2017-02-19, 18:00
Medlem
Ge Power några år tror inte dom kommer bli långvariga.
Citera
2017-02-19, 18:04
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Ge Power några år tror inte dom kommer bli långvariga.

Älskar din analys. Vill du utveckla en aning?
Citera
2017-02-19, 18:07
Det var som det snackades om förut om att Elgiganten skulle överleva längst av dem stora, Siba hade gått i konkurs för länge sen om inte de hade Netonnet som håller dem levande. Hur Elgiganten har pressade priser och överlever förstår jag inte...
Senast redigerad av alkalineVOLT 2017-02-19 kl. 18:13.
Citera
2017-02-19, 18:10
Nu ska ju tydligen Expert komma tillbaka med annat namn, de hade ju skithöga priser så förväntar mig inte att de finns kvar länge om inte de sänker sina priser denna gång.
Citera
2017-02-19, 18:10
Medlem
volvo 240s avatar
Stämmer det blir jag bara glad. Skitföretag med undermåliga produkter och allmänt en dålig stil. Avskyr deras reklam med. Good riddance.
Citera
2017-02-19, 18:17
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Tvärtom. Siba skapade och äger fortfarande netonet

I så fall verkar det gått rejält snett längs vägen. Nu läggs SIBAs moderbutik med huvudkontoret på Backaplan ner och blir NetonNet. Personal har bytts ut till NetonNets dessutom. Oavsett om familjen Bengtsson nu har kontroll över NetOnNet eller inte är agerandet märkligt om de inte tänker avveckla SIBA. NetOnNet har redan en butik någon kilometer längre bort på Exportgatan.

När det gäller Media Markt är det uppenbart att de nu sticker med svansen mellan benen. I praktiken betyder detta att norrbaggarna nu tagit över hela svenska marknaden. Elgiganten. NetOnNet. Media Markt. Oavsett namn. Norska bolag.
Citera
2017-02-19, 18:18
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
dom pressade priserna oerhört mycket, dom gick ju aldrig med vinst vad jag vet.

Men bra för oss konsumenter.
Citera
2017-02-19, 18:22
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
I så fall verkar det gått rejält snett längs vägen. Nu läggs SIBAs moderbutik med huvudkontoret på Backaplan ner och blir NetonNet. Personal har bytts ut till NetonNets dessutom. Oavsett om familjen Bengtsson nu har kontroll över NetOnNet eller inte är agerandet märkligt om de inte tänker avveckla SIBA. NetOnNet har redan en butik någon kilometer längre bort på Exportgatan.

När det gäller Media Markt är det uppenbart att de nu sticker med svansen mellan benen. I praktiken betyder detta att norrbaggarna nu tagit över hela svenska marknaden. Elgiganten. NetOnNet. Media Markt. Oavsett namn. Norska bolag.

SIBA ska avvecklas och NetOnNet är ju svenskt. Du kanske tänker på Komplett som dessutom äger Webhallen?

Det var självklart att Media Markt skulle stänga ner. Man kan inte blöda pengar hur länge som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83
Jag som tänkte köpa en Macbook därifrån vid löning. Hur blir det med garantierna/försäkringarna osv. Går det över till de som tar över varuhusen?

Varför ens riskera något när det finns fem, sex andra pålitliga återförsäljare?
Senast redigerad av TKD_1337 2017-02-19 kl. 18:27.
Citera
2017-02-19, 18:26
Medlem
Konstigt att expert vill göra ett nytt försök på svenska marknaden. Mediamarks varuhus ligger ofta intill andra elektronikkedjor så varför skulle man handla på Power när t.ex. de billigare kedjorna elgiganten eller netonnet ligger vägg i vägg.
Citera
2017-02-19, 18:28
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Stämmer det blir jag bara glad. Skitföretag med undermåliga produkter och allmänt en dålig stil. Avskyr deras reklam med. Good riddance.
Framför allt så slipper man massa äckliga förortsblattar som försöker lura på en allt möjligt jävla skräp.
Elgigantens förortsblattar kan också dra år helvete de är fan ännu värre.
Citera
2017-02-19, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Tvärtom. Siba skapade och äger fortfarande netonet

Inte riktigt. Netonnet grundades 1999, Siba (Waldir) tog över 2011.
Citera
2017-02-19, 18:36
Medlem
Jimbos avatar
Förvånad att de höll ut så länge ändå.
Skulle inte köpa aktier i norska expert nu.
Fysiska butiker är rena döden om man inte kör webhallen och netonnets modell där affärsmodellens huvudsakliga fokus ligger på e-handel.

Tippar att Power ligger i graven inom 2 år.
Det går snabbt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in