer konkurera ut Elgiganten.

Nån som kan bekräfta det?
Citera
2017-02-20, 10:55
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinfeldtsuger
Jag har hört att Media Markt bara finns i Sverige för att driva bort all konkurrens och att de går i förlust här. I så fall lär det ju vara därför de drar. De har väl insett att de inte kommer konkurera ut Elgiganten.

Nån som kan bekräfta det?

Det stämmer eller är erkänt vad jag vet. Problemet var dock aldrig Elgiganten utan internathandeln som växer med 10% eller mer varje år.
Citera
2017-02-20, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Väldigt intressant, jag är helt tvärtom. Jag vill kunna se och köpa varan samt fråga säljaren (frågar oftast efter samma kille på elgiganten som jag tycker ser saker på samma sätt som mig).

Framförallt är ju en fysisk butik att föredra då man har en annan fysisk person man kan ställa till svars vid eventuellt missnöjen. Men många tycker kanske det är mer bekvämt att skicka ett Email och köra på cosa nostra style

Jag använder mig endast utav tre nätbutiker, Alibaba/xpress , gymgrossisten och ebay. Då jag var lite yngre tyckte jag mer om näthandel då jag tyckte säljare kunde vara jobbiga men med mer pondus är det inget problem längre.

Ni som beställer från internet och framförallt utlandet, om varan strular hur gör ni då? Är utan produkten i tre veckor samt en JÄVLA Krånlig process att skicka tillbaka saker och det tycker jag även det är i Sverige.

Du min vän är elgigantens dröm du är trogen butiken o köper varor för 1000talskronor mer än vad du behöver betala på andra ställen
Citera
2017-02-20, 11:30
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-
Du min vän är elgigantens dröm du är trogen butiken o köper varor för 1000talskronor mer än vad du behöver betala på andra ställen
Köpte denna i helgen, och nu då jag kollade upp den på pricerunner var ju elgiganten billigast.
http://www.pricerunner.se/pl/2-31433...5KS8005-priser

Vem fan beställer från tv experten för 800kr mindre som dessutom inte hade den på lager.

Hos elgiganten har jag öppetköp utan kartong i 30 dagar, kan praktiskt taget byta tv varje månad i 10 års tid, om tven går sönder far jag in med den och får en ny.

Dessa online lösningar gillar jag inte. Visst skräp köper jag över internet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in